Autor Wątek: Problem z turbosprężarką.  (Przeczytany 4950 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z turbosprężarką.
« dnia: Czerwiec 20, 2013, 20:12:37 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Tak jak zawsze, problem ;) :
Mam obecnie problem z tubem.
Leje ono do dolotu i na zewnątrz.
Na zewnątrz :
Leje się olej tam z łączenia obudowa turbo z sprężarką:
Z tego dokładnie:

 

Do dolotu:

W ciągu 30 minut pracy tyle się pojawiło, nie wiem czy tak ma być, czy może już turbo padnięte.
Nigdy nie miałem turbo-sprężarki więc nie wiem ile może się lać, ale w ciągu 30 minut pracy podczas postoju tyle się pojawiło:

 

Z góry dzięki za pomoc.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2013, 10:19:03 am wysłana przez BARTEK#1925 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z turbem
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 20, 2013, 21:10:42 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
turbo trup
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Problem z turbem
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 20, 2013, 22:05:16 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
A może by coś więcej napisał jakie auto i jaki silnik.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Problem z turbem
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 20, 2013, 22:09:48 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Silnik 2.1 TD , Citroen XM .
Wirnik luzów nie ma, ale nie wiem czy tyle oleju może być itd. ?
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z turbem
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 20, 2013, 22:17:58 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Mi bardzo podobnie sie stało, leciało z niej jak nie wiem co  i  po oddaniu do speca okazała sie zatarta :(

Odp: Problem z turbem
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 20, 2013, 22:31:08 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Właśnie nie wiem ile może się z niej lać. Bo słyszałem że ma prawo być kieliszek oleju tam.
Ale jak na 30 minut pracy? Co prawda tutaj jest praktycznie kilka kropel.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z turbem
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:06:59 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
raczej nie ma prawa być w ogóle oleju, oddaj do speca to sie przekonasz...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Problem z turbosprężarką.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 21, 2013, 10:58:11 am »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Teoretycznie nie ma prawa tam być oleju, ale jak rzeczywistość pokazuję olej zawsze tam będzie, i mówię tu o śladowych ilościach.
Skoro nie ma luzów na wirniku to nie jest źle. Kwestia wymiany uszczelniaczy i sprawdzenia co tam w środku się dzieje kładąc nacisk na łożysko ślizgowe oraz stan łopatek
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2013, 11:00:37 am wysłana przez bear2493 »

Odp: Problem z turbosprężarką.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 21, 2013, 17:24:57 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Turbo oddane do naprawy o 14 i odebrane o 15.30 , byłem przy tym jak rozbierał i pokazywał co i jak. I uszczelniacz padnięty był i podawał olej, wirnik bez rys itd. więc tylko wymiana uszczelnień, piaskowanie itp. Dzięki za odpowiedzi.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z turbosprężarką.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 23, 2013, 23:36:48 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Miałbym takie pytanie, da radę obrócić samo ucho sprężarki? Bo ja nie zwróciłem dokładnie uwagi przy rozbieraniu, po ściągnięciu segieru czy można obrócić ucho o np. 30 stopni ?
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z turbosprężarką.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 27, 2013, 16:40:49 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Z tym problemem sobie poradzilem, da radę obrócić. Ale mam inny problem a raczej zapytanie, po regeneracji turbo ale bez jeszcze go odpalonego wyczuwam duży luz na wirniku góra - dół natomiast lewo - prawo brak luzu. Tak powinno być? Dzwoniłem do serwisu to powiedzieli ze tak może być póki silnika się nie odpali, że dopiero wówczas wpływa olej pomiędzy poduszki olejowe i luz kasuje. Może to być prawda?
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z turbosprężarką.
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 27, 2013, 20:53:47 pm »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
Z tym problemem sobie poradzilem, da radę obrócić. Ale mam inny problem a raczej zapytanie, po regeneracji turbo ale bez jeszcze go odpalonego wyczuwam duży luz na wirniku góra - dół natomiast lewo - prawo brak luzu. Tak powinno być? Dzwoniłem do serwisu to powiedzieli ze tak może być póki silnika się nie odpali, że dopiero wówczas wpływa olej pomiędzy poduszki olejowe i luz kasuje. Może to być prawda?
Tak

Odp: Problem z turbosprężarką.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 28, 2013, 10:55:11 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Prawda, prawda. W turbosprężarkach zawsze najważniejszy jest brak luzu poprzecznego, wzdłużny/osiowy jest jak najbardziej w porządku.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Problem z turbosprężarką.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 28, 2013, 11:32:34 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Prawda, prawda. W turbosprężarkach zawsze najważniejszy jest brak luzu poprzecznego, wzdłużny/osiowy jest jak najbardziej w porządku.
no nie bardzo,
luzy zawsze sa ,ale kazdy ma sie miescic w zalozonych wartosciach,
czesto sa spore luzy poprzeczne w sprawnej ,ale przez lozysko slizgowe luzno osadzone w obudowie ,a nie przez luz lozysko-walek,
taki luz po podaniu cis. oleju ustala lozyska w odpowiedniej pozycji,
ale luz wzdluzny nie moze byc nigdy duzy,bo lopatkibeda szorowac o obudowe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Problem z turbosprężarką.
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 28, 2013, 23:33:34 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Teraz po odpaleniu ten luz nadal jest, ale o wiele mniejszy i jest tylko w 1 miejscu (lewo-prawo) ale dość niewielki.
A przód - tył ma tam jakiś, ale ledwo wyczuwalny może z 1 mm w stronę.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z turbosprężarką.
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 30, 2013, 11:52:11 am »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Taki luz to norma i się tak nie stresuj, ważniejszą sprawą jest żeby spływ z turbiny był w pionie.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.