Autor Wątek: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera  (Przeczytany 8972 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 16, 2011, 00:35:13 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Obroty rozszyfrowałem ... silniczek krokowy po osiągnięciu jakiś 45 stopni wysuwa się na maxa i robi problem ... wywaliłem go i obroty opadły ... więc chyba bez krokowca się nie obejdzie ... bo ten zamiast się na koniec chować to się wysuwa :/
Czyli tak jak przypuszczałem. komp głupieje bo w 1,6 regulacja wolnych obrotów nie wpływa na TPS. W poldku jedno z drugim jest związane i przez to roverkowy ECU głupieje. Załóż na próbę ten krokowiec od rovera gdzieś na przewody i powinno być OK. Mimo że wtyczka taka sama to zupełnie inne sterowanie wolnymi obrotami jest. zresztą ZTCP Senn w swoim 1,6 miał podobny problem.

Przełącza się ładnie ale silnik się zachowuje jakby chodził nie na wszystkich garach ... dziwnie przerywa
Obstawiam że idzie na dwa paliwa i go ostro przelewa. Wyjmij bezpiecznik pompy paliwa i powiedz czy się poprawiło. Prawdopodobnie masz coś pomieszane przy zasilaniu centralki. odetnij je i zacznij od nowa...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 16, 2011, 01:58:06 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13892
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ales namotal - kiedy mowiles ,ze bedziesz wiazke zmienial ,to skojarzylem to ze zmiana wiazki do wtryskiwaczy ,
a ty cala wiache przelozyles z FWD - nie ma to jak sobie troche zycie utrudnic,

co do gazu ,to inny komp (mapy) i inne sterowanie totalnie rozlozyly sterownik gazu i nie ma co sie dziwic - trzeba stroic od poczatku,
lepiej nie jezdzij na gazie ,bo rozstroisz ECU ,a ze niby reset na niego nie dziala ,to po co  znowu sie meczyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 17, 2011, 18:11:22 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No mówiłem, że przekładam całość :) krokowiec już do mnie idzie :)
Mam jeszcze takie pytanko ... bo na cewce cały czas mam napięcie i dzisiaj po nocy mi aku rozładowało ...
Do cewki fabrycznie szły dwa przewody (biało brązowy podwójny (połączony z obrotkiem) i niebieski) i oba do dziś leżały sobie spokojnie na budzie ... dziś sprawdziłem i między biało brązowym a przewodem w mojej wiązce silnika idącym do cewki (kolor biało czarny na schemacie WB) jest przejście ... a niebieski to ten sam niebieski co idzie do złącza 13sto krotnego i który jest połączony z przewodem zielonoróżowy GK w wiązce silnika (plus po stacyjce) ... może zapiąć na cewce z powrotem ten niebieski z plusem po stacyjce ?? Czy po prostu coś pomieszałem i prąd jest tam gdzie nie powinien ??
Czy tak powinno być czy mam coś pomieszane ... bo nie wiem czemu cewka się nie wyłącza jak cofnę kluczyk tylko cały czas jest na niej prąd ;/

Bo to wychodzi tak jakbym miał teraz cały czas prąd na przewodach NK :/ nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce ...
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2011, 20:05:31 pm wysłana przez Szakal_FSO »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 18, 2011, 03:32:36 am »

nethero

  • Gość
Na upartego możesz podpiąć plus cewki pod niebieski kabel - tj stacyjkę.
Ale ja bym sprawdził jednak co powoduje że masz napięcie na cewce i wtryskach na roverowskiej wiązce
mimo nie włączonego zapłonu. Nie napisałeś co się dzieje przy odpiętej wtyczce od kompa - ?
Przy odpiętej wtyczce sprawdź ręcznie, podawanie masy na WK powinno załączać przekaźnik,
bez podanej masy powinieneś nie mieć (+) na cewce i wtryskach.

Jak będzie pracować prawidłowo (jak wyżej) to należy sprawdzić czemu komputer daje non-stop masę na WK.
należy zbadać wtedy stan występujący na końcówce GK przy kompie (choć powinno być prawidłowe).
Na pewno goły niebieski kabel połączony z GK "zachowuje się" prawidłowo?

