Autor Wątek: 1.6 GLi sprawia problemy w upał  (Przeczytany 3203 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.6 GLi sprawia problemy w upał
« dnia: Czerwiec 26, 2020, 13:54:38 pm »

Offline NPol41

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 1995
Witam kolegów
Wraz z nadejściem lata mój Poldon stwierdził że zacznie strajkować. Ostatnio zaczęły występować problemy z odpaleniem pozostawionego na słońcu (nawet 2-3h) silnika. Trzeba potrzymać go na zapłonie przez minutkę-dwie lub dać gazu przy odpalaniu. 2 razy zdarzyło mu się zgasnąć podczas stania na światłach lub w korku. Dzieje się tak tylko na benzynie, na gazie problemów nie ma. Wczoraj po około 5km jazdy zapalił się Check Engine a po zatrzymaniu auta zgasł. Co może być nie tak? Świece,filtry są nowe, czy winna może być pompa paliwa?
Dodam że czasem szarpał podczas przyśpieszania ale tylko na benzynie

Odp: 1.6 GLi sprawia problemy w upał
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 26, 2020, 15:00:09 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Skoro zaświecił check to sprawdź jakie błędy sypie.

Odp: 1.6 GLi sprawia problemy w upał
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2020, 23:14:16 pm »

Offline NPol41

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 1995
Błąd 44. Łapie lewe powietrze czy co? Sprawia problem tylko na benzynie i tylko w lato. Czasem szarpał na benie...

Odp: 1.6 GLi sprawia problemy w upał
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 29, 2020, 00:04:26 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Sprawdziłbym najpierw układ paliwowy i nieszczelności w dolocie.
Układ paliwowy najłatwiej sprawdzisz testem przelewowym z przewrotu powrotnego do zbiornika, wstępnie.
W GLi tak łatwo nie sprawdzisz szczelności dolotu jak w MPi, ale zawsze możesz spróbować metodą na plaka, nawet na gazie.
Dobrze byłoby sprawdzić AFR jeśli ktoś z Twoich znajomych ma sondę szerokopasmową, byłoby widać czy nie jest to usterka samej sondy.
To tak na szybko.

Odp: 1.6 GLi sprawia problemy w upał
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 29, 2020, 00:32:42 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Sondę też sprawdzi podpinając pod nią multimetr. To bosch, czy abimex?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1.6 GLi sprawia problemy w upał
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 29, 2020, 20:13:57 pm »

Offline NPol41

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 1995
Sprawdziłbym najpierw układ paliwowy i nieszczelności w dolocie.
Układ paliwowy najłatwiej sprawdzisz testem przelewowym z przewrotu powrotnego do zbiornika, wstępnie.
W GLi tak łatwo nie sprawdzisz szczelności dolotu jak w MPi, ale zawsze możesz spróbować metodą na plaka, nawet na gazie.
Dobrze byłoby sprawdzić AFR jeśli ktoś z Twoich znajomych ma sondę szerokopasmową, byłoby widać czy nie jest to usterka samej sondy.
To tak na szybko.
Można prosić o bardziej "łopatologiczne" wyjaśnienie co to AFR i na czym polega metoda przelotowa (na psikaniu plakiem w kolektor?)

To bosch, czy abimex?
Nie mam pojęcia. Rocznik 1995, hamulca Lucasa ale jak sprawdzić czy bosh czy abimex to nie mam pojęcia

A która sonda mogła "walnąć". Pytanie głupie ale Polonez na wtrysku ma jedną czy dwie sondy?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2020, 20:20:23 pm wysłana przez NPol41 »

Odp: 1.6 GLi sprawia problemy w upał
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 29, 2020, 21:09:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pompa benzyny moze zdychac, brudny wtryskiwacz lub regulator cis. szwankuje (to rzadko),
masz abimexa, jezeli na gazie chodzi spoko, to zaplon jest dobry,

w sumie w abimexie to jeszcze silnik krokowy mogl sie zakleic i dlatego slabo odpala i gasnie na wolnych - i w sumie od krokowca najlepiej zaczac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.6 GLi sprawia problemy w upał
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2020, 22:27:31 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Można prosić o bardziej "łopatologiczne" wyjaśnienie co to AFR i na czym polega metoda przelotowa (na psikaniu plakiem w kolektor?)
Dobra, postaram się być uprzejmy, choć wyraźnie widać, że nie chce Ci się ani przeczytać ze zrozumieniem, ani użyć google, ani zajrzeć do auta (pytanie o ilość sond).

Afr - lambda, skład mieszanki. Wsadzasz sondę szerokopasmową w wydech i sprawdzasz czy rzeczywiście jest zbyt ubogo, czy sonda świruje. Możesz u pierwszego lepszego gazownika lub tunera to zrobić.
Metoda przelewowa, jak wspomniałem - zdejmujesz przewód powrotny przy baku, wsadzasz do zbiornika, uruchamiasz pompę na przekaźniku, bierzesz stoper i przeliczasz ile l/h pompuje. Porównujesz z danymi fabrycznymi i wiesz czy układ paliwowy jest drożny i czy pompa jest sprawna.
Na plaka sprawdzasz chałupniczo szczelność dolotu - psikasz w okolicach układu dolotowego, przewodów podciśnienia itp i nasłu"ch*"esz zmian w pracy silnika.
Możesz też sprawdzić działanie czujnika temp płynu - czy jego rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury. Aczkolwiek przy uszkodzonym widziałby raczej zbyt bogatą mieszankę. Ewentualnie połączenie elekrtyczne między czujnikiem a Ecu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2020, 22:31:58 pm wysłana przez xmaniekx »

Odp: 1.6 GLi sprawia problemy w upał
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 29, 2020, 22:52:59 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak sprawia problemy tylko na benzynie, to raczej dolot powinien być szczelny. Zabawy z afr owszem, ale nie dla autora, który jest na etapie odkrywania, ile sond ma w aucie, i jaki ma właściwie wtrysk :P

Skoro 1995, to jest abimex - jaki przebieg? Może pompa i sonda umarły jednocześnie. Albo pompa podaje słabe ciśnienie i stąd błąd - sonda uboga. Często gazownicy nie robią odcięcia pompy po przekaźniku (jak było u mnie), i po przełączeniu na gaz pompa chodzi cały czas, "mieląc" czasem stare paliwo w baku w kółko. Pompę, jak jest już zużyta, słychać - pracuje nierównomiernie, czasem głośno. U mnie jak umierała wydawała całe spektrum dźwięków. Rozwiązaniem jest wstawić nową, i założyć przekaźnik odcinający jej pracę po przełączeniu na gaz - w ten sposób tania, bezmarkowa pompa (marki energy), działa mi już drugi rok :). Ale najpierw sprawdź, czy sonda w ogóle oscyluje (np. na wolnych obrotach). Multimetr pomiędzy masę, a pin w komputerze od sondy, nawet na słabej pompie raczej powinna być zmiana napięcia 0-0,8V na wolnych obrotach, a jak nie będzie, to przełączyć na gaz i zobaczyć, co się stanie, czy napięcie zafaluje (i tu pytanie, czy masz 1 czy 2 generację gazu, bo od tego zależeć będzie reakcja sondy, czy się "zatka" i pomiar będzie stać w miejscu, czy będzie falować, zdjęcie spod maski ułatwi nam sprawę).

To ogarnie każdy elektryk i osoba znająca podstawy obsługi multimetru.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2020, 22:57:54 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1.6 GLi sprawia problemy w upał
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2020, 11:06:09 am »

Offline NPol41

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 1995
Przebieg 129tyś

Odp: 1.6 GLi sprawia problemy w upał
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 30, 2020, 16:21:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przebieg to nie wyznacznik
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: 1.6 GLi sprawia problemy w upał
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 30, 2020, 22:39:43 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przebieg to nie wyznacznik

Dla sondy tak. Jednoprzewodowa,fabryczna po takim przebiegu potrafi już kuleć :P. Ale zanim zacznie przy niej dłubać, wykonałbym pomiary. Jeśli ma instalację na śrubie, to na gazie auto będzie jeździć normalnie, a na benzynie nie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1.6 GLi sprawia problemy w upał
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 30, 2020, 23:34:25 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wystarczy, ze silnik bedzie spalal olej lub zapcha sie katalizator to wystarczy i 40-50 tys kilometrow i sonda sie upali.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)