Autor Wątek: Gdzie jest komp w C+?  (Przeczytany 2034 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gdzie jest komp w C+?
« dnia: Grudzień 30, 2005, 21:04:33 pm »

ajk#1212

  • Gość
Witam.
Posiadam Caro + z 98 roku, nie wiem gdzie jest komputer w tym poldku, ani jak wygl?da.
Help.
Mam gdzie? zwarcie i jeden go?ć mi doradził że to może być wina kompa bo on tak miał.
Pomocy.

Gdzie jest komp w C+?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2005, 21:21:15 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
GLI czy GSI??
a jezeli masz zware to moze w urzadzeniu mikroprocesorowym ,ktore znajduje sie w skrzynce z bezpiecznikami i przekaznikami, takie niebieskie CU|

Gdzie jest komp w C+?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2005, 21:22:57 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
opisz dokladniej swoj problem (objawy)...

w GLI komputer wtrysku jest na lewym nadkolu w komorze silnika

reszta automatyki kryje sie w skrzynce bezpiecznikow
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Gdzie jest komp w C+?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2005, 21:44:35 pm »

ajk#1212

  • Gość
Mikroprocesor wymieniłem bo był spalony, kable od szyby tylnej były przepalone w skrzynce bezpiecznikowej, zostały zaizolowane i jest OK.
Moje objawy:
Jak postoi z 2-3 dni to już nie zapale, przy kręceniu rozrusznikiem słychać takie chrobotanie w kabinie (rozrusznik zrobiony),
Czasami się zdarza że jak przy wolnych obrotach mam wł?czony migacz i w tym momęcie nacisne stop to wszystkie kontrolki pulsuj? a wskazówka obrotów skacze od 0 do 900 (ale silnik pracuje normalnie)
Aku mam narazie 45 ah w planach zamiana na 60 ah ale on jest sprawny, alternator troche słabo ładuje ale jak na tak mały aku to powinno wystarczyć.
Mam jeszcze immobilajzer(może to jego wina)
Autoalarm był ale podejżewałem wła?nie jego więć wywaliłem puszke a kable napięciowe + zwarłem zgodnie z zaleceniami go?cia co montuje autoalarmy, bo po odcięciu centralki zabieroło całe napięcie z poloneza(podobno to jest zabezpieczenie przed odcięciem)
Silnik mam Gli Bosch.
Czy ten komp to taka metalowa puszka po konserwie przykręcona do błotnika z napisem Bosch?
Pozatym jest strasznie mułowaty i dużo pali i beny i gazu.

Gdzie jest komp w C+?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2005, 21:58:34 pm »

Rysiu#1883

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Czy ten komp to taka metalowa puszka po konserwie przykręcona do błotnika z napisem Bosch?


tak to jest komputer
jak stoi ze spalaniem?

Gdzie jest komp w C+?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2005, 22:12:28 pm »

ajk#1212

  • Gość
Gazu to około 15-18 miasto, 13-14 trasa, a bena to za bardzo nie sprawdzam ale wskazówka spada w oczach więc wole nie przejeżdzać całych 100 km.
Ojciec ma też ten sam rocznik tylko atu i sama bena a po mie?cie mu pali około 12-13 a na trasie 7-8. Tylo on ma przejechane 42000 km a ja ponad 100.

Gdzie jest komp w C+?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2005, 22:24:50 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
znaczne pulsowanie oznacza ze masz problem ze zlaczami elektrycznymi lub niedokrecona albo prawie ulamana masa...
lekkie pulsowanie wskaznikow przy wlaczaniu swiatel czy migaczy jest normalne - w gre wchodzi opornosc przewodow i zlacz elektrycznych...

jesli po 2-3 dniach nie odpala to napewno akumulator pada... dlaczego pada? albo jest juz zuzyty albo go cos rozladowuje.... u mnie alarm i immobilajzer nie rozladowaly akumulatora w ciagu tygodnia (tyle stal najdluzej) wiec szukalbym przyczyny gdzie indziej

spalanie gazu mozna wyregulowac ale jesli bierze Ci tyle benzynki to byc moze silnik nie jest juz w najlepszym stanie... byla badana kompresja cylindrow?
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Gdzie jest komp w C+?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 02, 2006, 08:02:38 am »

- PaK -

  • Gość
Cytat: "mefisto"
...
Czasami się zdarza że jak przy wolnych obrotach mam wł?czony migacz i w tym momęcie nacisne stop to wszystkie kontrolki pulsuj? a wskazówka obrotów skacze od 0 do 900 (ale silnik pracuje normalnie)...

Pozatym jest strasznie mułowaty i dużo pali i beny i gazu.


Heh, u mnie dodatkowo jak wcisnę stop i wrzucę kierunek, to zał?czaj? sie same wycieraczki. Mam juz tego do?ć i sam tez nie wiem gdzie szukać przyczyny. Muszę podjechać na szrot i spróbować zamienić to urz?dzonko co siedzi w skrzynce z bezpiedczników. Może to pomoże. A może kto? zna przyczynę takich zachowań GLI Boscha. Bo ja już nie wiem, gdzie szukać przyczyny ....

Gdzie jest komp w C+?
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 02, 2006, 11:24:43 am »

Maro

  • Gość
Witam,miałem podobny problem (chodzi np.o obrotomierz,jak nacisn?łem STOP to wskazówka opadała do zera),przygasało pod?wietlenie deski rozdzielczej...Co się okazało?! Winne było brak ładowania ! Oczywi?cie rano po odpaleniu kontrolka ładowania gasła i przez jakie? 10 min ładowanie było dopuki nie rozgrzał się pasek klinowy.Pó?niej już nie ładował chociaż kontrolka od ładowania nie ?wieciła się.Pasek nie piszczał i wydawał się napięty i na pierwszy rzut okiem wszystko było OK. Problem był w tym,że zużyte koło pasowe na alternatorze powodowało zmniejszanie się szeroko?ci tego paska.Powinien mieć chyba 10mm,a miał ok.8mm.Po wymianie tego kółka i założeniu nowego paska jak ręk? odj?ł :) A co do upływu pr?du to żeby się upewnić,że faktycznie gdzie? masz zwarcie to  zdejmij klemę "+" wył?cz wszystkie odbiorniki pr?du,nawet ?wiatełko w ?rodku i zrób takie poł?czenie "+" z akumulatora  - amperomierz- zdjęta dodatnia klema " i je?li będzie pobór pr?du większy niż max. 1A (chodzi zegarek ) to co? pr?d pobiera lub jest zwarcie...Mam c+ 97r. na Boschu.Pozdrawiam !

Gdzie jest komp w C+?
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 02, 2006, 18:18:21 pm »

ajk#1212

  • Gość
Witam
Dzisiaj wyci?gnołem alternator i zawiozłem do zakładu, jutro odbieram i po zamontowaniu posprawdzam amperomierzem i opisze.

[ Dodano: 2006-01-03, 22:08 ]
Witam
Przywiozłem alternator i zamontowałem, uzwojenie robiło zwarcie i zostało wymienione. Mierzyłem amperomierzem i wyszło na to że nie mam zwarcia tylko alternator nie dawał rady lub rozładowywał aku, pojeżdze troche to zobacze czy dalej będ? jakie? problemy. Narazie dziękuje wszystkim za rady.
Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku.