Temat ten przeznaczony jest dla sympatyków klubu, auta klubowiczów są w innym dziale niedostępnym dla ogółu.
Jeśli któryś z sympatyków wejdzie w szeregi klubu jego temat będzie przeniesiony.
Proszę piszcie temat według takiego szablonu:
Tytuł: Ksywka - model(MR), pojemność, rodzaj silnika(ohv, ohc, dohc)
Ułatwi to przeglądanie i porównywanie.
ohv - over head valves
ohc - over head camshaft
dohc - double over head camshaft
MR - model roku - są to daty rozpoczęcia produkcji polonezów różniących się miedzy innymi nadwoziem.
POLONEZ
Osobowe:
mr77 - 1977-1983 - "borewicz"
mr79 - 1979 - "Coupe", "Jamnik", "3-drzwiowy"
mr83 - 1983-1985 - zmiany: spojler przedni i tylny, nakładka chwytu powietrza na masce, skrzynia 4 lub 5, czarne kołpaki, silnikI: 1.5[75KM i 82KM] 2.0[112KM Fiat Argenta ] w 1984 r. w opcji 2.0[84KM VW]
mr85 - 1985-1986 - zmiany: przód z Coupe, skrzynia 4 lub 5, silniki 1.5[75KM i 82KM] 1.3[65KM]
mr86 - 1986-1987 - zmiany: okno w słupku tylnym, lusterka zew. sterowane z wnętrza, z ramkami szyb drzwi w kolorze czarnym w opcji silnik 1.6VW[54KM]
mr87 - 1987-1989 - zmiany: klapa z integralnym przetłoczony spojlerem, silnik 1.6[87KM] )
mr89 - 1989-1991 - "przejściówka" zmiany: nowy tył nadwozia zastosowany potem w caro, wycieraczka szyby tylnej usytuowana poziomo, silniki dostosowane do paliwa bezołowiowego, silniki: 1.5GLE[75KM] 1.5SLE-x[82KM], 1.6SLE[87KM], 2.0SLE[105KM Ford] w 1990 r. wykonano serie z silnikiem 1.5SLE z turbodoładowaniem o mocy 95KM
mr91 - 1991-1993 - "Caro" zmiany: nowe nadwozie, silniki: 1.5GLE[82KM], 1.6GLE[87KM], 1.9[69KM Citroen], 2.0SLE[105KM Ford]
mr93 - 1993-1997 - "Caro II" zmiany: plastikowe podszybie, plastikowe nakładki progowe, nowa deska rozdzielcza, zmodernizowane podwozie, silniki w wersjach gaźnikowych lub wtryskowych z katalizatorem 1.5[75KM i 74KM], 1.6GLE[79KM], 1.6GLI[78KM] 1.9[70KM Citroen], 1.4GLI[103KM Rover])
mr96 - 1996-1997 - "Atu" zmiany: sedan na bazie Poloneza Caro. Bagażnik o ładowności 50 kg, objęto?ci 360L. Hamulce firmy Lucas. Silniki 1.6GLI[78KM], 1.4GLI[103KM Rover] 1.9[70KM Citroen]
mr97 - 1997-2002 - "Caro+" "Atu+" zmiany: zmodernizowane nadwozie, silnik i podwozie. Wnętrze z nową kierownicą, deską rozdzielczą i tapicerką... Układ kierowniczy ze wspomaganiem. Silniki 1.6GLI[76KM], od 1998r 1.6GSI[84KM] i 1.4Gti[103KM Rover]
mr98 - 1998-2002 - "Kombi+" Kombi 5-osobowe +210 kg, 5-drzwiowe, na bazie Atu+. Nadwozie z relingiem dachowym, konstrukcji mieszanej. Drzwi tyłu wykonane z laminatu na szkielecie stalowym. Układ kierowniczy ze wspomaganiem. Zawieszenie tylne wzmocnione z resorem 3-piórowym i tylnym mostem z samochodu Cargo. Silniki 1.6GLI[76KM] i 1.6MPi[84KM]
Osobowo-towarowe:
mr93 - "Cargo" Podwyższone o 40 cm i wydłużone o 30cm nadwozie, o ładowności 5 osób +80 kg lub 2 osoby + 300 kg, budowany na bazie samochodu CaroII (mr93). Silniki 1.6GLE[70KM], od 1994 1.9[70KM]
