Autor Wątek: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?  (Przeczytany 7509 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« dnia: Listopad 17, 2012, 16:33:49 pm »

wkliw1874

  • Gość
Czy któryś z kolegów pamięta jakie graty potrzebne są do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy? Zakładam że byłby to wtrysk z wczesnego 1,6 GLI (chyba  ze trafię gdzieś od 1,5 bez sondy) Zapłon pozostał by na aparacie jak w gaźnikowcu.
- komputer
- wiązka
- koło pasowe wału korbowego
- czujnik położenia wału
- zespół wtryskiwacza (kolektor też czy pasuje w miejsce gaźnika?)
- pompa paliwa (zbiornik pomijam zamontuję pompę na przewodzie)
- czy będzie gdzie zamocować czujnik położenia wału czy trzeba wymieniać obudowę rozrządu?
coś jeszcze??
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2012, 16:36:12 pm wysłana przez wkliw1874 »

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 17, 2012, 16:37:11 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
czy będzie gdzie zamocować czujnik położenia wału czy trzeba wymieniać obudowę rozrządu?
trzeba, chyba, że nawiercisz otwór, nadlew jest.
(kolektor też czy pasuje w miejsce gaźnika?)
kolektor też, wtryskiwacz ma zupełnie inne mocowanie i potrzebne jest miejsce na czujnik temp.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 17, 2012, 17:13:23 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Potrzebujesz też niekoniecznie sprawnego modułu zapłonowego z GLI , inaczej komp nie będzie widział obrotów. Moduł może nie mieć cewek, nie palić na wszystkie gary ale po za tym sprawny.Jak coś mam taki uwalony moduł w śmiesznej cenie ;) Do tego map sensor , czujnik prędkości pojazdu (jak coś też mam)
przekaźnik pompy paliwa i chyba tyle.


« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2012, 17:16:43 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 17, 2012, 18:08:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dlaczego chesz zmieniac gaznik na wtrysk ?
masz instalacje gazowa ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2012, 19:33:32 pm »

wkliw1874

  • Gość
chcę zmienić bo mam już dość problemów w zimie. Na benzynie  zanim napełni gaźnik trzeba czekać bardzo długo ( auto nie jeździ codziennie) poza tym gaźnik eksploatowany na gazie ma problemy z pływakiem , na sucho wypadają w nim dziury od dołu jak drży i się obija o ścianki) Chciałbym aby odpalał na benzynie na wtrysku od strzała, do tego chyba nie jest mi potrzebny czujnik prędkości i sonda??

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 17, 2012, 19:59:14 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 487
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
pewnie zaworek w pompce nie trzyma dlatego trzeba długo kręcić gaźnik można kupić za nieduże pieniądze regenerowany zapłon wyregulować i musi palić od strzała i taniej wyjdzie niż pchać wtrysk a ze wtryskiem tez są różne szobki niema nic idealnego trzeba po prostu zadbać o samochód

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2012, 20:14:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czyli masz instalacje gazowa i chcesz ,zeby rozruch byl na benzynie ,
tymbardziej proponuje ci zalozenie Boscha - ma mniej czujnikow,przez co jest bardziej niezawodny ,
cala wiazka siedzi pod maska,przez co latwiej ja polozyc,
na gazie daje bardziej sprzyjajace warunki pracy dla miksera,
od biedy mozesz odpalac bez sondy, ale jezdzic nie polecam,bo bedzie duzo benzyny palil
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 17, 2012, 22:53:49 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
łoł łoł ty chesz mieć zapłon z GLE na wtrysku GLI?
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 17, 2012, 23:14:42 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
co w tym takiego??
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 18, 2012, 10:05:56 am »

wkliw1874

  • Gość
Witaj KGB Coraz mniej starych znajomych ników tutaj widzę. Powiedz mi jak odróżnić te wtryski ? żeby kupić taki najprostszy?

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 18, 2012, 10:18:14 am »

Offline joanna1684

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
    • POLONEZ przejściówka
chcę zmienić bo mam już dość problemów w zimie. Na benzynie  zanim napełni gaźnik trzeba czekać bardzo długo ( auto nie jeździ codziennie) poza tym gaźnik eksploatowany na gazie ma problemy z pływakiem , na sucho wypadają w nim dziury od dołu jak drży i się obija o ścianki) Chciałbym aby odpalał na benzynie na wtrysku od strzała, do tego chyba nie jest mi potrzebny czujnik prędkości i sonda??

 zawór zwrotny na przewód paliwowy załatwi sprawę cofającego się paliwa
z pływakiem ja miałam problem raz jak na razie koszty wymiany duże nie były a stary mam na zamianę został zalutowany

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 18, 2012, 10:47:30 am »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Przede wszystkim cały osprzęt od Boscha jest pod maską abimex miał sterownik silnika za schowkiem w kabinie. Poza tym rocznikiem łatwo je rozróżnić w plusach zazwyczaj (nie mowie ze zawsze) występowały Bosche. Rozróżnić je możesz na przykład po kole pasowym Bosche mają takie jakby ząbki a abimeksy nacięcia na kole jak od szlifierki kątowej. Abimex ma cewkomoduły na błotniku, bosch przykręcone do podstawki, która znowu jest przykręcona do silnika.

