Autor Wątek: Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?  (Przeczytany 8021 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 11, 2010, 18:49:56 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat dla Was:

Przy braku obciążenia regulator całkowicie odłącza wzbudzanie, jednak magnetyzm szczątkowy wirnika potrafi wzbudzić alternator na tyle, żeby wygenerował napięcie ponad 100V. A takie napięcie przebije diody prostownicze.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 11, 2010, 19:31:18 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Nie robiłbym tego.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 11, 2010, 19:40:37 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Na polskich alternatorach dawali naklejki na których pisało: 'alternator nie powinien pracować z odłączonym przewodem od zacisku 30' no,ale może ja to źle rozumiem i to nie to samo co odłączenie akumulatora   :roll:  :?

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 11, 2010, 19:43:11 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "gucio"
Cytat: "Stingerek"
W przypadku braku obciazenia w alternatorze szlag trafia diody wzbudzenia.


rok czasu jeździłem ciągnikiem bez akumulatora i nic się nie stało. alternator tam był taki sam jak w polonezie.


Z alternatorem to nie wierzę. Z prądnicą można.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 12, 2010, 00:08:36 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Odpal auto, zepnij klemy auta kablami rozruchowymi z aku ktory bedziesz wkladal, odepnij klemy od aku ktory wyjmujesz i wyjmij go, wsadz ten ktory wkladasz, przyloz od gory do niego klemy i odepnij pod nimi kable rozruchowe.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 12, 2010, 08:57:05 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
po  pierwsze czemu ma to służyć  ta cała podmiana na pracującym silniku.   Pewnie tylko temu żeby nabić sobie temat  na zasadzie tata a Marcin powiedział.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 12, 2010, 12:15:38 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Macie ludziska problemy, bierzecie kable rozruchowe i spinacie klemy akumulatora w aucie z biegunami akumulatora spoza auta, następnie odpinacie klemy od aku w aucie (drugi aku jest cały czas podłączony, więc alternator ani inne urządzenia elektryczne i elektroniczne się nie uszkodzą), wyjmujecie odpięty aku z auta, wstawiacie drugi pod maskę i przykładacie klemy (najpierw jedną, potem drugą) do odpowiednich biegunów nie przerywając obiegu :!: odpinacie bale od biegunów, klemy na swoim miejscu dokręcacie i odpinacie od nich kable rozruchowe i po wszystkim.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 12, 2010, 13:35:00 pm »

franca

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Alternator stanowi SPORE obciazenie dla silnika i to nie jest 0.05L/100km tylko jakies.... ddwadzieścia do czterdziestu razy wiecej.

Byleś blisko...


Kolego. Chciałeś błyszczeć ale nie wyszło. Wróć do szkoły a potem pisz mądrości.

Alternator nie stanowi prawie żadnego obciążenia dla silnika (minimalne obciążenia z łożysk i oporów magnetycznych wirnika). Alternator "przenosi" na silnik obciążenia z włączonych świateł, ogrzewania szyby, nawiewu itp. Sam alternator bez odbiorników "SPOREGO obciążenia dla silnika" nie stanowi.

Cytat: "Mariusz#1926"
po pierwsze czemu ma to służyć ta cała podmiana na pracującym silniku. Pewnie tylko temu żeby nabić sobie temat na zasadzie tata a Marcin powiedział.


Zapewne tak właśnie jest.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 12, 2010, 15:15:48 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Poco ten cały cyrk z przekładaniem aku przy pracującym silniku za pomocą kabli? Jeśli już mamy kable, to nie lepiej włożyć rozładowany akumulator do samochodu, a potem za pomocą  kabli podłączyć naładowany akumulator i uruchomić silnik? Nikt na to nie wpadł? Poco tak kombinować? Łatwo można wtedy zrobić zwarcie i cos niechcący zepsuć...
Powered by Lpg.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 12, 2010, 16:16:52 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Temat jest mondry jak połowa innych na forum...

Kiedy ma się drugie ałto i inne takie pomoce to dylematu do rozwiązania nie ma.

Natomiast kiedy np weźmy na to mieszkamy/przebywamy gdzieś na krańcach cywilizacji (daleko od supermarketu) i mamy np jeden samochód i dwa wątpliwej jakości akumulatory oraz nie mamy wielozadaniowej ładowarki lub np 230 V w gniazdku (oraz np kabli). Natomiast podmiana taka jest jedyną możliwością naładowania drugiego aku to dobrze jest wiedzieć czy taka podmianka nie załatwi nam alternatora a co za tym idzie samochodu i tych aku z czasem.
Potem w marcu jak stopnieją śniegi znajdą 1 zepsute auto, dwa rozładowane akumulatory i jednego nn osobnika w sztywnej pozycji pod maską...  :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 12, 2010, 19:21:45 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja kiedyś z akumulatorem, na którym nic miernik nie pokazał ( 0V ) wróciłem zimą kawał trasy. Odpaliłem na kablach rozruchowych i tak kilka godzin chodził. Oczywiście włączone światła, dmuchawa, radio i CB. Nic mu się nie stało.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 14, 2010, 09:26:07 am »

Offline czapla499

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
He dobre.
Pisze o tym co wyżej.
Rozśmieszylo mnie to co napisales matucha, chyba że się pomylilem :D

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 14, 2010, 10:45:29 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ja z walniętym ładowaniem wracałem jakieś 2 godziny z wyjazdu. Jak dojeżdżałem do Wawki, to krótkie były już czerwonawe, a i tak rano auto odpaliło bez problemu.  :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap