witam. musze wymienic lozyska. moj problem polega na tym ze niewiem jak ustawic luz przy dokrecaniu. znalazlem dwa manuale ale ktory jest wlasciwy? pytalem na forum daewoo ale nikt nie potrafi odpowiedziec. a na tym forum zawsze moglem liczyc na fachowa pomoc.
W książce do lanosa znalazłem coś takiego:
regulacja luzu łożyska auto bez ABS:
- zdjąć osłonę z czopa piasty i wyjąć zawleczkę
- dokręcić nakrętkę momentem 20Nm i obracać kołem w celu dokładnego osadzenia łożyska.
- Odkręcić nakrętkę czopa piasty o 180 stopni a następnie dokręcić siłą 1Nm.
- Luz osiowy powinien wynosić 0,03mm - 0,13 mm
Auto z ABS'em
- dokręcamy siłą 40 Nm a następnie o kąt 60 stopni i 15 stopni.
lub w innym forum
21. Na samym końcu nakręcamy nakrętkę jednocześnie pod koniec dokręcania należy obracać piastą tak aby łożysko się ułożyło.
22. Siła z jaka należy dokręcić nakrętkę to 20 Nm dla auta z ABS i 40 Nm bez ABS'u. Oczywiście nie miałem klucz dynamometrycznego dlatego też dokręciłem śrubę dość mocno a następnie popuściłem tak aby włożyć swobodnie zawleczkę.
Należy pamiętać że zbyt słabe dokręcenie łożyska spowoduje luz więc mój sposób jest taki że dokręcam aż poczuję opór, dobrym sposobem jest też zapamiętanie mniej więcej jakiej siły należało użyć do odkręcenia nakrętki.
Dobrym sposobem sprawdzenia siły dokręcenia piasty jest też słuchanie jak szumi łożysko, zwróć uwagę że na samym początku gdy śruba jest słabo dokręcona łożysko bardziej hałasuje w miarę dokręcania cichnie wiec podczas dokręcania należy też sugerować się hałasem które dochodzi podczas obracania piastą.
23. Po dokręceniu nakrętki obracamy piasta i sprawdzamy czy nie ma oporów, oczywiście piasta nie będzie się obracała swobodnie gdyż łożyska są nowe a do tego obficie wypełnione smarem.
http://www.du-nubira.za.p...yska%20tyl.html lub
http://nubira.info/index.php?topic=3827.0ja posiadam klucz dynamometryczny\ :brawo: pomozcie :beczy: