Autor Wątek: Swap 1.8 16V - nie odpala  (Przeczytany 3567 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap 1.8 16V - nie odpala
« dnia: Sierpień 03, 2010, 19:17:20 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Dzisiaj poskładałem już 1.8 na osprzęcie z 1.4
Chciałem go odpalić i niestety lipa :( Bardzo ciężko kręci silnik i wywala mi płyn w zbiorniczek. Zobaczyłem że wał korbowy nie jest na znakach gdy chce ustawić rozrząd (jest przestawiony o jeden ząbek) oraz że pompa wody puszcza wodę od strony rozrządu. Czy to że rozrząd jest przestawiony i że pompa wody jest wadliwa silnik może nie palić? Paliwo na pewno dochodzi, iskra też jest. Dodam że mam kopułkowca, więc kopułke i palec na pewno mam dobrze założoną. Jeszcze tylko mogłem pomylić kolejnośc przewodów, ale z tego co wiem, to kolejnośc liczy się od rozrządu, czyli 1-szy to ten najdłuższy przewód i tak dalej

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 03, 2010, 20:03:59 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kolejność przewodów jak w 1,4. czy silnik długo stał?? Może samoregulatory są puste i muszą się napompować. Weź jeszcze podmień akumulator na wydajniejszy prądowo. 1,8 wymaga większego amperażu. Jak miałem aku 44Ah to moje 1,8 też ciężko paliło. Teraz jak mam 62ah to już nie to.

Jakie są świece po próbie odpalenia. Może woda w głowicy jest i zalewa świece.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 03, 2010, 20:24:27 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Seba OBR, nie było okazji sprawdzić silnika przed zamontowaniem :?: Przestawienie rozrządu o ząbek może uniemożliwiać odpalenie, zwłaszcza długo nieruszanego silnika.
Samoregulatory tak szybko się nie opróżniają, chyba że silnik stał wiele lat, ale raczej nie.
Pomiar kompresji robiłeś :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 03, 2010, 20:24:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Seba OBR"
Bardzo ciężko kręci silnik i wywala mi płyn w zbiorniczek.
wyglada na walnieta uszczelke pod glowica, i to zdrowo walnieta.
Cytat: "Seba OBR"
Zobaczyłem że wał korbowy nie jest na znakach gdy chce ustawić rozrząd (jest przestawiony o jeden ząbek)
i tak powinien zapalic.
Cytat: "Bocian_s#313"
Może samoregulatory są puste i muszą się napompować.
jesli nawet sa puste. to i tak zapali. przeciez po robocie glowicy szklanki zawsze sa puste a silnik i tak odpala  :roll:  a jesli chodzi o prad to zgadza sie. do 1.8 potrzeba "pałera" aby ruszyl
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 03, 2010, 21:55:59 pm »

Barnii

  • Gość
Problem rozwiązany, w piątek jedziemy oddać silnik :P

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 04, 2010, 07:57:05 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
tzw. siedmiodniowa gwarancja rozruchowa. Szkoda tylko pracy włożonej w swapowanko...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 22, 2010, 13:31:36 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5313
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
To ja trochę z innej beczki.Z tego co wiem,istnieją silniki 1.8 Rovera o mocy blisko 200KM :shock:  a nawet mocniejsze montowane chyba w Lotusach (jeśli się mylę to poprawcie) Pomijając cenę takiego silnika (na pewno kosmos)  to czy myślał ktoś nad wsadzeniem czegoś takiego? rozmawiamy czysto teoretycznie bo wiadomo że chyba nikt by się na to nie porwał :roll: .Miał być silnik 1.8VVC ,ale coś ucichło na forum,chyba że czegoś nie wiem :oops:

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 22, 2010, 13:44:01 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
to sa wlasnie 1,8 vvc ale zmodyfikowane do lotusa :) wszystko da sie zrobic pewnie niewiele trudniej niz swap na zwykle 1,8 ale potrzebne sa fundusze :)
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 22, 2010, 14:33:02 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Najmocniejsze wersje występują w Caterhamach. Osiągają po 230KM i 210Nm w n/a. Są to silniki bez zmiennych faz rozrządu.  :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 22, 2010, 17:50:22 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
1.8 VVC się buduje, silnik siedzi, auto odpala.
Buduje je kolega ZIELIN.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 22, 2010, 18:06:55 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
jedno vvc w 125p już lata.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 22, 2010, 18:15:52 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "maciejowski"
jedno vvc w 125p już lata

Jakieś filmy są ? :D
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 22, 2010, 18:20:40 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nie, zresztą nie znam właściciela, na innym forum widziałem. :P

http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=243595&c=257&f=25
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 22, 2010, 18:27:02 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
maciejowski, dej jakiegoś linka :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 23, 2010, 07:58:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Generalnie w Caterhamach są silniki VVC ale na sztywnych wałkach i dobrze wystrojone.

Słyszałem też że są silniki 2.0 serii K ale to już naprawdę ostra wydumka za grubą kasę.

Generalnie to wszystko kwestią kasy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Swap 1.8 16V - nie odpala
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 24, 2010, 15:06:04 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5313
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Cytat: "Leonek1321"
szacun dla tego pana, 145 kucy i 980 kg :shock: to musi iść jak głupie :twisted:
  Jakby nie patrzeć gość  przeciera nowe szlaki.Tak jak kiedyś kolega Senn w swoim bolidzie :wink: