Autor Wątek: Pukanie po wymianie resorów na 3piórowe  (Przeczytany 3294 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pukanie po wymianie resorów na 3piórowe
« dnia: Sierpień 13, 2011, 12:33:24 pm »

piuti@wp.pl

  • Gość
witam, szukałem na forum podobnego problemu ale nie znalazłem więc zakładam nowy temat. Wczoraj wymieniłem w swoim Polonezie resory na 3piórowe nówki. Efekt miał być taki, że będzie wysoko stał i będzie twardszy. Dużo jeżdżę po polnych drogach w 4-5osób i często dobijał do podłoża hakiem. Wszedłem wczoraj do garażu 4godzinki i wyjechałem na 3piórowych, tył podniósł się dość sporo. Po przejażdżce okazało się że coś puka z dużą częstotliwością, na zakrętach gdy mocno skręcę i przechyli mi budę sporo albo gdy jadę nacisnę sprzęgło lub wyrzucę na luz obroty spadną, wszystko wskazuje że to któryś z tłumików obija się o coś. Zajrzałem potem z kanału poruszałem wydechem  i raczej to nie to chyba że coś przeoczyłem. Po podniesieniu tyłu Poloneza resorami buda poszła do góry most pozostał w tym samym miejscu i zauważyłem że wał zamiast iść mniej więcej prosto to łączy się z mostem pod sporym kątem, czy to może być tego wina? Czy na dłuższą metę mogą mi się od tego robić problemy z krzyżakami lub wałem? <co> Czy oprócz resorów wypadałoby wprowadzić jakąś modyfikację wału? Miał ktoś taki problem? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi.
pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2011, 00:57:28 am wysłana przez dzimi »

Odp: Pukanie po wymianie resorów na 3piórowe
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 13, 2011, 13:18:47 pm »

kodzik

  • Gość
Krzyżaki na wale pewnie są do wymiany jak ruszasz lub jedziesz to jest taki odgłos jakby ktoś młotem walił czyż nie prawda?A wał nie powinien iść pod kątem i jakbyś mógł to wrzuć fotkę jak to wygląda.

Odp: Pukanie po wymianie resorów na 3piórowe
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 14, 2011, 12:42:41 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
z dużą częstotliwością, na zakrętach gdy mocno skręcę i przechyli mi budę sporo albo gdy jadę nacisnę sprzęgło lub wyrzucę na luz obroty spadną, wszystko wskazuje że to któryś z tłumików obija się o coś. Zajrzałem potem z kanału poruszałem wydechem  i raczej to nie to chyba że coś przeoczyłem.

odboje gumowe "bałwanki" założyłeś na nowe resory? Przydałyby się też amortyzatory z krótszym skokiem

Po podniesieniu tyłu Poloneza resorami buda poszła do góry most pozostał w tym samym miejscu i zauważyłem że wał zamiast iść mniej więcej prosto to łączy się z mostem pod sporym kątem, czy to może być tego wina? ....  Czy oprócz resorów wypadałoby wprowadzić jakąś modyfikację wału?

można dać dystanse pod podporę środkową wału i trochę wyregulować wał (opuścić niżej) tym samym trochę  zmniejszając kąt. Chociaż trudno powiedzieć pod jak dużym kątem masz to nachylenie wału do mostu?


Czy na dłuższą metę mogą mi się od tego robić problemy z krzyżakami lub wałem?

im większy kąt pracy na łączeniu/łamaniu tym bardziej krzyżaki dostają w łeb - tak to się Tobie szybko wychlasta - krzyżaki to gorzej jak przegub w osi pędnej - wyrabiają się szybko
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2011, 13:05:15 pm wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Pukanie po wymianie resorów na 3piórowe
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 14, 2011, 14:32:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro


można dać dystanse pod podporę środkową wału i trochę wyregulować wał (opuścić niżej) tym samym trochę  zmniejszając kąt. Chociaż trudno powiedzieć pod jak dużym kątem masz to nachylenie wału do mostu?

nie wolno tego robic,
Cardan pracuje prawidlowo ,gdy osie walow sa rownolegle (drugi przypadek ,gdy sa odpowiednio zlamane nie dotyczy samochodow)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pukanie po wymianie resorów na 3piórowe
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 14, 2011, 17:11:59 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja


można dać dystanse pod podporę środkową wału i trochę wyregulować wał (opuścić niżej) tym samym trochę  zmniejszając kąt. Chociaż trudno powiedzieć pod jak dużym kątem masz to nachylenie wału do mostu?

nie wolno tego robic,
Cardan pracuje prawidlowo ,gdy osie walow sa rownolegle (drugi przypadek ,gdy sa odpowiednio zlamane nie dotyczy samochodow)

Czy w tym wypadku jest odpowiednie załamanie ? chyba nie
Pracuje zawsze przecież kolega piszę że często jeździ po polnych drogach więc układ zawieszenia pracuję a więc kardan też pracuję :-)
------------------------------------------------------------------------------------
Pewnie wystarczy tylko krzyżaki wymienić i będzie ok
Można podnieść na lewarku jedno koło w górę potem puszczać(ruszać) i wciskać sprzęgło z 2 biegu jeden niech w tym czasie w kanale nadsłu"ch*"e pukanie
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2011, 17:20:24 pm wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Pukanie po wymianie resorów na 3piórowe
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 31, 2011, 00:23:33 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
osie walow rownolegle ,ale walu ze skrzyni i walu mostu,
najdluzsza czesc walu napedowego z krzyzakami z obu stron to wal Cardana,
wal Cardana oczywiscie bedzie pod roznym katem ,ale ma twozyc taki sam kat z walem ze skrzyni i z walkiem mostu ,
w pozimie tego nie narysuje ,ale w pionie ma byc tak:
|  wal od skrzyni
\  Cardan
.| walek mostu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pukanie po wymianie resorów na 3piórowe
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 31, 2011, 11:40:45 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Na mój gust dwie rzeczy są winne.
Albo krzyżaki (poprostu teraz pracują troszkę w innych warunkach)
Ale raczej obstawiam tuleje w resorach.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...