Autor Wątek: Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu.  (Przeczytany 2645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu.
« dnia: Grudzień 18, 2011, 19:44:47 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Czy jest możliwość w Roverze zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu tanim kosztem? Załóżmy że zastosujemy paliwo wymagające zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu
bez dokonania takiej regulacji, co to spowoduje dla pracy silnika i czy grozi jego uszkodzeniem?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 18, 2011, 22:48:55 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Możesz zastosować to: http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-02
Albo mechanicznie przesunąć czujnik (będzie ciężko) bądź przesunąć wieniec zębaty w kole zamachowym (raczej wykonalne)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 19, 2011, 08:10:07 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Możesz zastosować to: http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-02
Nie nadaje się bo jest przeznaczony dla cyfrowych czujników położenia wału a w roverze jest analogowy a dokładniej indukcyjny...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2011, 09:37:24 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Zatem stosując paliwo o wyższej liczbie oktanowej muszę przyspieszyć zapłon. Jeżeli tego nie zrobię to mogę się spodziewać że proces spalania będzie trwał przy
otwarciu zaworów wydechowych, zatem grozi mi wypalenie zaworów?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 19, 2011, 14:19:06 pm »

Buszek

  • Gość
Nie nadaje się bo jest przeznaczony dla cyfrowych czujników położenia wału a w roverze jest analogowy a dokładniej indukcyjny...

nadaje się , rozmawialem z nimi , trzeba tylko podeslac im sygnal cpwk z oscyloskopu i dodadza pattern rovera

Odp: Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 19, 2011, 16:33:19 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
A na tej samej stronie jest TAP 01 do silników z czujnikiem indukcyjnym <rotfl2>

Bardziej mnie interesuje teraz sposób podpięcia tego i czy to ogarnie 120 oktanów.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 20, 2011, 11:07:42 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ewentualnie pomyśl o ECU masterze - wpinasz go między czujnik wału a komputer, dokładasz jakiś map senor (ecu w roverze ma swój) i możesz sobie kąt zmieniać po obciążeniu i obrotach.Dodatkowo zawsze możesz jeszcze pobawić się paliwem.
Paliwo o wyższej liczbie okatanowej niekoniecznie musi się palić dłużej, natomiast można go owszem zapalić wcześniej żeby zwiększyć ciśnienie spalania bez zjawiska stukowego.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 20, 2011, 18:38:33 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 602
    • Coupé Plus
W gsi to jaki jest rodzaj czujnika?bo chyba w to zainwestuje

Odp: Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 20, 2011, 22:22:27 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
ECU master to ciekawy pomysł, można by postroić go trochę ale zamysł konstruktora był taki żeby minimalnym nakładem zmniejszyć koszt użytkowania bez szkody
dla silnika i osiągów ,a paliwo dawało teoretycznie potencjał na 115KM. Paliwka tak czy tak trzeba by pewnie dodać wtryskami ale 600zł kosztów to trochę za dużo :/
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E