Autor Wątek: Pompa hamulcowa DF  (Przeczytany 2036 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Pompa hamulcowa DF
« dnia: Kwiecień 27, 2010, 00:31:18 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Witam,
Mam garść pytań związanych z tą pompką, bo sam takiej nie posiadam na stanie, a mam do zrobienia projekt z materiałoznawstwa - zaprojektować tłoczysko pompy.
Potrzebuję danych na jej temat, tzn.:
- do jakiej temperatury nagrzewać się może płyn w układzie?
- jakie maksymalne ciśnienia panują w układzie?
- jaka jest średnica tłoka i jaka jest średnica tłoczyska w takiej pompie?
Dane nie muszą być dokładne, ale przydałoby się, gdyby miały jakiś sens i przełożenie praktyczne.
Jeśli ktoś (może któryś z kolegów mechaników) mógłby zasugerować, co jeszcze brać pod uwagę przy dobieraniu materiału na taki element, to będę wdzięczny za sugestie.
zdr

Pompa hamulcowa DF
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2010, 00:11:53 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
plyn DOT4 ma temp. wrzenia cos w okolicy ~250C ,wiec mozesz przyjac 300C,
cis. to nie wiem ,przewody wygladaja na takie ,ktore spokojnie zniosa 10bar ,mozesz przyjac wiecej ,przeciez nie zgniecie go ,
srednica w pompie bendixa to akurat 19mm ,ale rozne pompy maja rozne srednice ,
tak sie przyjelo ,ze sa to srednice w mierze calowej ,czyli dokladnie 19.05 mm  = 3/4 cala

wypadaloby ,zeby material byl w jakims stopniu odporny na oddzialywanie materialow żrących ,bo taki standardowy plyn R3 to przyjemny nie jest ,
oczywiscie material musi byc tez odpowiednio twardy powierzchniowo ,moze przez hartowanie ,moze nie (stale stopowe) - cos wymyslisz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pompa hamulcowa DF
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2010, 00:17:02 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "KGB"
plyn DOT4 ma temp. wrzenia cos w okolicy ~250C ,wiec mozesz przyjac 300C,
ok, ale to jest temperatura w zacisku przy dłuższym hamowaniu, a nie w pompie.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Pompa hamulcowa DF
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 28, 2010, 00:21:39 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "maciejowski"
Cytat: "KGB"
plyn DOT4 ma temp. wrzenia cos w okolicy ~250C ,wiec mozesz przyjac 300C,
ok, ale to jest temperatura w zacisku przy dłuższym hamowaniu, a nie w pompie.

zgadza sie ,jednak tu chodzi raczej o rzad wielkosci ,
material i tak bedzie taki sam ,czy to bedzie 150C czy 300C ,ale skoro takie sa parametry plynu to tak mozna zalozyc ,
dopiero wykonanie elementu bedzie zalezalo od tego jaki jest faktyczny rozklad temperatur
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pompa hamulcowa DF
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 28, 2010, 00:45:01 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tłoki pompy wykonane są z aluminium lub duraluminium. mam przed sobą rozebraną pompę polonezowską. ciśnienie w układzie może osiągnąć ponad 100 kG/cm2. (ponad 100 bar)
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Pompa hamulcowa DF
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2010, 21:01:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
100bar - nie sadzilem ,ze az tak duzo ,
nigdzie takich danych nie ma ,a czasami przydalyby sie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pompa hamulcowa DF
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2010, 21:39:28 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.