Autor Wątek: Dystanse do wąskiego caro.  (Przeczytany 3674 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dystanse do wąskiego caro.
« dnia: Lipiec 06, 2016, 22:30:18 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Cześć, chcę założyć sobie alufelgi 15" ET25 do wąskiego caro, żeby to ładnie wyglądało to pasowało by co nieco poszerzyć zawias, z przodu zaplanowałem kompletne zawieszenie z szerokiego bo powinien się lepiej prowadzić, na tył można wrzucić szeroki most ale mój jest bardzo cichy i trochę szkoda bo to 4,1 idealne do 1,6 rovera, dlatego pomyślałem o dystansach. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat, ile trzeba by dać tego dystansu na stronę żeby wyglądało jak szerokie caro ? I najważniejsze czy taki dystans jest 100% bezpieczny, oczywiście centrowanie być musi. Nie chcę żeby mi koło odpadło, czy coś się rozleciało przez to w moście.  <mysli>

Odp: Dystanse do wąskiego caro.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2016, 22:44:42 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jakiej szerokości są te felgi?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Dystanse do wąskiego caro.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2016, 23:13:14 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Zapomniałem napisać, szerokość to 7 cali (montażowa), całkowita szerokość 20,3cm (8cali).

Odp: Dystanse do wąskiego caro.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2016, 23:45:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
roznica w szerokosci zawieszenia to 6cm, czyli po 3cm na strone
z tylu mozesz dac dystans 30-35mm ,a z przodu tak zeby zrobic centrowanie trzeba dac ~25mm,
bez centrowania 10mm (jeszcze wystaje centrowanie piasty) to minimum,zeby zalozyc felge 7j
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dystanse do wąskiego caro.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 07, 2016, 17:01:02 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
No z przodu i tak nie przewiduje dystansów, bo będzie przełożone zawieszenie z szerokiego. Czyli tak jak mówisz dystans 3cm na tył + dłuższe śruby i wszystko powinno być ok

Odp: Dystanse do wąskiego caro.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 07, 2016, 17:14:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
7j et25 wejdzie na styk bez dystansu,ale lepiej dac plytke 5mm to felga bedzie mniej o wahacz dotykac przy pelnym skrecie,

obawiam sie,ze nie ma tak dlugich śrub ,zeby nadawaly sie do dystansow 3cm ,za to przy takiej grubosci mozna wykonac dystans przykrecany do piasty i z gwintami na sruby kola,
ale ja bym zalozyl dystanse do pochwy mostu i wlozyl poloski od szerokiego - fabryka robila taki manewr przy mostach do Cargo z bebechami mostu Trucka
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2016, 17:17:44 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dystanse do wąskiego caro.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 07, 2016, 18:55:50 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zakłada się półosie z cargo/kombi i jest szeroki most na bębnach.
albo same dystanse z dobrym centrowaniem 40-45mm

z przodu 10mm wystarczy
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Dystanse do wąskiego caro.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 07, 2016, 20:47:24 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
z przodu 10mm wystarczy
... i delikatne podgięcie krawędzi wahacza
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Dystanse do wąskiego caro.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 13, 2016, 21:24:34 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Dzięki za odpowiedzi, a na czym dokładnie polega poszerzenie wąskiego mostu ? Trzeba jakieś "rarytasowe" dystanse do tego ? Nie ukrywam że takie rozwiązanie pasowałoby mi najbardziej  :]

Odp: Dystanse do wąskiego caro.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 14, 2016, 07:55:47 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
W przypadku dystansowy zmienia się obciążenie łożysk (od strony kola) osadzonych w moście . o ile dystans 15mm jeszcze jakoś znacząco na to nie wpływa poza szybszym ich zużyciem o tyle  40 to już dodatkowo wieksze momenty ścinające dla śrub. W polonezie moim zdaniem to ryzyko. Taki dystans można założyć do auta w którym jest on bezpośrednio mocowany do tarczy za pomocą śrub i sam w sobie ma szpilki na zasadzie przesunięcia na które osadza się felgę. W polonezie śruba idzie przez felgę, dystans i do piasty czyli przenosi całe obciążenie z koła. Chyba że przejdziesz na takie rozwiązanie że dasz szpilki. poszukaj w GIT - CAR, tam mają tego sporo.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2016, 08:08:30 am wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Dystanse do wąskiego caro.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 14, 2016, 10:21:40 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
szpilka czy sruba jeden pies dla obciazen scinajacych,
trzeba dystans zrobic tak,zeby obciazenie scinajace przenosilo centrowanie,a nie sruby, czyli centrowanie musi byc z lekkim wciskiem,
problemem sa zbyt dlugie sruby,bo sruby sa stalowe, a dystans raczej aluminiowy, co wymusza zmieszczenie sie w waskim zakresie momentu dokrecania srub, a w przypadku kola jest to malo realne (no i jeszcze ten moment trzeba by bylo wyznaczyc, najlepiej doswiadczalnie)
dlatego szerokie dystanse lepiej robic jako dokrecane do piasty,

co do obciazenia lozysk, to oczywiscie,ze sie zwieksza,a dodatkowo rosnie moment gnacy polos, ale w kontescie "w polonezie to ryzyko" : to ryzyko jest mniejsze niz w innych (nie podobnych) autach ,bo dzieki podparciu polosi na kole koronkowym obciazenie lozyska rosnie praktycznie w plaszczyznie prostopadlej do osi ,a w innych autach (bez mostu) rosnie sila wzdluzna,

problem dystansu 30mm nie istnieje, jezeli zdecydujemy sie na dystans miedzy polosia a mostem i wymiane polosi na dluzsze,co w przypadku Poloneza nie powinno byc drozsze niz zwykle dystanse,
trzeba tylko pozyskac potrzebne czesci na szrocie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dystanse do wąskiego caro.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 26, 2016, 19:14:03 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Wybór padł na dystanse na samym moście  :]  Mam już półosie z szerokiego mostu na tarczach oraz pomysł jak całość wykonać, potrzebuje jednak informacji czy półoś wąska jest krótsza od szerokiej o dokładnie 3cm ?
Z góry dzięki ;)