Autor Wątek: Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?  (Przeczytany 7367 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« dnia: Marzec 30, 2010, 23:01:31 pm »

punisher

  • Gość
Gdzie jest termostat w filtrze powietrza i jak to zablokować? Czy warto odciąć ciepłe powietrze (zaślepić otwór)? Jak ustawić klapkę (termostat) aby auto dobrze jeździło?

Zainteresowałem się tematem po przeczytaniu artykułu klubowicza na FSOPTK:
http://www.fsoptk.pl/artykuly.php?grupa=10&artykul=42

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 30, 2010, 23:38:28 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
W tym plastiku przed puszką, jak zablokować to nie wiem, ja po prostu go wyjąłem z tego plastiku. Rozwierasz obudowę i wyjmujesz, może się trochę połamać ale mówi się trudno.
LOW & SLOW

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2010, 23:52:17 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ale wtedy silnik ciągnie powietrze i przez rurę i z boku znad kolektora. Ja mam ustawione "na siłę" w położeniu "zimne", a klapka jest zablokowana sporym blachowkrętem wkręconym od góry w wywierconą dziurę w plastikowej obudowie.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 31, 2010, 00:29:47 am »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "Grzech#1938"
Ale wtedy silnik ciągnie powietrze i przez rurę i z boku znad kolektora. Ja mam ustawione "na siłę" w położeniu "zimne", a klapka jest zablokowana sporym blachowkrętem wkręconym od góry w wywierconą dziurę w plastikowej obudowie.


A co to za problem zrobić sobie zaślepkę na ten otwór?
LOW & SLOW

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 31, 2010, 10:20:27 am »

punisher

  • Gość
Sprawdziłem u siebie i widzę że klapka (termostat) dozująca powietrze przed filtrem powietrza jest luźna i goni jak chce tzn. przełącznik regulujący klapkę jest ubity/ułamany klapka lata luźno i odchyla się na max ok. centrymetr. Plastiki fitra powietrza i rurka są zanitowane a nie na śrubkach dlatego pewno zrobię tak jak Grzech doradza - blachowkrętem zablokuję klapkę przewieracając plastik od góry.  I teraz:
1. Czy klapka ma latać luźno?
2. O jaki skok odchyla wam się klapka? centymetr, dwa, trzy?
3. Czy jeśli na stałe klapkę zamocuję blachowkrętem aby się nie ruszała i była cały czas otwarta to warto zaślepić otwór od rury ciepłego powietrza z kolektora wydechowego? Wtedy powietrze będzie szło tylko z rury za reflektrorem, wystarczy go?
4. Co to znaczy położenie zimne i ciepłe? Całkowicie otwarta klapka (180 stopni) i całkowicie zamknięta?

Przypominam że mam gaźnik i jeżdżę tylko na gazie.

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 31, 2010, 11:02:04 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ja rozwiązałem to zostawiając tylko fragment obudowy...
Należy ściąć nity i wyciągnąć całe plastikowe ustrojstwo i dokonać amputacji tak aby pozostała tylko niezbędna cześć do podłączenia rury. Następnie np. przykręcić wkrętami.
W ten sposób cofamy się do rozwiązania ze 125p i ciągniemy zimne powietrze z za reflektora lub gdy mrozy znad kolektora zdejmując po prostu rurę...

"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 31, 2010, 11:06:42 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
I tego właśnie szukałem. Dzięki.

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 31, 2010, 13:25:05 pm »

punisher

  • Gość
DF: bardzo fajny pomysł pewno tak kiedyś sobie zrobię, a tymczasem czy ktoś może odpowiedzieć na moje pytania wyżej bo jestem ciekaw waszych ustawień

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 31, 2010, 15:35:47 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "punisher"
I teraz:
1. Czy klapka ma latać luźno?
2. O jaki skok odchyla wam się klapka? centymetr, dwa, trzy?
3. Czy jeśli na stałe klapkę zamocuję blachowkrętem aby się nie ruszała i była cały czas otwarta to warto zaślepić otwór od rury ciepłego powietrza z kolektora wydechowego? Wtedy powietrze będzie szło tylko z rury za reflektrorem, wystarczy go?
4. Co to znaczy położenie zimne i ciepłe? Całkowicie otwarta klapka (180 stopni) i całkowicie zamknięta?

