Jak sprawia problemy tylko na benzynie, to raczej dolot powinien być szczelny. Zabawy z afr owszem, ale nie dla autora, który jest na etapie odkrywania, ile sond ma w aucie, i jaki ma właściwie wtrysk
Skoro 1995, to jest abimex - jaki przebieg? Może pompa i sonda umarły jednocześnie. Albo pompa podaje słabe ciśnienie i stąd błąd - sonda uboga. Często gazownicy nie robią odcięcia pompy po przekaźniku (jak było u mnie), i po przełączeniu na gaz pompa chodzi cały czas, "mieląc" czasem stare paliwo w baku w kółko. Pompę, jak jest już zużyta, słychać - pracuje nierównomiernie, czasem głośno. U mnie jak umierała wydawała całe spektrum dźwięków. Rozwiązaniem jest wstawić nową, i założyć przekaźnik odcinający jej pracę po przełączeniu na gaz - w ten sposób tania, bezmarkowa pompa (marki energy), działa mi już drugi rok
. Ale najpierw sprawdź, czy sonda w ogóle oscyluje (np. na wolnych obrotach). Multimetr pomiędzy masę, a pin w komputerze od sondy, nawet na słabej pompie raczej powinna być zmiana napięcia 0-0,8V na wolnych obrotach, a jak nie będzie, to przełączyć na gaz i zobaczyć, co się stanie, czy napięcie zafaluje (i tu pytanie, czy masz 1 czy 2 generację gazu, bo od tego zależeć będzie reakcja sondy, czy się "zatka" i pomiar będzie stać w miejscu, czy będzie falować, zdjęcie spod maski ułatwi nam sprawę).
To ogarnie każdy elektryk i osoba znająca podstawy obsługi multimetru.