Autor Wątek: gaśnie  (Przeczytany 2642 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gaśnie
« dnia: Sierpień 07, 2009, 21:17:57 pm »

Tomek_

  • Gość
witam
mam mały problem, mianowicie niedawno ustawiłem zawory - ja, na zimnym
mechanik - zapłon był ustawiony stroboskopem, obroty podkręcone na gaźniku

teraz obroty znowu mi spadają, najpierw do 500 i slysze po silniku ze sie dusi
nastepnie spadaja i zgon
nawet na ciepłym silniku

wyczysciłem swiece, jedną musiałem wymienić bo nie palił na niej, ale przed czyszczeniem było ok
okazało się że odma była odpięta  :shock: nie wiem jak, i miałem okolice nieco zaplute olejem, podłączyłem go i objawy się nasiliły

po zdjęciu pokrywy filtra powietrza jest ok - 900rpm
po założeniu - bez filtra - oborty spadaja
jak ją dokręce - zgon
nie ma wielkiej roznicy czy filtr jest czy nie

teraz musze jeździć na lekkim ssaniu aby mi nie zgasl
jezdze na samym gazie
benzyny nie mam wogole (bak w piwnicy)

co zrobic aby temu zaradzić ?
czy samemu regulować obroty ? czy musze pojechać aby mi ktoś to usatawił ?

pozdrawiam

gaśnie
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 07, 2009, 22:04:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
do mnie przyjedź :)
Gaziarze za regulację biorą 20zł.
Przydałoby sie wyreguować gaz i przy okazji wolne obroty na gaźniku.
Gaźnik czysty ? membrany kiedy wymieniane ? Filtr od gazu kiedy wymieniany ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

gaśnie
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 07, 2009, 22:35:28 pm »

Tomek_

  • Gość
parownik oraz filtr gazu robione były na wiosne
Stinger - obawiam sie ze przyjechanie do Ciebie wyniosło by mnie nieco wiecej niz 20 zł :D  (w tarnowie biora 30)

czy podkręcenie wolnych na gazniku zmienia cos w składzie mieszanki ?

gaśnie
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 07, 2009, 22:41:23 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Sprawdź czy klapka która reguluje ciepłe/zimne powietrze jest ok?
Może głupie, u mnie w podobnej sytuacji pomogło.

gaśnie
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 08, 2009, 01:02:30 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Klapkę w termostacie powietrza najlepiej zablokować na stałe na zimne i spokój. Nie będzie wątpliwości i problemu czy się przestawia czy nie. Ja całkowicie usunąłem ten termostat.
Moim zdaniem jeżeli gaśnie to po prostu niewłaściwa proporcja gazu/powietrza. Śrubką na gaźniku regulujesz tylko uchylenie przepustnicy. Na parowniku jest pokrętło do ustawiania wolnych obrotów a na wężu do gaźnika do ilości gazu. trzeba kreci i próbować po prostu znaleźć najlepsze ustawienie... A zapłon do gazu zaleca się lekko wyprzedzony...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

gaśnie
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 08, 2009, 07:16:52 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Tylko najpierw trzeba porządnie wyregulować na benzynie stabilną pracę slnika, a dopiero póżniej brać się za lpg. I najlepiej zrobić to mając do dyspozycji analizator spalin. Coś zwalone jest z regulacjami wkonanymi wcześniej.Do mechaników trzeba podchodzić z rezerwą, i czasami patrzeć im na ręce.

gaśnie
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 08, 2009, 10:31:04 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Może też wyjść, przy gaźniku, taka mina jak u mnie.
Tzn. możesz mieć luz na ośce przepustnicy i wtedy łapie lewe powietrze.
Objawia się to zwiększonym spalaniem, problemami z biegiem jałowym - szarpie silnikiem, lubi przygasać.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

gaśnie
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 08, 2009, 11:46:29 am »