Przypominam że mam gaźnik i jeżdżę tylko na gazie.

1. Nie - powinna być otwierana i zamykana przez termostat.
2. Teoretycznie powinna się całkiem otwierać na wlot znad rury wydechowej przy zimnym silniku, a przy ciepłym zamykać ów wlot otwierając ten od rury idącej w okolice atrapy .
3. Jak ją zablokujesz w pozycji, w której całkiem zamknie wlot powietrza znad rury, to nie będziesz miał nic do zatykania. :D Silnik na samym zimnym ( no może z wyjątkiem totalnego mrozu) lepiej pracuje.

4. "Zimne" - wlot z rury koło reflektora.
    "Ciepłe" - wlot z rury nad wydechem.

Dodam jeszcze, że jak nie ma przelotu sterowanego termostatem i w efekcie różnych oporów powietrza to gaz się daje lepiej ustawić.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 31, 2010, 16:45:11 pm »

punisher

  • Gość
Dziękuję Grzechu za wyjaśnienie. Właśnie uwzględniając Wasze rady poczyniłem zmiany w dolocie i od razu silnik stał się żwawszy i dostał kopa aż się zdziwiłem że odczepienie ciepłego powietrza tak dużo daje. Zrobiłem tak:
- odpiąłem rurę od ciepłego powietrza i zagiąłem ją w kierunku pod silnik
- wlot ciepłego powietrza w dziurze przy termostacie do filtra powietrza zaślepiłem więc powietrze ciągnie jedynie zimne z rury zza refrektorem
- rozchyliłem klapkę ile się dało - czyli przewierciłem plastik (wiertarka ręczna cieniutki plastik) przy termostacie i w tym miejscu umocowałem tak gwóźdź że klapka odpowiedzialna za przełączanie ciepłego/zimnego powietrza w środku plastikowej obudowy filtra jest rozchylona na stałe na zimne powietrze (klapka rozchylona jest mniej więcej do połowy na branie zimnego bo wiecej się nie dało jej docisnąć na większy rozchył - no też to podejrzane)

Pojeżdżę na takim ustawieniu i przetestuję.  Na chłopski rozum zimne powietrze nie powinno spowodować wzrostu spalania a jedynie mocniejszy wybuch w komorze bo dostaje więcej tlenu, ale mam gaźnik dlatego skoro tutaj system opiera się na podciśnieniu to i wszystko jest możliwe. Czy mam rację koledzy?

I zastanawia mnie dlaczego jak dodam ssania silnik gaśnie od razu a powinno być przeciwnie - powinien załapać większe obroty bo wzbogacam mieszankę. Ale ponieważ mi to wygląda na odrębną sprawę niezależną od dolotu a w wyszukiwarce nie znalazłem odpowiedzi dlatego nie mieszając wątku temat wrzuciłem tutaj: http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=445570

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 14, 2010, 23:00:46 pm »

Offline GRAND

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
Ja u siebie zrobiłem coś na zasadzie przepustnicy, a mianowicie na lato otwieram wlot i blokuję, żeby się nie zamykał, natomiast zimą zamykam wlot zimnego powietrza.
Silnik zimą trzyma odpowiednią temperaturę, a latem się nie przegrzewa.
Bajecznie. :D

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 16, 2010, 00:17:46 am »

punisher

  • Gość
Mateusz: na zimę całkowicie blokujesz zimne powietrze? Ciągnie 100% ciepłego znad kolektora wydechowego? Nie dławi się słabym dopływem powietrza i ciepłym?

Termostat w filtrze powietrza - czy warto wyregulować? Jak?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 16, 2010, 07:32:33 am »

Chudson

  • Gość
Jak kiedyś próbowałem przerobić klapke na aterowanie mechaniczne i elektryczne. To drugie skończyło sie na montażu silniczka - oprzycisku i sterowania już nie chciało mi się. Ale dobra rzecza b ybyła możliwość ustawienia wlotu ciepłego powietrza w mrozy ( np linką ssania )