szpilka czy sruba jeden pies dla obciazen scinajacych,
trzeba dystans zrobic tak,zeby obciazenie scinajace przenosilo centrowanie,a nie sruby, czyli centrowanie musi byc z lekkim wciskiem,
problemem sa zbyt dlugie sruby,bo sruby sa stalowe, a dystans raczej aluminiowy, co wymusza zmieszczenie sie w waskim zakresie momentu dokrecania srub, a w przypadku kola jest to malo realne (no i jeszcze ten moment trzeba by bylo wyznaczyc, najlepiej doswiadczalnie)
dlatego szerokie dystanse lepiej robic jako dokrecane do piasty,
co do obciazenia lozysk, to oczywiscie,ze sie zwieksza,a dodatkowo rosnie moment gnacy polos, ale w kontescie "w polonezie to ryzyko" : to ryzyko jest mniejsze niz w innych (nie podobnych) autach ,bo dzieki podparciu polosi na kole koronkowym obciazenie lozyska rosnie praktycznie w plaszczyznie prostopadlej do osi ,a w innych autach (bez mostu) rosnie sila wzdluzna,
problem dystansu 30mm nie istnieje, jezeli zdecydujemy sie na dystans miedzy polosia a mostem i wymiane polosi na dluzsze,co w przypadku Poloneza nie powinno byc drozsze niz zwykle dystanse,
trzeba tylko pozyskac potrzebne czesci na szrocie