Tomek_

  • Gość
za ustawienie zapłonu oraz obrotów mechanik nic nie wzioł
zapłon wyprzedza jesli dobrze pamiętam jakies 7 % lub stopni, robił na książke

przepustnica - czy sa to te 2 blaszki które się otwierają jak sie doda gazu ? 2 okrągłe kolo siebie ?

na termostacie założona jest tylko rura od zimnego, tam gdzie ciepłe to wchodzi jak chce  :roll:

objawy dzisiaj
dojechałem do narzeczonej, wyłączyłem ssanie, jest 700 obrotów (ssanie u mnie reaguje od razu ;) )jade, krzyżówka z 40 cm krawężnikiem, jade w prawo wiec dość wolno na sprzęgle, wychodze na prostą - zgasł  :roll:

gaśnie
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 08, 2009, 12:18:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ustaw go porządnie. Najlepiej najpierw na benzynie (bak ci do tego nie potrzebny, kanister i kawałek węża. Ustawisz gaźnik na benzynie żeby śmigał normalnie. A potem śruba na wężu i śruba na parowniku.
Inna sprawa to dolot... nie moze byc BEZPOSREDNIEGO doplywu powietrza do puchy filtra, bo na zakretach lub przy dojezdzaniu do swiateł bedzie rozdmuchiwać gaz i będzie silnik umierał. Rure od dolotu schowaj za akumulator i ustaw instalację starym indiańskim sposobem.
Ustawianie zapłonu w poldku (z książką) można miedzy bajki włożyć. Jeszcze się taki poldek nie znalazł co by zgodnie z książką pracował lepiej niż "na słuch i oko"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

gaśnie
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 08, 2009, 13:01:04 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Nie oszczędzaj tak bardzo na tych obrotach biegu jałowego. Podkręć na gaźniku na 900 nawet 1000 obrotów i na gaz będzie w sam raz. Jak z jakichś powodów obroty trochę spadną to może nie na tyle żeby zgasł...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

gaśnie
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 08, 2009, 14:43:22 pm »

Tomek_

  • Gość
ja bym mu pewnie wiecej ustawil tylko nie wiem jak ;)

rura jest za akumulatorem cały czas ;)

Stingerek - jakis przepis na ustwienie gazu ? :D

edit
podkręciłem nieco obroty
teraz jest 800-900*
kręciłem imbusem na parowniku (wkręcałem) az zaczynał sie dusic
do czego jest ta 2 śrubka ? ta do kręcenia w palcach

oboty falują, są niestabilne, +- zakres 1-2mm
kupie nowy filtr powietrza i zobacze
czy powodem nierównych obrotów może być uszkodzona i nieszczelna puszka od wydechu ? (ta pod pasażerem)

gaśnie
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 09, 2009, 11:38:38 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Tomek_"
czy powodem nierównych obrotów może być uszkodzona i nieszczelna puszka od wydechu ?

Chodzi o katalizator? :>

gaśnie
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 10, 2009, 13:57:09 pm »

Tomek_

  • Gość
tak ;) zakleiłem go dzisiaj, czekam az cement wyschnie

wiec jak jest z tymi pokrętłami na parowniku ? :D

gaśnie
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 10, 2009, 21:43:39 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Z ustawianiem na benzynie to "powinno się" co nie znaczy że "jest to konieczne.
jednak daje jakieś wymierne dane czy problemem jest rozlegulowany "gaz" czy układ zapłonowy/dolotowy.


http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17049&postdays=0&postorder=asc&start=30

Tu masz "stary indiański sposób"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

gaśnie
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 11, 2009, 15:33:07 pm »

Tomek_

  • Gość
zrobiłem zdjęcie, są tam 3 śruby :|



prawa strona to góra ;)
ja kręciłem tym imbusem co wystaje bardziej- wiec to jest do regulacji obrotów

to pokrętło jak kręciłem to nic sie nie dzialo


gaz regulowac na zimnym czy ciepłym ?

gaśnie
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 11, 2009, 15:58:02 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
na ciepłym. Kręć tylko tym "mosiężnym" w prawo aż zgaśnie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...