Czy bosch czy abimex do roboty prawie to samo.
do abimexa problemem jest:
-założyć czujnik położenia wału, zmieniać obudowe (sporo rozkręcania) lub przymontować czujnik wykorzystując osłone paska z abimexa dla ustawienia czujnika i trochę weny.
-Problem z kołem pasowym wielobieżniowym, jeśli jest wspoma-ciężko dostać lub drogie, można przerobić koło z gażnikowca.
Bosch
-trzeba dodatkowo zmienić obudowę termostatu dla posiadania czujnika temp. co przy starej chłodnicy rodzi pewne komplikacje z węzami.
-konieczność montażu sondy lambda
do jednej i drugiej opcji trzeba pamiętać, że dochodzą głupoty, które też trzeba zmienić takie jak linka gazu, często dekiel zaworowy (ze względu na mocowanie linki, dzwigni, spręzyny)
pompa paliwa może być zewnętrzna np z trucka pod maską
do boscha łatwiej założyć cpwk (można łatwo zrobić mocowanie) a dwupasówka w komplecie
wiązki są podobne, do abimexa nawet prostsza, wsadzenia kompa za schowek to nie problem, a może być i pod maską.
można kupić abimexa bez sondy, odpada montaż
Oczywiście można też założyć el. pompę paliwa do gażnika, sterowaną przyciskiem, będz spiętą z przełacznikiem lpg. Bardzo ułatwia to rozruch w zimie, jak wcześciej nie przełaczymy na bene. Przekręcasz kluczyk, paliwo sobie leci i odpalasz. Niestety dalej trzeba wypalać itd.
abimex zdecydowanie lepiej chodzi na benzynie