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 18, 2011, 17:27:52 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Więc tak:
- jak podpinam ten niebieski to cewka nie ma napięcia ...
- po odpięciu kompa słychać charakterystyczne klik w przekaźnikach i napięcie na cewce znika
- to samo się dzieje po zdjęciu klemy
I dziś zauważyłem, że jak zdejmę klemę (przekaźnik odbije) i założę ją z powrotem to puki nie przekręcę kluczyka to prądu na cewce nie ma ... dopiero jak przekręcę raz kluczyk i potem nim wrócę (wyjmę całkiem) to prąd już z cewki nie znika ...
Goły niebieski kabel po podpięciu woltomierza od razu po cofnięciu kluczyka traci napięcie na jakieś 6V ... po chwili na 5V i zaczyna spadać ... nie jest to spadek od razu na 0V ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 19, 2011, 01:56:55 am »

nethero

  • Gość
Ano widzisz. To podepnij kompa, odłącz przewody stacyjki i podłącz sobie na krótko jakiś dodatkowy kabelek z klemy plusowej do GK i zobacz czy zwierając/rozwierając słychać załączanie/rozłączanie przekaźnika. Jak będzie przekaźnik nadal trzymał to jest coś z kompem.
Jak będzie zachowywać się prawidłowo to szukaj czemu napięcie ze stacyjki schodzi powoli - gdzieś się zapewne rozładowuje kondensator (niektórzy twierdzą że to ten z obrotomierza, wstawiają diodę). Być może to rozwiąże Twój problem :)

Zatem nie sugeruj się i nie idź na skróty, tylko sprawdź po kolei jak mówię :)

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 19, 2011, 08:31:01 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Sprawdziłem tak jak mówisz ... Nic to nie zmienia ... Odpiąłem obrotomierz nadal nic ...
W momencie gdy przekaźnik "trzyma" nawet całkowite odpięcie złącza 13sto krotnego nic nie zmienia.
Ale zauważyłem, że po około 1-2 minutach przekaźnik sam odbija i napięcie z cewki znika ...
Więc trochę tego nie rozumiem ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 19, 2011, 15:51:04 pm »

nethero

  • Gość
Mówisz że trzyma po odpięciu stacyjki, ale jakby odpiąć kompa to już puszcza..
Muszę chwilę pomyśleć, na razie widzę takie opcje:
1. Zamierzone podtrzymanie przekaźnika przez dodatkowe parę min.
lub 2. Wadliwy komputer
lub 3. Wejście Ignition Sense nie może być w stanie nieustalonym (tzn. albo zwarte do + albo do masy)

Jak trzyma przekaźnik, to czy jak zewrzesz GK do masy (przy odpiętym złączu 13krot) to puści?
Jeśli tak to bym dał rezystor np 100k podciągnięty do masy na linii GK, ustalałby stan przy wyłączonej stacyjce.

Ogólnie ciekawa sprawa :)

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 21, 2011, 08:25:35 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mówisz że trzyma po odpięciu stacyjki, ale jakby odpiąć kompa to już puszcza..
Muszę chwilę pomyśleć, na razie widzę takie opcje:
1. Zamierzone podtrzymanie przekaźnika przez dodatkowe parę min.
Normalnym jest to że trzyma jeszcze przez ok. 30s. Może w wersji z klimą jest to kilka minut z powodu np schłodzenia układów klimatyzacji ITP.
O ile te kilka minut będzie się utrzymywać przy każdym cofnięciu kluczyka to można uznać że "ten typ tak ma" i przejść do następnego punktu programu.

Inna sprawa że przekaźnik da się tak podłączyć że po włączeniu będzie podtrzymywał sam siebie aż do momentu całkowitego zdjęcia zasilania. Może tu też nastąpiła taka sytuacja. Komp inicjuje pracę przekaźnika a niewłaściwe podłączenie innych kabli powoduje że nie może się sam rozłączyć pomimo zdjęcia sygnału sterującego przez ECU.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 21, 2011, 19:03:03 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Na 20 przeprowadzonych prób za każdym razem odbija po około półtorej minuty ... różnica 1-2 sekund ...
Ale dziś znowu aku pusty ... nie wiem czy to wina aku że zimno go zabija czy co ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`