Autor Wątek: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych  (Przeczytany 4050 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« dnia: Grudzień 14, 2009, 22:40:12 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Tak jak w temacie, czy można sobie od tak bezkarnie włożyć klocki hamulcowe z przednich kół do tylnych? Jak wiadomo tylne klocki od przednich są cieńsze i jeden klocek ma "cycek", który wchodzi w kanałek w tłoczku. Pytam, bo słyszałem, że robią tak i mam akurat kilka par średnio zużytych przednich klocków, a tył mi się już kończy... Jaka jest nominalna grubość klocka tylnego?
Proszę rozwiać wątpliwości :mrgreen:
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 14, 2009, 22:50:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
spróbuj :) Klocek tylny jest ponad o połowę cieńszy od przedniego :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 14, 2009, 22:58:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Tak ludzie robią, tylko ja się pytam po co?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 14, 2009, 23:01:29 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Chyba kiedyś tak robili. Jak się przednie już starły to przekładali na tył bo tam mniej się ścierały. Taka "oszczędność".
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 14, 2009, 23:12:11 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cycek jest wymagany, ale tylko do poprawnego dzialania hamulca ręcznego i jego samoregulacji, choć i tak nie zawsze-jak tłoczki cięzko chodzą to się tak łatwo nie obrócą. śmiało można zakladać tylko:
Nowe klocki na os kosztują 20 zł jak by ktoś nie wiedział :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 14, 2009, 23:15:53 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Dzięki za konkretną odp Zoltan#1930.  :mrgreen:
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 14, 2009, 23:16:44 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Tak na magrinesie dodam, że tylne nowe klocki zjadło mi całe przez 30 tys km, a przednich jest jeszcze połowa-zakładane prawie w jednym czasie-czyli zjechały się wszystkie o tą samą grubość. Wywalony korektor a z przodu lukas.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 14, 2009, 23:30:38 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
mi klocki skonczyly sie po 10kkm  :roll:
328i

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 15, 2009, 09:40:48 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "Zoltan#1930"
Wywalony korektor

Było już gdzieś o tym ale zapytam: warto go wywalać? Jak to masz u siebie zrobione? Trójnik jakowyś? Jak się auto zachowuje w normalnej i ostrej jeździe?

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2009, 09:57:08 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Excalibur#1937, Warto. przód już nie nurkuje przy hamowaniu, hamulec jest ostrzejszy i skuteczniejszy. w czasie jazdy nie występuje problem blokowania tyłu przed przodem, nawet depnięcie na zakręcie nic złego nie robi. Testowałem to najpierw na starej pompie, a teraz na lukasie- nie ma problemu. nawet jak jest tylko stary układ na samochodzie i nie ma korektora jest dobrze.
Przeróbka banalna- odkręcasz wąz idący z pompy do korektora, zwijasz go w kółko by podchodził pod gumowy wąz idący do mostu i tam go przykręcasz po odkręceniu od niego węzyka z korektora, a sam korektor wywalasz.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 15, 2009, 15:33:19 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
To jest mozliwe :) Ale: klocek od strony tłoczka musi mieć ten dzyndzel. Od drugiej strony nie potrzebny jest. Wiec mozna jeden nowy klocek od strony tłoczka, a drugi przednie zuzyty (ale ma taka grubosc jak nowy na tył). I sprawa zalatwiona.

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 15, 2009, 19:28:04 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "Zoltan#1930"
Excalibur#1937, Warto. przód już nie nurkuje przy hamowaniu, hamulec jest ostrzejszy i skuteczniejszy. w czasie jazdy nie występuje problem blokowania tyłu przed przodem, nawet depnięcie na zakręcie nic złego nie robi. Testowałem to najpierw na starej pompie, a teraz na lukasie- nie ma problemu. nawet jak jest tylko stary układ na samochodzie i nie ma korektora jest dobrze.
Przeróbka banalna- odkręcasz wąz idący z pompy do korektora, zwijasz go w kółko by podchodził pod gumowy wąz idący do mostu i tam go przykręcasz po odkręceniu od niego węzyka z korektora, a sam korektor wywalasz.

Podziękował za opinię i instrukcję. Skuszę się i zrobię jw przy okazji kapitalnego remontu zacisków.

Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 15, 2009, 22:45:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
klocek nie musi miedz dzyndzla - i tak sie tloczek przylepia do klocka  ,
wogole sie dzyndzlem nie przejmujcie ,

tylny ma 4mm grubosci ,kiedys do fiata wcisnalem jeden 4mm i jeden przytarty przedni - jakies 7mm grubosci ,
i to bylo juz na styk ,czyl na max jak moglem wkrecic tloczek,
na wiecej to brakuje rozstawu szczeny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.