Autor Wątek: Wymiana przegubu kulistego  (Przeczytany 7383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana przegubu kulistego
« dnia: Sierpień 26, 2011, 19:30:03 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Witam mój polonez Caro 91r cierpi na luzy na prawych przegubach kulowych.
Przy przednim wahaczu góra i dół. Przeguby kulowe są wciskane w wahacz.
Nie są przykręcane czy nitowane sprawdziłem by uniknąć takich pytań.
Mechanik stwierdził że nie ma ściągacza i chce mi wymienić całe wahacze na nowe  <uoee> <rotfl2> <rotfl2>
nie rozumiem dlaczego. Nie jest pogięty popękany wygląda dobrze.
No ale ja nie jestem mechanikiem.
Czytałem wasze posty i mam parę pytań co do których mam wątpliwości
Niech mnie ktoś doinformuje :
1. czy będzie ciężko bez ściągacza
2. czy trzeba ściskać sprężynę przy wymianie górnego przegubu
3. jak wciskać nowe przeguby o ile będę robił to sam
4. jaka jest orientacyjna cena nowych wahaczy góra dół oczywiście u was
Może macie namiary na jakiś dobry tani towar.
5. jakie macie dodatkowe porady na ten temat
6. wasz patent na ściągacz rysunek, zdjęcie, projekt
Pozdrawiam .
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2011, 19:36:51 pm wysłana przez jondrownik »
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: Wymiana przegubu kulistego
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 26, 2011, 19:48:37 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
może być ciężko niestety z tymi wahaczami gdzie jest wciskany sworzeń zwrotnicy ;) nie jest za bardzo pomyślany ;)
na drugie nie nie trzeba ściskać sprężyny przecież przegób zwrotnicy nie jest w sprężynie tylko przed sprężyna ;)
Jeśli uda ci się samemu ściągnąć sworzeń to ciężko to będzie nabić odpowiednio mocno chociaż mogę się mylić (jeśli tak to koledzy mnie poprawią ;)) że z chwilą dokręcania zwrotnicy do sworznia przegób sam się wprasuje ;) lecz jeśli nawet to zadziała to trzeba będzie nie lada siłą to dokręcić ;)
Ile kosztują wahacze nie mam pojecia ;) nie wymieniałem jeszcze :D a też mam wciskane ;).
Mam jeden sposób ale raczej w dzisiejszych czasach rzadko kto to stosuje bo jest nieoplacalny ;)
A mianowicie niektórzy starzy spece poprostu rozbierają sworzeń i składają na nowych komponentach i wtedy luzu nie ma.
Ja tak robiłem jeszcze u siebie bo jeden miał już luz ;)
Jest też sposób bardziej jakby to nazwać druciarski ;) Stuknij i wegnij tą blaszkę co jest na sworzniu od zewnętrznej strony ;) patent druciarski ale się sprawdza :D wiem bo nie raz robili to moi znajomi i ojciec jak nie miał na wymiane sworznia ;)
Oczywiście to moje rady ;) i zaraz ktoś napisze ci dokladniej co i jak i ewentualnie mnie poprawi ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Wymiana przegubu kulistego
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2011, 20:00:40 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Jak odepniesz wahacz od nadwozia to spokojnie wymienisz sworznie, będzie potrzebny dostęp do prasy hydraulicznej lub zacny czujnik udarowy, czyli młotek i też powinno pójść.  Chyba , ze ktoś ma patent na aucie to zrobić.Trzeba tylko uważać , bo mogą mieć takie zabezpieczenia lub niektórzy lekko je przyspawywali. Podobnie jest w Uno zrobione, i ładnie mi poszło za pomocą czujnika młotkowego.

Odp: Wymiana przegubu kulistego
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2011, 20:16:42 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Górne nowe po 60zł, dolne po 130zł
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Wymiana przegubu kulistego
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 26, 2011, 21:03:10 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
A dało by się przy pomocy małego podnośnika hydraulicznego do 2t wcisnąć sworzeń. Zrobić mocowanie pospawać i wciskać.
Może ktoś już wymyślił taki patent???
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: Wymiana przegubu kulistego
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 26, 2011, 23:08:39 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Dolny nowy przecietnej jakosci, z przegubem i tulejka kupilem za 40zl + przesylka, na allegro, firma gdzies z zachodniopomorskiego...

Odp: Wymiana przegubu kulistego
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2011, 09:16:57 am »

Offline joanna1684

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
    • POLONEZ przejściówka
u mnie to młotem poszło, trzeba było długo naparzać bo tam są miejsca delikatnie spawnięte

Odp: Wymiana przegubu kulistego
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 27, 2011, 10:22:09 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
1. Do wypięcia sworzni ściągacz nie jest potrzebny.
2. Nie. Chyba, że trzeba wymienić/wyjąć wahacz.
3. Na prasie

Nie ma ty wielkiej filozofi, ale jest racja z wymianą całych wahaczy. Cena całego wachacza nie jest dużo większa jak samego sworznia, to raz, dwa w przyszłości wymiana sworzni zajmie 2h wszystkich 4szt.
Cena wymiany całych wahaczy i cena wykręcenia wahaczy, wyprasowania sworzni i montaż ponownie starych będzie droższy, a zostaną stare gumy.
Kup nowe zamontuj sam (obowiązkowy jest już ściągacz do spręzyn)/ zleć komuś i tyle.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Wymiana przegubu kulistego
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 27, 2011, 15:12:32 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Chyba zdecyduję się na wymianę wahacza.
Chyba że się je wymienia parami??
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: Wymiana przegubu kulistego
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2011, 15:44:04 pm »

myambo

  • Gość
Ja kupiłem takie od 125p, komplet wraz z gumami i przegubami (nitowane) fabryczne, zapłaciłem za dolne ok. 130 zł.
Górne kiedyś też przydało by się zmienić, ale jeszcze luzów nie mają. Dolne to  u mnie była tragedia, gumy porozrywane, a przeguby już dawno wymarły.

Odp: Wymiana przegubu kulistego
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 27, 2011, 22:09:44 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Próbował ktoś z was wcisnąć sworzeń bez odkręcania wahacza. ]
Bo zastanawiam się nad możliwością dorobienia ściągacza a jednocześnie prasy 2 w 1.
Jaką siło musi  dysponować ów prasa ???
Czy zastosowanie śruby M24 z drobnym gwintem wystarczy
Coś ala ten http://www.narzedziowy.sklep.pl/images/uploads/prasa.jpg[/img]]http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.php?act=viewProd&productId=5
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2011, 22:13:18 pm wysłana przez jondrownik »
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: Wymiana przegubu kulistego
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 27, 2011, 23:37:57 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
nie bardzo widzę zastosowanie tego ściągacza w Polonezie. popatrz na to :
http://moto.allegro.pl/sciagacz-do-sworzni-kulistych-20mm-yt-0614-i1772156895.html
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wymiana przegubu kulistego
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 28, 2011, 11:23:54 am »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Próbował ktoś z was wcisnąć sworzeń bez odkręcania wahacza. ]
Bo zastanawiam się nad możliwością dorobienia ściągacza a jednocześnie prasy 2 w 1.
Jaką siło musi  dysponować ów prasa ???
Czy zastosowanie śruby M24 z drobnym gwintem wystarczy
Coś ala ten http://www.narzedziowy.sklep.pl/images/uploads/prasa.jpg[/img]]http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.php?act=viewProd&productId=5
Chodzi o wprasowanie przy pomocy tego wynalazku ??
Przypominam że sworznie wprasowywane tak jak w Fiacie 125P
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be