Autor Wątek: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero  (Przeczytany 35047 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #120 dnia: Marzec 12, 2015, 00:57:01 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
.
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2015, 01:13:47 am wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #121 dnia: Lipiec 15, 2015, 13:42:31 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
W ciągu ostatnich kilku dni zamontowałem leżakowany kilka lat w piwnicy szyberdach, wymieniłem kable i świece, i dokładnie wypłukałem, i wypucowałem z opiłków po wycinaniu dziury w dachu pod szyber.

Zrobiłem zatem pełen ditajling, użyłem:
- myjki ciśnieniowej Clarus z Biedronki za 129 zł (kupionej 5 lat temu),
- wiadra 18 litrowego po ogórkach kwaszonych kolor żółty, pochodzenie nieznane,
- pakietu gąbek we wiaderku z Netto za 8 zł,
- szamponu z woskiem Autoland z Auchan za 7,99 zł,
- preparatu do felg Autoland z Tesco za 6,99 zł.
- na politurę W5 z Lidla niestety nie starczyło czasu.

Jak widać do tematu podchodzę poważnie, sprzęt i środki renomowanych marek, kupione u najlepszych dystrybutorów. ]:-> A tak serio, całkiem mogę polecić ten szampon z woskiem i preparat do felg firmy Autoland, dają radę. Wcześniej, jakiś miesiąc temu, felgi doczyściłem tzw. preparatem "krwawiąca felga" Tenzi Prix (jedyny prawdziwie detailerski preparat, jaki mam, odżałowałem niecałe 40 zł bo moje O.Z.-tki były strasznie zasyfione  <rotfl2> ), a oto efekty na obecnych felgach:



Wracając do szyberdachu... Kto jeszcze nie ma, a się zastanawia... ciężko opisać to słowami. Ogromna różnica, przyjemnie zaciąga chłodne powietrze nawiewami, idealne rozwiązanie na upalną trasę. Mój szyber to Bespo Kunice, używany, dedykowany do Poloneza, rok produkcji szyberdachu 1996, wersja tylko uchylna - 3 stopnie uchylania. Montaż raczej łatwy, ale dla osób zdolnych manualnie.

Pierwszym krokiem w moim przypadku było zrobienie wzorca otworu, do czego wykorzystałem starą płytę pilśniową grubości 5 mm:



Potem należy pozbyć się wzmocnienia dachu (odwiercić łącznie 8 spawów i odciąć nożykiem tapicerskim 4 pasy gąbki dwustronnej, stanowiącej wygłuszenie-dystans pomiędzy wzmocnieniem, a dachem). Następnym krokiem jest przyłożenie wzorca i odrysowanie na dachu otworu, po czym nawiercenie w dachu w dowolnym miejscu przy krawędzi planowanego otworu dziurki o takiej średnicy, by zmieścić brzeszczot wyrzynarki (do metalu, kupiłem 5 brzeszczotów po 1,80 zł w razie gdyby pękały, ale 1 dał radę) no i powoli precyzyjnie wyciąć wyrzynarką otwór. W efekcie powstał otwór do drobnych poprawek pilnikiem, a dzięki użyciu wyrzynarki blacha się nie przegrzała, ryzyko korozji zmalało.

Na końcu czas na montaż ramy zewnętrznej szyberdachu, ja użyłem do tego celu kleju do szyb marki Boll (24 zł za tubę, zużyłem 1/3 tuby). Sporo kleju i tak wycieka poza ramę szyberdachu podczas jego dociskania i skręcania od spodu z ramką wewnętrzną, ale jakoś sobie poradziłem z tym faktem przy użyciu rozcieńczalnika uniwersalnego i niezliczonej ilości kawałków bawełnianej szmaty. Łapy czarne mam do dziś, ale żadnemu innemu silikonowi itp. nie ufam tak, jak klejowi do szyb samochodowych i moim zdaniem warto się upieprzyć, a mieć pewność mocowania i szczelności.

Zdjęć z prac niestety nie mam, nie chciało mi się ich robić w atmosferze wszechobecnych drobinek stali i łapami uwalonymi klejem do szyb.

Stan obecny:



Wiadomość ma charakter częściowo humorystyczny, nie ma na celu obrażania osób, które poważnie podchodzą do detailingu - szacunek dla Was, podziwiam za zapał i cierpliwość, ja niestety takich zapędów nie posiadam.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2015, 11:59:08 am wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #122 dnia: Lipiec 15, 2015, 16:19:43 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Mój szyber to Bespo Kunice
Zdaje się że to szyber firmy Aerozen, sama szyba od Bespo, co do otwierania to można dodatkowo szybko wyjąć szybę, trzeba wyjąć takie 2 kołeczki przy rączce.

