Autor Wątek: Czym zastąpić valteki ? [Rover]  (Przeczytany 3222 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czym zastąpić valteki ? [Rover]
« dnia: Czerwiec 16, 2020, 19:30:00 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Przymierzam się do ogarnięcia instalacji lpg w poldoroverze, mam w nim zamontowane tytułowe valteki w duecie z parownikiem tomasetto ( to chyba ta słynna alaska) postawione na sterowniku kme diego. Nie od dziś wiadomo że średnio to pasuje do tego silnika, aczkolwiek jakoś to działa. Tak czy inaczej chcę to zmienić i tu pojawia się pytanie co wybrać. Głównie chodzi mi o wtryski i reduktor, teraz siedzi oryginalne 1.4 ale chciałbym coś z potencjałem rozwojowym żeby ogarnęło np. 1.8 vvc w przyszłości. Nie wiem czy sterownik też koniecznie trzeba będzie zmienić, czy może zostać to co jest ?

Odp: Czym zastąpić valteki ? [Rover]
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 16, 2020, 19:38:37 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Co do wtrysków to polecić mogę Barracudy 115, mam je w VVC a wcześniej jeździły w 1.4. Przy 1.4 dysze 1,8mm a przy VVC rozwiercone  2,8mm. Parownik KME Tur. Taki zestaw bez problemu ogarnia K16 na odpowiednim poziomie. Jeśli chodzi o sterownik - nie znam się na sterownikach KME więc się nie wypowiem. U siebie mam Staga 4 Eco który również bez najmniejszych problemów radzi sobie z VVC.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Czym zastąpić valteki ? [Rover]
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 16, 2020, 20:18:38 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Sterownik zostać może. Wtryski napewno do wymiany, a parownik dla świętego spokoju również. Czarny AC wystarczy napewno
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Czym zastąpić valteki ? [Rover]
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 16, 2020, 21:15:06 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Matrixy hs211.40

Mam i jeżdżą jak są sprawne :lol:.to jest OK.

Wymieniłem już 3, być może jakieś lipne sztuki trafiłem.

Od jakiegoś czasu spokój.


Pozdro

Wysłane z mojego ASUS_I01WD przy użyciu Tapatalka

  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Czym zastąpić valteki ? [Rover]
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2020, 21:29:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nie te czasy. Matrixy można na półkę do lamusa odstawić.
Słusznie zaznaczyłeś Jimo: jak są sprawne :)
Te lepsze AC też by w zupełności wystarczyły.
Regulować po AFR lub jak ktoś będzie w stanie odczytać korekty długie i krótkie to po korektach jeśli będzie odpowiedni sterownik silnika i wtryski Pb, nie wspominając, że mapę benzyny nie zbiera się w 3 kilometry
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Czym zastąpić valteki ? [Rover]
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 17, 2020, 03:28:05 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Ja miałem Hany w 1.4 i dawały radę . Do 1.8 też zostają tylko zmiana dysz w nich a jak masz już w aucie gaz to polecam poszukać staga 4 eco albo pełną 4 . Ja używany sterownik do Eco dałem stówkę więc nie jakieś wielkie pieniążki . Do tego parownik od staga i bez problemowo to wszystko wystroisz . Ja właśnie teraz wyrżnąłem Sterownik AG który miałem i będzie przy 1.8 zakładany Sag żeby to jakoś normalnie się dało wystroić . Na upartego możesz założyć też  listwę wtryskową grzebieniową która można umieścić bliżej kolektora  dokładnie to pomiędzy połówkami kolektorów ssących co spowoduje to że wężyki do kolektora będą krótsze a im bliżej wtryskiwacze tym lepiej bo mniej odczuwalna jest minimalna zmułka po dodaniu gazu do oporu noi najważniejsze wtryskiwaczy nie widać pod maską ;)



Ja listwę miałem tak zamontowaną w 1.4 i tak samo będzie założona po wymianie dysz w 1.8

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2020, 03:33:48 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Czym zastąpić valteki ? [Rover]
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 17, 2020, 20:44:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja miałem matrixa 544 (czy jakoś tak) ogarniały bez problemu 1,8 ale jak pisali wyżej nie te czasy. Do tego diego też dawało radę. Parownik wybuchowy magic jet - 0 problemu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Czym zastąpić valteki ? [Rover]
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 27, 2020, 23:26:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zalezy ile chcesz przeznaczyc kasy na przerobki,
najlepsze w rozsadnej cenie beda baracudy za ~300pln ,w listwie lub pojedyncze - to zalezy jak mocno chcesz przerabiac (lepiej pojedyncze),
tansze i dobre beda AC W03, tez sa chyba w listwie i pojedyncze ,podobnie magicjet,
najtansza opcja szybkich wtryskow WGS balde za ~160pln , ale sa specyficzne i jakos nizbyt trwale - mam z nimi spory klopot po ~50kkm przebiegu

z parownikow to dobry bedzie TUR , Zeta N/S lub Magic3 ,ale magic ro roverka to raczej ryzyko, bo jak magic pierdnie gazem, to roverek jest posra w glowice - przynajmniej wg. legend o zapowietrzonym roverku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czym zastąpić valteki ? [Rover]
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 28, 2020, 14:53:29 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Dzięki Panowie  <spoko> . Kupiłem już Tura, nad wtryskiwaczami jeszcze się zastanawiam, ale chyba wezmę  baracudy.

Odp: Czym zastąpić valteki ? [Rover]
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 29, 2020, 07:36:25 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
jaka srednica dysz do 1.8? Przy jakim cisnieniu na reduktorze?"