Autor Wątek: Skręcona kierownica  (Przeczytany 3651 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Skręcona kierownica
« dnia: Luty 22, 2015, 10:53:58 am »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Witam, mam problem z kierownicą, tzn. na starych tylnych oponach miałem ustawianą zbieżność po wymianie drążków. Diagnosta uprzedził mnie, że kierownica może być lekko skręcona ale nic takiego nie wystąpiło. Samochód jechał jak po sznurku. Niedawno po zmianie tylnych opon na nowe, aby jechać na wprost, kierownica jest lekko skręcona w lewo. Przestawiałem ją na wieloklinie o jeden ząbek w prawo ale wtedy jest skręcona w prawo. Nie mogę ustawić pozycji neutralnej. Czy muszę jechać na ponowną zbieżność?

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 22, 2015, 11:12:29 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Wychodzi na to że tak.
Pobawić się z drążkami musza panowie.
Też to przerabiałem kiedyś na letnich było ok, po zmianie na zimówki już leciała w prawo i ustawienia na klinie nic nie dawały bo albo było w lewo lub w prawo.
ps. na pewno nie masz luzu?
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2015, 11:14:17 am wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 22, 2015, 11:16:54 am »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Trochę luzu na przekładni jest. Z tego co wiem, to można go trochę skasować.

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 22, 2015, 11:19:27 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Trochę luzu na przekładni jest. Z tego co wiem, to można go trochę skasować.


Można, kawałek płaskiej blaszki lub 1zł i dokręcasz wystająca cześć, ale uprzednio luzujesz kontrę.
Tylko z umiarem i z rozwagą aby Ci się kierownica nie zablokowała.
Powinieneś udać się aby Panowie ustawili kierę na drążkach.
Tylko nie na płycie a tradycyjnie na światła.
W mojej okolicy ustawiają na płycie co wiąże się z tym że jest niedokładnie, nie to co na laser czy światła.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 22, 2015, 11:21:52 am »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Ok, dzięki za odpowiedź. Zobaczymy czy coś zmieni ta zbieżność.

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 22, 2015, 14:53:54 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Bjorn. ustawia się najpierw zbieżność a później kierownicę. ustawia się ramię przekładni do obudowy (są znaki), reguluje się zbieżność drążkami a na końcu ustawia kierownice. w pozycji- "jazda na wprost" przekładnia ma najmniejszy luz, w miarę skręcania luz się powiększa. jeśli kierownica ma duży luz to znaczy że przekładnia jest źle ustawiona- nie w pozycji jazdy na wprost.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 23, 2015, 15:21:04 pm »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Byłem na zbieżności i się okazuje, że wszystko jest w porządku. Pokazuje 0 lub momentami +1.

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2015, 16:14:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zbieznosc na 13' powinna wynosci 2-4mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 23, 2015, 16:26:47 pm »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
No to w takim razie diagnosta nie miał pojęcia. Czyli muszę się udać na ustawienie zbieżności?

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 23, 2015, 16:33:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pewnie sprawdzal na plycie, a plyta to rozne wyniki moze zwracac,
trzeba sprawdzic na normalnym stanowisku do ustawiania zbieznosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 23, 2015, 18:32:34 pm »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Dokładnie tak, sprawdzane było na płycie.

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 23, 2015, 20:53:07 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Tylko nie na płycie a tradycyjnie na światła.



NIE CZYTAŁEŚ ALBO OLAŁEŚ TEMAT.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 23, 2015, 21:19:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na swiatla to bardzo tradycyjnie :lol: - gdy bylem w technikum to juz mielismy lasery,
teraz sa stanowiska bez efektow swietlnych,
plyta najazdowa to tylko szybkie sprawdzenie sil znoszacych podczas hamowania, ale lenistwo pracownikow stacji robi swoje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 23, 2015, 21:23:38 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
na swiatla to bardzo tradycyjnie :lol: - gdy bylem w technikum to juz mielismy lasery,
teraz sa stanowiska bez efektow swietlnych,
plyta najazdowa to tylko szybkie sprawdzenie sil znoszacych podczas hamowania, ale lenistwo pracownikow stacji robi swoje

No laser. U mnie ustawiał az za bardzo tradycyjnie ( na światła:P i jest ok::).
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Skręcona kierownica
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 23, 2015, 22:10:10 pm »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Czytałem, nie olałem tematu. Już tłumaczę. Trafiła się okazja żeby wjechać na stację diagnostyczną więc skorzystałem. Niestety mieli tylko płytę. Ale skoro za darmo, więc czemu nie wjechać? Tak czy tak muszę się udać na prawidłowe sprawdzenie i ewentualne ustawienie.