Autor Wątek: 4-2-1 kolektor  (Przeczytany 10570 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 03, 2009, 13:20:30 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Jak obiecałem- widok od spodu. Lepszych się nie dało :roll::








Niedaleko za poduszką, tam gdzie jest już cień następuje zejście w jedną rurę i jest kołnierz do łączenia z resztą wydechu.

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 25, 2009, 14:19:34 pm »

Michael

  • Gość
Ja miałem zrobionego rurowca 4-2-1 w moim dohcu i czuc było róznice miedzy rurowcem a zwykłym zeliwniakiem ale i tak z niego zrezygnowałem na rzecz turbo poprawił sie troche moment no moze delikatnie z dołu czuc było wieksza róznice ale szału nie było wiec czy jest taka wielka róznica to ja nie wiem pozdro

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 25, 2009, 17:59:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może w DOHC to nie ale w roverze żeliwiak to totalna porażka...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 25, 2009, 18:17:26 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Bocian_s#313"
Może w DOHC to nie ale w roverze żeliwiak to totalna porażka...
to chyba nie widziałeś z bliska fordowskiego żeliwniaka :lol:  ten to dopiero masakra...sprawę utrudnia jeszcze wąska komora w Polonezie :? gdyby nie to, to już dawno mój rurowiec siedziałby w aucie :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 25, 2009, 20:45:43 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
a ja swojego żeliwniaka ostatnio troszkę po szlifowałem w środku i też odczuwam poprawę więc nie taki diabeł straszny  :twisted:  ale na bank co rurowiec to rurowiec ja jeszcze się nie dorobiłem, ale może coś się pospawa na nowy sezon, tylko czy spawacza namówię :mrgreen:
w pewnej rajdowej wersji mirafiori widziałem dwururkę idącą aż praktycznie do pierwszego tłumika który znajdował się przed tylną osią, jestem ciekaw czy takie rozwiązanie dawało by efekty.
Coś takiego by mi wystarczało
http://img197.imageshack.us/i/20091020704.jpg/

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 25, 2009, 21:12:14 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Łukasz!842!"
http://img197.imageshack.us/i/20091020704.jpg/
ładny, mój jest brzydszy i wciąż nie ma kiedy go dopasować i wsadzić na miejsce  :cry:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 25, 2009, 21:23:14 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Panowie, a jak myślićie, co zrobić, gdy kanały w głowicy są jajowate? dorobił bym rurowca, ale nie wiem czy dam rade dopasować kształt rurek do takiego jaja, a wałasciwie to prawie prostokątu o bokach Ax2A.

Czy zrobienie czegoś takiego z profila prostokątnego będzie dobre? Kryze do głowicy to dorobie z odpowiednim kształtem dziury, a jak potem byłby troszkę większy kwadrat?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 25, 2009, 22:24:30 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Zoltan#1930"
Czy zrobienie czegoś takiego z profila prostokątnego będzie dobre?

Ja myślę, że nie bo każda zmiana kierunku będzie się wiązała z ostrymi krawędziami i załamaniami - a tych właśnie przecież chcemy uniknąć polerując i pasująć kolektor-głowica.

Ew przejść z jajka na orąg o takim samym polu przekroju zaraz za wyjściem z głowicy, jak się dobrze klepnie na gorąco to rurkie zgnieciesz na podbne jajko (pytanie z jakiego materiału) a potem łagodne przejście na okrąg, tylko żeby stykneło miejsca między fartuchem a kryzą ;).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 25, 2009, 22:33:35 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
trzeba trochę rurę sklepać i będzie pasować pod jajowate kanały
mam rurowca do nubiry i on właśnie ma takie sklepane rury :D
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 25, 2009, 22:39:26 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Racja w sumie. tak mi jakoś wpadło do głowy, bo na pewno łatwiej takie cós wykonać :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 26, 2009, 11:11:45 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
ja u siebie klepałem rurki pod prostokąt - w głowicy forda są kanały wydechowe o kształcie prostokąta z zaokrąglonymi wierzchołkami.

Fotka poglądowa:

Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 28, 2009, 18:14:14 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "BARTEK#1925"
ja u siebie klepałem rurki pod prostokąt - w głowicy forda są kanały wydechowe o kształcie prostokąta z zaokrąglonymi wierzchołkami.

Fotka poglądowa:

[url=http://images28.fotosik.pl/188/fb54fec145e90c20m.jpg]Obrazek[/URL]

Całkiem całkiem ci to wyszło. Pozazdrościć.

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 28, 2009, 21:31:22 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Gandziorz, to tylko fota głowicy podczas obróbki :wink:

tak to się u mnie spawa :)



Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 29, 2009, 02:46:08 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "BARTEK#1925"
Gandziorz, to tylko fota głowicy podczas obróbki :wink:

tak to się u mnie spawa :)

[url=http://images44.fotosik.pl/107/6c95bb15fc4d5f71m.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images45.fotosik.pl/112/596799ce07d644dbm.jpg]Obrazek[/URL]

Nie wiem czym to malowałeś ale wydaję mi się że dość szybko zacznie wypalać się przy tym śmierdząc.

Czym giąłeś rurki?

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 29, 2009, 10:38:55 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Gandziorz, pryśnięte farbą żaroodporną, a kolektor powstał z tego:


to kolektor z CALIBRY 4x4 2.0 16V, a konkretnie silnik c20xe.
Pociąłem ten kolektor i uspawałem takie cuś jak widać powyżej.
Obecnie kolektor ma gotowe "portki", muszę dokupić rurę i dwa kolana o średnicy 55m (wew. 52 mm czyli 2" ) i to jakoś pospawać.
Aha do tego jeszcze wymiana tłumika środkowego na taki o średnicy przelotu 52mm :)
Myślę że jak aura pozwoli w listopadzie, to się uda :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 29, 2009, 14:45:14 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "BARTEK#1925"
Gandziorz, pryśnięte farbą żaroodporną, a kolektor powstał z tego:
[url=http://images23.fotosik.pl/150/29b0597bc2756f63m.jpg]Obrazek[/URL]

to kolektor z CALIBRY 4x4 2.0 16V, a konkretnie silnik c20xe.
Pociąłem ten kolektor i uspawałem takie cuś jak widać powyżej.
Obecnie kolektor ma gotowe "portki", muszę dokupić rurę i dwa kolana o średnicy 55m (wew. 52 mm czyli 2" ) i to jakoś pospawać.
Aha do tego jeszcze wymiana tłumika środkowego na taki o średnicy przelotu 52mm :)
Myślę że jak aura pozwoli w listopadzie, to się uda :)

Ile taka przyjemność kosztowała?

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 29, 2009, 15:56:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Sto parę złociszy, oczywiście flansze dorabiałem, bo od Opla ani rozstaw otworów, ani ich kształt nie pasi.
Jakbym miał to robić dzisiaj, to wolałbym chyba kupić rurę i kolanka i spawać samemu :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja