jasne stary!!!!! narazie dokrecilem tak na wyczucie mojego starego bo nie mam w domu klucza dynamometrycznego:]
a jutro w pracy dokrece z taka siła jaka trzeba;]
dzieki maciek za ten text i udostepnie go innym jakby komus byl potrzebny:
1) nakretke kolnierzowadokrecic momentem 20 N*m (2 kGm), rownoczesnie nalezy pokrecic 4...5 razy w obydmie strony piaste kola, aby lozyska sie ulozyly;
2) odkrecic nakretke i ponownie dokrecic momentem 7 N*m (0.7 kGm)
3) odkrecic nakretke o 30 stopni (nalezy pamietac, ze zwrotnica prawa ma gwint lewy, natomiast lewa ma gwint prawy);
4) po dokreceniu nakretki naciac przecinakiem podkladke nakretki osi symetrii jednego z bokow szescio kata
5) Odkrecic nakretke tak, aby wierzcholek szesciokata nakretki pokryl sie z nacieciem na podkladce
6) zluzowane nakretki nalezy zablokowac w tej pozycji zaciskajac kolnierz szczypcami. Po zacisnieciu pokrecic piasta w obydwu kierunkach i sprawdzic luz osiowy piasty kola. Piasta naciskana do oporu w obydwu kierunkach powinna wykazywac luz 0.025...0.100 mm (maksymalny luz moze wynosic 0.130 mm). Jezlei luz przekracza podane wartosci, nalezy ponownie przeprowadzic regulacje i kontrole.
Po regulacji wcisnac pokrywe piasty kola wypelniona smarem.
jeszcze raz dzieki!!!teraz moge hamowac bez trzymnania kołka;:D:D:D:D