Autor Wątek: Sterowanie nawiewów C+ - Jak to działa?  (Przeczytany 3191 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sterowanie nawiewów C+ - Jak to działa?
« dnia: Luty 18, 2011, 09:53:05 am »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Mam pytanie na temat działania sterowania nawiewów w Plusie. Otóż czytając forum znalazłem info, że plusy mają sterowanie ciśnieniowe, a starsze Polonezy mają nagrzewnicę z wiatraczkiem tak? Sprawa wygląda tak. Wyjmuję sterownik nawiewu z pulpitu... Za "kółkiem" sterującym kierunkami nawiewów są przymocowane gumowo-plastikowe rurki które idą gdzieś w deskę, w przegrodę i do silnika i dochodzą chyba do tej kuleczki pod maską. Są tematy w których można doczytać się jak wyregulować klapki odpowiadające za "przepływ wiatru" w rurkach. Mój Plus to rocznik '97. Nie wiem czy to już jest te nowsze ogrzewanie. Ale czy te rurki pomiędzy sterownikiem, a silnikiem przechodzą przez jakiś regulator z tymi klapkami? Jeżeli tak to czy jest możliwość wyjęcia tego regulatora z innego Poloneza i przełożenia do mojego? Czy wyjęcie tego wiąże się z rozregulowaniem tych klapek? U mnie nawiew działa sztywno tylko na szybę i nogi. To jedyna pozycja w jakiej leci powietrze niezależnie od ustawienia pokrętła regulacji.

Odp: Sterowanie nawiewów C+ - Jak to działa?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 18, 2011, 10:50:03 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
To sprawdź podłączenie przewodów do tej "gruszki" pod maską.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Sterowanie nawiewów C+ - Jak to działa?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 18, 2011, 10:56:43 am »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Wszystko tam jest podłączone...

Odp: Sterowanie nawiewów C+ - Jak to działa?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 18, 2011, 11:20:06 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
To szukaj przerwy/dziurki na przewodach.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Sterowanie nawiewów C+ - Jak to działa?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 18, 2011, 20:06:24 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
a może któryś siłownik padł?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Sterowanie nawiewów C+ - Jak to działa?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 19, 2011, 09:47:33 am »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Gdzie je znaleźć?

Odp: Sterowanie nawiewów C+ - Jak to działa?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2011, 13:23:20 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
siłowniki są z boku obudowy nagrzewnicy (przy nogach) lewy jest od sterowania na twarz/szybę a prawy nogi ale do końca jestem pewny, gdzieś jest na forum temat o tym bo u mnie w roverze na szybę słabo grzało i czytałem o tym ale już dawno. Jak znajdę podrzucę :)
http://www.forum.fsoptk.pl/index.php/topic,26560.10.html tu trochę jest ale nie wiem czy to Cie zadowoli bo tego drugiego tematu nie mogę znaleść
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2011, 13:45:25 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Sterowanie nawiewów C+ - Jak to działa?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2011, 14:13:08 pm »

ukil91

  • Gość
Mi ktoś oderwał jeden przewód od gruszki i nie wiem, teraz gdzie go szukać, ani jak podłączyć ponownie, pomoże ktoś "na szybko", bo  jazda bez rozdzielacza nawiewu to troszkę dzika rzecz;>
Wcale nie słychać, żeby jakiekolwiek ciśnienie było...

EDIT:
Już zrobione!
Dolny przewód ciśnieniowy od kuli zgaduli podłączamy przy użyciu przewodu (może być taki sam jak paliwowy) w miejsce pod filtrem powietrza, do otworu pierwszego od kabiny.
Ot i cała zagadka.

Dalej:
Klapka w puszce z wentylatorem obsługuje napływ powietrza Z ZEWNĄTRZ. Zamyka się ją przyciskiem cyrkulacji (tym na środku, z pomarańczową lampką).

Następnie:
Sterowanie nagrzewnicą jest na lince, która ma zatrzask do puszki ogrzewania, ale lubi z niego spadać, przez co do końca się nie otwiera i leci takie mocno-średnie powietrze pomimo 90* "na piecu". (zdj, post niżej).

Następnie- jeżeli nie grzeje jak należy- należy zwrócić uwagę, że nagrzewnica jest dosyć wysoko a mimo to gorący płyn chłodniczy do niej wlatuje jakoś strasznie opornie. Jak zbiorniczek wyrównawczy jest zalany do poziomu MAX- nie ma problemów z grzaniem, ale jeżeli w zbiorniczku zacznie brakować wody, to pierwsze co przestnie spełniać swoją funkcję to nagrzewnica.
Pękające zbiorniczki to plaga zimowa, a nóweczka kosztuje 30zł...

I po ostatnie:
Jak "na gwałt" potrzebujesz informacji to znaczy, że dostaniesz ją dopiero jak nie będzie Ci potrzebna.;)
Pozdrawiam, mam nadzieję, że komuś pomogę.
ukil91.

« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2011, 21:50:14 pm wysłana przez ukil91 »

Odp: Sterowanie nawiewów C+ - Jak to działa?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2011, 21:53:49 pm »

ukil91

  • Gość
Wiem, że ta fotka niewiele wyjaśnia, ale tak wygląda linka przywierdzona do obudowy tuneli powietrznych, jak się spojrzy z boku przy zdemontowanym schowku i ramce, która go trzyma- będzie można zobaczyć linkę, jej plastik i miejsce, w którym powinna być przyczepiona;)


Uploaded with ImageShack.us
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2011, 21:55:46 pm wysłana przez ukil91 »

Odp: Sterowanie nawiewów C+ - Jak to działa?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2011, 22:02:10 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
http://www.forum.fsoptk.pl/index.php/topic,28955.10.html na temat podłączenia sterowania ciepło/zimno postarałem się wyjaśnić jak najczytelniej
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Sterowanie nawiewów C+ - Jak to działa?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2011, 22:46:05 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
CzaroT-11 A słychać podczas przełączenia kierunków takie syczenie z panelu??
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'