O ezu, ale ten android kaleczy polska język...
Poszukując takiej skrzyni natknąłem się na S-tronica z audi.
Nie pamiętam już dokładnie modelów, które podawał wykładowca jako przykłady przytoczonego przeze mnie rozwiązania. W każdym razie, omawiając na wykładzie dobór przełożeń w skrzyniach biegów stwierdził, że pojawił się trend, przez który odchodzi się od przełożeń bezpośrednich na rzecz przełożeń typu 0,986 lub 1,014, co pozwala lepiej dopasować przełożenia nadbiegów. Więc zapytałem się go czy takie trendy są też w samochodach z napędem klasycznym i jak w takim razie jest to realizowane? Ten odparł, że tyczy się to też skrzyń 3 wałkowych, oraz że realizuje się to poprzez dodanie pary kół zębatych symulujących bieg bezpośredni. Była chyba o tym wzmianka także w książce do TRSu, niestety zostawiłem ją w akademiku, więc póki co nie mam możliwości tego sprawdzić.