Autor Wątek: Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?  (Przeczytany 8029 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« dnia: Grudzień 10, 2010, 21:18:11 pm »

punisher

  • Gość
Interesuje mnie czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku? Instalacja gazowa bez komputera. Jeśli tak, jaka jest kolejność przepięcia klem?

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 10, 2010, 21:22:52 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Znajomy robił taki myk. Najpierw zdjął - potem plus. Podpinał w odwrotnej kolejności. Jaki ma to wpływ na instalację auta nie wiem. Ja bym chyba takiego czegoś nie zrobił ;)

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 10, 2010, 21:29:57 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Ja bym nie ryzykował.
Pomóżmy Jackowi!

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 10, 2010, 21:58:51 pm »

waszczo

  • Gość
Wielokrotnie przetestowane i nic się nie działo, wiem, że nie powinno się tak robić, ale jeżeli nie masz innego wyjścia to możesz  :)

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2010, 21:59:35 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
W starodawnym dieslu to bez problemu mogłem tak robić i pewnie nawet jechać bez akumulatora ale w zwykłym benzynowym polonezie to ciekawe jak długo by popracował ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2010, 22:02:55 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
w ohvce pewnie da rade :) przeciez tak prawie 0 elektroniki :)
w roverze obawiałbym sie o komputer... takie skoki napięcia podczas przepinania.
kolejnosc podpinanie klem raczej nie gra roli. Odpinasz i zmieniasz.

przyznam sie, ze robilem tak z kolega w Oplu Astrze. Nie bylo innego wyjscia i tylko to ratowalo. Na pracujacym silniku po odpieciu akumulator silnik popracował kilka sekund i zgasł.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 10, 2010, 22:06:25 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Spokojnie można podmieniać. Co do pracy bez akumulatora to przy sprawnym alternatorze silnik mógłby pracować dość długo, problem w tym ze alternator mógłby mieć za mało odbiorników i ulec uszkodzeniu.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 10, 2010, 22:12:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A ja mam taki pomysł:
 - za pomocą przewodów rozruchowych podłączył bym ten drugi akumulator do klem (równolegle z pierwszym), po czym zdjął klemy z pierwszego i go wyjął - następnie można wpakować drugi, założyć mu klemy i zdjąć przewody. :) Wtedy cały czas alternator pracuje pod obciążeniem i nic mu nie grozi. :) Skoków napięcia też być nie powinno. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2010, 22:17:48 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Tylko klemy ładnie obejmują całe te słupki na akumulatorze. To jak je założyć nie zdejmując zacisków kabli ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 10, 2010, 22:34:39 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "DF"
Tylko klemy ładnie obejmują całe te słupki na akumulatorze. To jak je założyć nie zdejmując zacisków kabli ?
trzeba zastosować trzeci akumulator :mrgreen: A na poważnie to kiedyś to robiłem w OHVce - wolne obroty ustawione na ok 1000. ważne by nie za duże, bo wtedy wystąpi spory skok napięcia przy odłączaniu, a jak za małe to zgaśnie. Odłączamy klemy i pilnujemy by przypadkiem plusowa nie dotknęła gdzieś do masy! Wstawiamy inny i podłączamy - jak jest rozładowany to obroty silnika spadną 8)
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 10, 2010, 22:43:12 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "DF"
Tylko klemy ładnie obejmują całe te słupki na akumulatorze. To jak je założyć nie zdejmując zacisków kabli ?

Jak już mam opisywać wszystko tak szczegółowo, to tak:
 - można mieć przewody których zaciski nie obejmują całych słupków - można wtedy nałożyć klemy częściowo wysunąć zaciski i wcisnąć klemy na miejsce. Moim zdaniem przy odrobinie zręczności da się założyć klemy tak by nie się nic nie rozłączyło chociaż na moment. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 11, 2010, 11:41:16 am »

punisher

  • Gość
Czy do OHV Poloneza wystarczą podczas przepinki akumulatorów kable rozruchowe na 200A?
Dlaczego silnik podczas pracy potrzebuje ciągle akumulatora? Nie wystarczy sam pracujący alternator przy obrotach jałowych 1000/min i wyłaczonych światłach i innych pożeraczach prądu? Mam elektroniczny regulator napięcia (wymieniłem bo mialem mechaniczny).