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #123 dnia: Lipiec 15, 2015, 16:38:55 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Zdaje się że to szyber firmy Aerozen, sama szyba od Bespo, co do otwierania to można dodatkowo szybko wyjąć szybę, trzeba wyjąć takie 2 kołeczki przy rączce.
Myślałem pierwotnie że to szyberdach marki Bespo, model Aerozen, ale dobrze wiedzieć. Faktycznie, można wyjąć w kilkanaście sekund samą szybę i cieszyć się dziurą w dachu, ale w sumie bez owiewki przed szyberdachem nie ma to sensu, bo powietrze zamiast być wyciągane, będzie wpadało do środka.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #124 dnia: Lipiec 15, 2015, 19:49:36 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1748
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Mój szyber to Bespo Kunice
Zdaje się że to szyber firmy Aerozen, sama szyba od Bespo, co do otwierania to można dodatkowo szybko wyjąć szybę, trzeba wyjąć takie 2 kołeczki przy rączce.
Kilku producentów widać robiło ten model szyberdachu. Mam taki sam , a jest to Farmont F400

ale w sumie bez owiewki przed szyberdachem nie ma to sensu, bo powietrze zamiast być wyciągane, będzie wpadało do środka.
Co ty fajnie się jeździ bez szyby, takie niby kabrio  :d I jak fajnie jasno robi się we wnętrzu  :-)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2015, 19:51:49 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #125 dnia: Lipiec 16, 2015, 13:03:53 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Fajnie to autko wygląda! Szyber klasa, już dawno myślę o jakiejś dziurze w dachu (może faltdach?), ale mam obawy że będzie ciekło... :(

Popraw tylko te maskę przednią i będzie gitara :)

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #126 dnia: Lipiec 18, 2015, 00:02:25 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Michu125p, dzięki za miłe słowo. ;) Ja swój szyberdach kupiłem... sam nie pamiętam dokładnie kiedy, parę lat temu, na forum albo na Allegro za jakieś 60 zł no i miałem szczęście, bo okazał się szczelny (testowałem myjką ciśnieniową i ani kropelki nie przepuścił). Nawet jeśli puszczałby wodę uszczelką, to można dołożyć jakąś uniwersalną okienną i będzie szczelny (w którymś z tematów na forum pisał o tym sposobie kolega Gomulsky, także sprawdzone). Faltdachu ja osobiście bym nie zakładał, fajna sprawa ale jakoś do mnie nie trafia przede wszystkim wizualnie. Jeśli chodzi o szyberdachy to wstępnie szukałem ostatnio czegoś do Lublina, bo też bym w nim zamontował i na OLX znalazłem dwie ciekawe sztuki w fajnej cenie, (na razie odpuszczam temat bo są w Lublinie ważniejsze rzeczy do roboty niż szyber):

- http://olx.pl/oferta/sprzedam-szyberdach-CID5-IDaiOpL.html - podobno zdemontowany z Poloneza, poprosiłbym o więcej fotek i jeśli jest kompletny w dobrym stanie, to warty uwagi;
- http://olx.pl/oferta/sprzedam-manualny-szyberdach-CID5-IDFl6d.html - nie wiadomo z czego, ale powinien pasować i wygląda ok.

Jeśli dużo jeździsz, to bym się nie zastanawiał, tylko kupował i ciął dziurę.

Maska to jeden z wielu elementów do wymiany, ale faktycznie ją wymienię w pierwszej kolejności (jeszcze dwie maski walają się u teścia). Podobnie do wymiany na przestrzeni lat będą oba przednie błotniki i wszystkie drzwi, do wzmocnienia podłużnice (też pilna sprawa, nawet bardziej niż maska) i do poprawy pas przedni (spawany solidnie już 3 lata temu, ale znowu zaczyna lekko pękać), progi też będą kwalifikowały się do wymiany, wstępnie je połatałem. Póki co skupiam się w pełni na stronie mechanicznej, ale na szczęście pomimo, iż ten Polonez służy mi na co dzień od 6 lat, to wyjątkowo mało ode mnie wymaga. :)
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #127 dnia: Lipiec 18, 2015, 08:54:59 am »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Szyberdach fajna rzecz ale tylko na trasę bo jednak w mieście efekt mizerny, a nawet czasem jeszcze gorzej jak słońce świeci przez niego :D

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #128 dnia: Lipiec 18, 2015, 18:28:09 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Ta lotka na tylnej klapie to chyba najcenniejsza rzecz dołożona do Poloneza... ;-) skoro nie chcesz zdradzić z czego pochodzi  :P
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #129 dnia: Lipiec 19, 2015, 10:18:32 am »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Bo jak napisze to za chwilę połowa atu będzie z czymś takim jeździła, a tak ma coś "innego" niż wszyscy ;)

Podobno wujek google nie gryzie więc można go spytać o taka lotkę  :P

A jak już jesteśmy w temacie lotki to ona by idealnie pasowała do atu- z 1.4 i orciari  :d

Aż dziwne, że żadnych spojlerów fabrycznie nie montowali do atu- i atu+ bo ta łysa klapa wygląda tragicznie.
A atu- bez orciari to już jest totalna masakra z tym tylnym zderzakiem od caro-.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2015, 10:26:06 am wysłana przez seraf »

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #130 dnia: Lipiec 19, 2015, 11:26:01 am »

Offline mlody

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 348
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96r. L98 1.8Gli 16v/kombi 00r. 92u 1.6gli 16v/2xE30 Touring 93r. 1.8IS
Co do szyberdachu to farmont f400 najczesciej byl stosowany w t4
Cytat: Fasola
Co tam groki, el lusterka, szyby, grzane dupy, wspomaganie itd itd je*ać, EL w Vinie się liczy

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #131 dnia: Lipiec 19, 2015, 16:57:02 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1748
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Ogolnie on jest dość  popularny - moj np jeździł w Astrze G. A jak się obejrzy te szyberdachy to konstrukcje praktycznie blizniacze, tylko producenci szyby różni sie trafiają
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #132 dnia: Lipiec 19, 2015, 18:42:46 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1164
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv