kolego zacznijmy od podstaw:
- aparat zapłonowy luzuje sie kluczem płaskim 13mm tam gdzie się go luzuje.
jest pod nim tylko jedna taka "widełkowa łapka" przykrecona do silnika nakrętką ale zapłon to ostatnia rzecz która powinieneś się zając.
- po pierwsze zdejmij i wyczyść bak oraz przewody paliwowe.
- zdemontuj rozbierz i wyczyść gaźnik oraz wymień uszczelki oraz sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej
- wymień filtr paliwa, filtr powietrza, filtr gazu
- zdemontuj pompkę paliwową i wymień w niej membrany (zestaw naprawczy 5zł)
- wymień świece
- zdemontuj kopułkę aparatu zapłonowego i sprawdź czy styki nie są wypalone, jeśli tak - wymień.
Sprawdź palec rozdzielacza, czy nie jest wypalony, jeśli tak wymień, jeśli nie , zarówno kopułkę jak i palec przeczyść do żywego papierem ściernym.
- sprawdź szczelność układu dolotowego pod kątem lewego powietrza.
- kiedy ostatnio były wymieniane membrany w reduktorze ? Jeśli "nigdy" albo "nie pamietam" to należy wymontować reduktor, rozebrać na czynniki pierwsze DOKŁADNIE WYCZYŚCIĆ , powymieniać membrany oraz inne elementy gumowe wewnątrz i złożyć.
Dopiero w tak przygotowanym aucie można zabierać się za ustawianie zapłonu , inaczej próba ustawienia zapłonu będzie przypominać próbę wyączenia światła w pokoju za pomoca kilkumetrowego gumowego kija. - w całkowitych ciemnościach.