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 18, 2012, 11:52:16 am »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
jezeli zdecydował byś sie na układ paliwowy abimexa to mam troche gratów do niego - wiązka silnika z kompem,impulsator,kompletny kolektor ssący z przepustnicą i wtryskiem,zbiornik paliwa z pompą

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 18, 2012, 15:14:05 pm »

wkliw1874

  • Gość
a czego brakowało by w tym Twoim zestawie?

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 18, 2012, 15:24:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Witaj KGB Coraz mniej starych znajomych ników tutaj widzę. Powiedz mi jak odróżnić te wtryski ? żeby kupić taki najprostszy?
musisz czesciej zagladac,to nie bedziesz zauwazal migracji ludzi :D
co do boscha to RzR napisal jak to mniej wiecej wyglada ,a dodam,ze szukaj tego w plusach ,sam ECU jest przykecony do lewego fartucha ,
daje to te zalete ,ze cala wiazke z ECU masz pod maska i nie musisz nic ciagnac pod deske oraz zajmuje to mniej miejsca,
kupujac przepustnice (z kolektorem) zalatwiasz odrazu 2 czujniki (TPS i temp. powietrza),
potrzebny jeszcze jest czujnik tep. plynu chlodzacego i CPWK oraz sonda lambda,
mozesz kupic bez cewki - powinien chodzic ,a jakby sie plul to bedzie trzeba 2 oporniki wstawic we wtyczke od cewki

jak nie masz teraz nic ,to mozesz szukac i wybierac,
jak znajdziesz w dobrej cenie abimexa to tez mozesz smialo montowac ,ale zajmie on wiecej miejsca pod maska (zwlaszcza,jak ECU zamontujesz pod maska ,a nie w kabinie)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 18, 2012, 16:25:36 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
a czego brakowało by w tym Twoim zestawie?


modułu z cewkami,CWPK z kołem pasowym,czujnika temp silnika

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 20, 2012, 07:35:54 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Czy bosch czy abimex do roboty prawie to samo.
do abimexa problemem jest:
-założyć czujnik położenia wału, zmieniać obudowe (sporo rozkręcania) lub przymontować czujnik wykorzystując osłone paska z abimexa dla ustawienia czujnika i trochę weny.
-Problem z kołem pasowym wielobieżniowym, jeśli jest wspoma-ciężko dostać lub drogie, można przerobić koło z gażnikowca.
Bosch
-trzeba dodatkowo zmienić obudowę termostatu dla posiadania czujnika temp. co przy starej chłodnicy rodzi pewne komplikacje z węzami.
-konieczność montażu sondy lambda

do jednej i drugiej opcji trzeba pamiętać, że dochodzą głupoty, które też trzeba zmienić takie jak linka gazu, często dekiel zaworowy (ze względu na mocowanie linki, dzwigni, spręzyny)
pompa paliwa może być zewnętrzna np z trucka pod maską
do boscha łatwiej założyć cpwk (można łatwo zrobić mocowanie) a dwupasówka w komplecie
wiązki są podobne, do abimexa nawet prostsza, wsadzenia kompa za schowek to nie problem, a może być i pod maską.
można kupić abimexa bez sondy, odpada montaż

Oczywiście można też założyć el. pompę paliwa do gażnika, sterowaną przyciskiem, będz spiętą z przełacznikiem lpg. Bardzo ułatwia to rozruch w zimie, jak wcześciej nie przełaczymy na bene. Przekręcasz kluczyk, paliwo sobie leci i odpalasz. Niestety dalej trzeba wypalać itd.

abimex zdecydowanie lepiej chodzi na benzynie :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 20, 2012, 09:18:28 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
-trzeba dodatkowo zmienić obudowę termostatu dla posiadania czujnika temp. co przy starej chłodnicy rodzi pewne komplikacje z węzami.
bez przesady - nie trzeba wymieniac obudowy ,bo wystarczy wywiercic i nagwintowac otwor ,co w aluminiowej obudowie nie wymaga duzego wysilku,
mozna tez wywiercic otwor w kolektorze ssacym,
nie bedzie takiej ergonomii przy wymianie czujnika ,jak w seryjnym rozwiazaniu,ale nikt nie zakladal na poczatku,ze ma tak byc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.