Towarowe-specjalne:
mr87 - 1987-1991 - "Truck" - 2 osobowy o ładowności 855 kg. Resory tylne 6-piórowe. Hamulce tylne bębnowe. Kabina kierowcy z wydłużonymi drzwiami z wersji 3-drzwiowej. Skrzynia ładunkowa o wymiarach 2 x 1,5 m ze wszystkimi burtami opuszczanymi. Silnik 1.6[87KM]
mr91 - od 1992 - "Truck mr91" zmiany" przód nadwozia jak w Caro. osobowy o ładowności 855 kg. Konstrukcja mieszana samonośno-ramowa. Silniki 1.5GLE[82KM], 1.6GLE[87KM] od 1994 1.9[70KM Citroen]
mr92 - "Truck DC" 5-osobowa 2-drzwiowa kabina. Skrzynia ładunkowa o wymiarach 2 x 1,5 m. Silniki 1.6[87KM] od 1994 1.9[70KM Citroen]
mr92 - "Truck LB" Skrzynia ładunkowa z burtami aluminiowymi, o długo?ci 2,52 m. Ładowność 2 osoby +860 kg (830 kg z 1.9). Silniki 1.6[87KM], 1.9[70KM]
mr94 - "Truck Falen" nadbudowa typu furgon. Nadbudowa z tworzyw sztucznych, 3 drzwiowa. Silniki 1.6[75KM], 1.9[70KM]
mr97 - "Truck ROY+" 4-drzwiowa kabina. Skrzynia ładunkowa z burtami aluminiowymi, o długo?ci 1,78 m. Ładowność 5 osób +535 kg. Silniki 1.6[76KM], 1.9[70KM]
mr97 - "Truck+" wszystkie wcześniejsze zabudowy. Silniki 1.6GLI[76KM], 1.9[70KM]
mr98 - "Cargo Van" wzmocniony tylny most, hamulce Lucasa. ładowność 510 kg. Przednia część nadwozia jak w Caro+
mr98 - "Truck mr98 (P105)" zmodernizowana tylna cześć ładunkowa, z pełną zabudową poniżej podłogi oraz nową ramą zabezpieczaj?c? kabinę. Tylny zderzak z tworzywa z lampami zespolonymi. dolne osłony boczne w kolorze nadwozia, burty stalowe lub aluminiowe. Ładowność wersji Standard 2 osoby +865 kg. Silniki 1.6[87KM], 1.9[70KM]
W 2000 otrzymał wzmocnione tylne zawieszenie i tylny most oraz pogrubione progi zwiększaj?ce sztywno?ć nadwozia.
Podobnie zmodernizowane zostały wersje LB, DC i Roy.
mr98 - "Kombi Van" wzmocniony tylny most, ładowność 2 osoby + 430 kg.
Prototypy
mr94 - "Analog 4" 4 x 4 5-osobowy + 400 kg, z napędem na 4 koła(pierwsze na 2). Silnik 1.6[88KM]
FIAT 125p
Pickup - 1972 - 1.3[60KM]
Sanitarka - 1972 - 1.5[70KM]
DF z odsuwanym dachem - 1972 - 1.3[55, 60, 65KM] 15[70KM]
DF MO - 1973 1.5[70KM] - siedzenia przednie osłonięte ścianą ze szkła organicznego na szkielecie rurowym.
DF mr73 - zmiany nadwozia i podwozia. Nadwozie dostosowane do spełniania próby zderzeniowej, z kratką wlotu powietrza z plastyku, z klamkami kasetowymi. Skrzynia 4 z dźwignią w tunelu. Silniki 1.3[60, 65 KM] 1.5[70, 85KM]. Zmiany wprowadzone w samochodach pochodnych.
DF "Jamnik otwarty" - 1974
DF "Jamnik limuzyna" - 1974
DF Kabriolet - 1974
DF Pickup Campingowy - 1974
DF mr75 - 1975 nowa krata wlotu powietrza, z dużymi zespolonymi lampami, z listwami bocznymi i dużą nakładką wywietrznika na słupku tylnym. Nowa deska rozdzielcza i tapicerka.
DF mr76 - Stałe zamiast uchylnych szyb w drzwiach przednich, Tylne siedzenia bez środkowego podłokietnika.
DF Lux - 1977
DF mr83 - zmodernizowany z wykorzystaniem zespołów z Polonoza.