Autor Wątek: turbo na GSI  (Przeczytany 3872 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

turbo na GSI
« dnia: Wrzesień 15, 2015, 19:53:34 pm »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
Siemka!

Mam zamiar zamontować do swojego Poldka turbo, problem w tym, że nie wiem jak to zrobić. Doszły mnie słuchy, że przy MPI komputer sobie nie poradzi... i trzeba go zmienić. Jak to jest w rzeczywistości? Pisałem do uzytkowanika MrVspec bo on chyba ma kompa z GSI, ale brak odzewu. Wiecie jak to jest? Czy wystarczy dołożenie tzw. "piggy back"? Mniej więcej o tym czytałem, ale jestem w temacie zastępczych ECU trochę lewy:P

PS. Komp GSI to ten sam co w Lanosie 1.5 8V?

Pozdro!

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 15, 2015, 20:26:43 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w lanosie jest podobny,ale podobno piny sie nie zgadzaja, tak jak w 1.6 16v i 2.0 16v,
ale po co Ci ECU z Lanosa ? on tez sobie nie poradzi,
tylko ECU z silnika z doladowaniem sobie poradzi,
trzeba podlozyc swinie do GSI
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 15, 2015, 22:38:40 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Czemu komp ma sobie nie radzić? Na LPG sobie poradzi

Żeby to jeździło na benzynie to Ty sobie nie poradzisz - z montażem i strojeniem ;)

Lepiej zbieraj kase na swap na rovera, jak masz jeszcze klimę to ooooo...
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 15, 2015, 23:41:34 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak jest klima to turbawka nie wejdzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 16, 2015, 18:24:48 pm »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
KGB: No właśnie mam klimę. Na pewno nie znajdzie się jakaś mniejsza, którą się wepcha na siłę? Mam na stanie turbo z Passata B2 1.6D.

Tomasz: Swap na Rovera nie wchodzi w grę jak i jakikolwiek inny:) LPG wypada na 90%, zostawię może tylko rury doprowadzające gaz.

PS: A bez turba ile można osiągnąć podczepiając świnkę, bez zmiany całego ECU? Wiem, że jakiś gość z Warszawy, czy Krakowa zwiększał moc w GSI, ale tylko o 15%, z tym, że tylko tyle bo twierdził, że silnik nie zniesie więcej. Turbo to tylko opcja, jeśli da się dojść chociaż do 110 bez T to się obejdzie bez niego:)

Jak patrzę na ten filmik to mam wrażenie, że da się to jakoś upchać, osuszacz w razie czego można jakoś porzełożyć, sprężarka chyba podejdzie.

https://www.youtube.com/watch?v=9o26IkOhufw

Dzięki!
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2015, 18:50:30 pm wysłana przez Vornar0 »

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 16, 2015, 19:49:58 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie ma miejsca a turbo,bo jego miejsce zaslania sprezarka od klimy,
uturbienie to nie tylko sama sprezarka na kolektorze, ale jeszcze sporo rur dookola niej,

110KM na wolnossaku z OHVki moze i by sie dalo,ale wymagaloby to przerzeźbienia calego silnika ,a i tak nie nadawalby sie do normalnej jazdy,
najtaniej to by bylo przerobic 1.6 ohv na 2.0 dohc ,zeby taka moc uzyskac i zachowac klime,
albo NOx i wtedy tez mozna do tylu dobic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 16, 2015, 19:58:52 pm »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
No tak, ale jednak spróbuję. Może uda mi się jakoś to upchać, jutro przymierzę to turbo z passata.

Inne pytanie: Jak rozwiązać dolot powietrza do kolektora? Trzeba wyrzucić cały orginalny? Nie znam się za bardzo na tym, ale z obserwacji widzę, że wszyscy wstawiają stożki itp., które są połączone z turbem.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2015, 20:02:04 pm wysłana przez Vornar0 »

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 17, 2015, 20:08:05 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Te turbo nie nadaje się do benzyniaka, po raz kolejny w przeciągu tygodnia to napiszę.

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 18, 2015, 07:54:52 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zaczynanie oszczędności na samym początku, przez branie turbawki jaką się ma pod ręką, już skazuję tą robotę na niepowodzenie.
poszukaj postu w innym temacie kolegi xmaniekx - dobrze wytłumaczył dlaczego to turbo się nie nadaje.
jeśli chcesz mieć szanse na skończenie tego modu i nadzieje na jego bezawaryjną pracę to nie oszczędzaj na takich rzeczach.
klimatyzacja w oryginalnym miejscu i kształcie tam się nie zmieści.
dać sprężarkę klimy tam gdzie wspomaganie, a wspomę elektryczną.
świnka do sterowania nie wystarczy na benzynie-trzeba iśc w inny sterownik benzynowy.
zapomnij, że będzie to kosztowało 1000zł.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 19, 2015, 00:09:19 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak nie masz co najmniej 5-10 kola na start to daj sobie spokój z turbo. Poważnie.
Za 1 tys to możesz głowice zrobić i wydech jak starczy na graty albo kupić jakiegoś golasa na swap. A swap i tak wyjdzie taniej(lepsza baza na podnoszenie mocy)  niż zabawa turbo w 1.6 ohv. O spalaniu i bezawaryjnosci nawet nie wspominam
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 19, 2015, 14:55:21 pm »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
Inny silnik nie wchodzi w grę:) Jakbym chciał swap to od razu jakieś V6 by wchodziło.Może jednak pomyślę o turbo na gazie jak to zrobił MarCaro chyba. Zostawiam sobie to zresztą i tak na przyszły rok bo blacharka i wnętrze mnie i tak rujnują:)

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 29, 2015, 10:33:34 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 12, 2015, 16:09:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Nie pojmuję, po co się pchać w coś czego nie umie się zrobić, a efekty będą gorsze niż w przypadku opcji prostszej i tańszej?

Prawidłowo eksploatowany OHV na GSI to bardzo dobry, trwały silnik, po co go psuć skoro taniej i prościej założyć 1.8 K16 i prawdopodobnie uzyskać większą trwałość niż przy uturbianiu OHV?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 14, 2015, 19:00:55 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 541
    • polonez 1500 88r.
Po co jeździć polonezem skoro można mieć golfa?
Chłopak chce zakładać, niech założy. Nauczy się czegoś (prawdopodobnie) i kolejne uturbienie OHV-ki z poloneza przemyśli dokładniej. :P

Odp: turbo na GSI
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 14, 2015, 20:16:58 pm »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'
Żuku pokaż jak to jezdzi!