Autor Wątek: SWAP chłodnicy z diesla do gli  (Przeczytany 2989 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SWAP chłodnicy z diesla do gli
« dnia: Styczeń 22, 2010, 17:51:11 pm »

mafii

  • Gość
Witam przyjaciele. W moim Plusie z 2000 roku padła chłodnica ( 2 czujniki i wiatraki). Szczerze mówiąc nie była zbyt wydajna - latem co chwile chodził wentylator. Zamiast montować aluminiowy zamiennik zastanawiam się nad chłodnicą z poloneza diesla. Teraz pytanie czy średnica rurek/węży w chłodnicy z gli i diesla jest taka sama? Ewentualnie prosiłbym o różne inne sugestie (nawet wybicie tego pomysłu z głowy). Pozdrawiam serdecznie.


/literówka w temacie :)   - jimo#1921

Re: SWUP chłodnicy z diesla do gli
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 22, 2010, 18:00:55 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3783
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "mafii"
Witam przyjaciele. W moim Plusie z 2000 roku padła chłodnica ( 2 czujniki i wiatraki)


Masz klime ? Ponownie potwierdza się teoria, że wkładali to co leżało na półce.  :twisted:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

SWAP chłodnicy z diesla do gli
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 22, 2010, 18:03:48 pm »

mafii

  • Gość
Mój Plusik jest tego samego koloru co Twój Multec. Klimy nie mam - ogólnie to najbiedniejsza wersja. Rozumiem, że taka chłodnica zmieści się ;)

SWAP chłodnicy z diesla do gli
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 22, 2010, 18:08:54 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
króćce są tej samej srednicy , chlodnica bez problemu sie miesci , mam i polecam

SWAP chłodnicy z diesla do gli
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 22, 2010, 18:14:04 pm »

mafii

  • Gość
Świetnie. Dziękuję Wam za bardzo szybkie odpowiedzi. Czy otwory montażowe są te same czy musze coś przerobić? (ewentualnie dokupić)

SWAP chłodnicy z diesla do gli
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 22, 2010, 19:47:34 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Nic nie trzeba przerabiać. Wąż doprowadzający trochę naciągnięty najwyżej będzie bo króciec jest pod innym kątem ale da się...
jak ja sobie założyłem to wręcz mam wrażenie, ze teraz niedogrzany...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

SWAP chłodnicy z diesla do gli
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2010, 14:12:51 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
to zmien termostat

SWAP chłodnicy z diesla do gli
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 30, 2010, 22:51:19 pm »

Chudson

  • Gość
a cemu chcesz chłodnicę z diesla ? Wydajniejsza ona nie jest. Diesle mają mniejszą emisję ciepła, dużo słabiej sie grzeją  wiec ichłodnica może mieć mniejszą wydajność jeśli ktoś to wogóle obliczał w FSO.

SWAP chłodnicy z diesla do gli
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 31, 2010, 10:20:55 am »

snikers

  • Gość
Cytat: "Chudson"
a cemu chcesz chłodnicę z diesla ? Wydajniejsza ona nie jest. Diesle mają mniejszą emisję ciepła, dużo słabiej sie grzeją  wiec ichłodnica może mieć mniejszą wydajność jeśli ktoś to wogóle obliczał w FSO.


eee? to ty nie widziales citroenowskiego diesla, powyzej 3tys obrotow, wskazowka temperatury idzie szybciej niz wskazowka obrotomierza

Odp: SWAP chłodnicy z diesla do gli
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 19, 2011, 20:39:35 pm »

herr_flick

  • Gość
Zrobiłem poglądowy rysunek dwóch chłodnic alu z plusa i do 1,9 (ostatnio oglądałem chłodnicę od diesla i tak ją zapamiętałem). Górne mocowania są inne czy w plusach można ją zamontować bez modyfikacji czy są inne modele chłodnic do 1,9?



Uploaded with ImageShack.us

Odp: SWAP chłodnicy z diesla do gli
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 20, 2011, 23:22:39 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
a jaką chłodnicę polecacie do 1.8 rovera?
Aktualnie mam plusa z gsi. Już seryjnie ta chłodnica nie wyrabia. Jak startuję w zawodach to po około 2 minutach (jedno okrążenie toru) temperatura jest lekko powyżej 90*. Czekam aż się schłodzi i wiatraki się zatrzymają i wtedy gaszę. Po zgaszeniu mija około 30 sekund i wyrzuca płyn przez zbiorniczek. Stawiam na małą drożność chłodnicy. Czy dobrze myślę?

Zabieram się niedługo za swapa i mam chłodnicę od 1.4 (caro minus). Wystarczy w połączeniu z dwoma wiatrakami z plusa?
Dodam, iż auto będzie do pojeżdżawek i driftów więc obroty silnika, pompy będą znaczne, więc potrzebny jest duży przepływ wody.