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 11, 2010, 12:12:31 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Kable 200A wystarczą, ja przerzucałem akumulatory w różnych autach na pracujących silnikach właśnie z pomocą kabli rozruchowych, czasem nawet po to żeby podładować padnięty aku na pracującym/odpalonym silniku :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 11, 2010, 12:27:32 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "punisher"
(...)
Dlaczego silnik podczas pracy potrzebuje ciągle akumulatora? Nie wystarczy sam pracujący alternator przy obrotach jałowych 1000/min i wyłaczonych światłach i innych pożeraczach prądu? Mam elektroniczny regulator napięcia (wymieniłem bo mialem mechaniczny).

To nie silnik potrzebuje akumulatora tylko alternator go potrzebuje. Z tego co pamiętam, to dlatego, że w przeciwieństwie do prądnicy (które były stosowane w starych Maluchach i Skodach) nie ma ogranicznika prądu wyjściowego. (Mogę się mylić - niech ktoś się jeszcze wypowie).
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 11, 2010, 14:12:59 pm »

Offline czapla499

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
Możesz zmieniać, sam to robilem to w już w kilku autach. Poldkach na wtrysku, gaźniku, w starej astrze i w bravie z 2000r., a i jeszcze w chądzie civic.

Nic sie nie stalo ale lepiej odlądczyć najpierw minus, potem plus i niech ci ktoś przytrzyma kleme plusową albo oprzyj o jakiś plastikowy element żeby nie dotknęla nadwozia bo wtedy na 90% autko zdechnie i prawdopodobnie już nie odpalisz, albo nie będzie ladowania. Przy podlączaniu nakladasz najpierw kleme plusową, a potem minusową.

[ Dodano: 11 Gru 2010 14:16 ]
A i potem żeby nie bylo placzy to robisz to na wlasną odpowiedzialność bo rózne żeczy się trafiają, i możesz jeszcze zablokować troche gaz jak będzie gasl albo dać ssanie, przynajmniej ja tak robilem.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 11, 2010, 14:20:28 pm »

et22

  • Gość
U kolegi w mazdzie odłączenie aku na pracującym silniku spowodowało awarie alternatora w postaci braku ładowania.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 11, 2010, 14:22:09 pm »

snikers

  • Gość
alternator nie powinien pracowac bez obciazenia

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 11, 2010, 16:11:23 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
W przyapdku gdy chcemy wyjac aku na pracujacym silniku alternator potrzebuje obciazenia - w tym celu NALEZY KONIECZNIE właczyc jak najwiecej odbironikow pradu (przewaznie wystarczaja dlugie plus halogeny) W przypadku braku obciazenia w alternatorze szlag trafia diody wzbudzenia.

Mozna tak robic jednak ABSOLUTNIE NIE JEST TO ZALECANE.

Cytuj (zaznaczone)

A co chcesz jeździć bez akumulatora żeby obniżyć spalanie o 0.05L/100km??


Lepiej sie nie odzywac i sprawiac wrazenie idioty niz sie odezwac i rozwiac wszelkie wątplipowsci....

Alternator stanowi SPORE obciazenie dla silnika i to nie jest 0.05L/100km tylko jakies.... ddwadzieścia do czterdziestu razy wiecej.

Byleś blisko...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 11, 2010, 17:54:45 pm »

gucio

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
W przypadku braku obciazenia w alternatorze szlag trafia diody wzbudzenia.


rok czasu jeździłem ciągnikiem bez akumulatora i nic się nie stało. alternator tam był taki sam jak w polonezie.

Czy da się podmienić akumulatory na pracującym silnku?
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 11, 2010, 18:04:20 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytuj (zaznaczone)
alternator nie powinien pracowac bez obciazenia
dlaczego? przecież jak akumulator już się naładuje to alternator nie ma obciążenie - amperomierz pokazuje 0.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery