Autor Wątek: Przekladnia ZF - długość wałka pośredniego  (Przeczytany 2729 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przekladnia ZF - długość wałka pośredniego
« dnia: Sierpień 16, 2010, 15:15:51 pm »

Slawo2000

  • Gość
Witam
Mam drobny problem. Wymieniłem u siebie starą przekładnię kierowniczą ZF na zupełnie nową, też ZF. Okazało się, że wałek pośredni jest za krotki do tej nowej. Wiem, że przy przekładni JKC wałek był nieco innej długości. Pamięta ktoś może czy był on krótszy czy dłuższy niż przy ZF?

Przekladnia ZF - długość wałka pośredniego
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 16, 2010, 15:27:37 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Inny wałek był chyba przy przekładni bez wspomagania, a obie przekładnie ze wspomaganiem miały ten sam wałek. Przynamniej u mnie zamiana przekładni ZF na JKC odbyła się bez problemu i bez wymiany wałka. Jak podaje http://www.polonez16gle.republika.pl/ , wałek do wspomagania jest krótszy, ale ma też inny wieloklin.

Przekladnia ZF - długość wałka pośredniego
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 16, 2010, 17:05:13 pm »

Slawo2000

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
a obie przekładnie ze wspomaganiem miały ten sam wałek


Na pewno wałki dla przekładni ZF i JKC rożniły się długością. Kiedyś miałem oba w rękach, rożnica była rzędu 10 - 15 mm tylko nie pamiętam, który był dłuższy.
Może ewentualnie ktoś mógłby zmierzyć długość całkowitą wałka od JKC?

Przekladnia ZF - długość wałka pośredniego
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 16, 2010, 23:03:23 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "Slawo2000"
Na pewno wałki dla przekładni ZF i JKC rożniły się długością

Może i się różnią, ale bez problemu można założyć każdy, wałek do każdej przekładni.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Przekladnia ZF - długość wałka pośredniego
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 16, 2010, 23:08:29 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Slawo2000,  a od czego masz przekladnie ta nowa, a od czego stara, ktorach z tych ZF nie jest przypadkiem z Argenty lub fiata 132 ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przekladnia ZF - długość wałka pośredniego
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 16, 2010, 23:09:29 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A nie wystarczy Ci opuścić kolumne kierowniczą na śrubach? Jeśli chcesz, postaram się jutro zmierzyć ten wałek, ale tak jak mówię - kupiłem go w komplecie z całą wspomą ZF, a potem bez problemu zmienilem przekladnie na JKC.

Przekladnia ZF - długość wałka pośredniego
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 17, 2010, 09:38:06 am »

Slawo2000

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
a od czego masz przekladnie ta nowa, a od czego stara, ktora z tych ZF nie jest przypadkiem z Argenty lub fiata 132 ?


Może tak być, ze stara jest ze 132/Argenty. Też o tym pomyślałem, że może ZF dla Poloneza nieco zmienił przekładnie tak, aby ten sam wałek pasował do JKC i ZF.

Cytuj (zaznaczone)
A nie wystarczy Ci opuścić kolumne kierowniczą na śrubach?


Już kombinowałem różne rozwiązania m.in. przesunąć wspornik kolumny. Ma on owalne otwory, ale zakres regulacji jest za mały. W sumie brakuje ok. 15 mm.

[ Dodano: 17 Sie 2010 09:47 ]
Sprawa chyba rozwiązana. Dzwoniłem do sklepu. Wałek, który mają do Plusa ma 225 mm, a ten mój ok. 210 mm. Być może w pierwszych Polonezach ze wspomaganiem był krótszy wałek, a potem jak weszła przekładnia JKC zastosowali dłuższy i prawdopodobnie też dostosowali przekładnię ZF do dłuższego wałka.