Autor Wątek: Rover - strzela i nie wchodzi na obroty  (Przeczytany 5119 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« dnia: Luty 09, 2006, 12:37:39 pm »

ajk#1212

  • Gość
Witam wszystkich po kliku miesięcznej przerwie :) .Mam ogromn? prozbe o pomoc.Sam nie podołam .mam Polda 1.4 mpi (rover)94r.  od kilkunastu dni mam problem z zapalaniem.Na gazie wogóle nie odpala, kręce rozrusznikiem i tylko strzały z tłumnika id?.do tego stopnia że pół puchy mi rozerwało :( a gdy odpale na PB pracuje tak jakby wcale siły niemiał.nieda się jechać.ani PB ani LPG.ostatnio to nawet gdy odpalam na PB to strzela tłumnik. Pomocy, w was jedyna nadzieja. Zgóry dzięki, czekam na odp.

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 09, 2006, 13:16:18 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Co znaczy ze nie ma sily? Pracuje rowno, czy nie? Na niskich obrotach dobrze, a na wyzszych zle? Musisz dokladniej opisac usterke.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 09, 2006, 14:40:22 pm »

ajk#1212

  • Gość
odpalam na benzynie. przy obrotach w okolicy 3 -3,5 tys. pracuje równo.po puszcze gaz do obrotów wolnych ok 1 tys. następnie znowu mu dychne i zachowuje się tak jak by się maił udusić.nie mozę wej?c w obroty. trwa to moze pare sekund. aż wkońcu się przełamie albo strzeli z rury i zga?nie. to samo się dzieje na lpg. jak już rusze to benzyna wmiare dobrze idzie ale gaz to takie same objawy jak stoj?c.1 rozpędzam sie i przy zmianie na 2 bieg silnik zdycha.jest jakby taka dziura wobrotach między 1,5 a 2,5.

[ Dodano: 2006-02-09, 14:42 ]
czytaj?c posty w technice było sporo podobnych ale w żadnym z nich nie było mowy o strzelaniu z tłimnika na benzynie.to mnie wła?nie dziwi.

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 09, 2006, 15:41:22 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
problemy z zapłonem
czujnik na wale??
spróbuj go wpierw zresetwać. Je?li nie pomoże no to pierwszy czujnik na wale, póżniej komp bo to tylko to decyduje za zapłon.
Sprawdz swieczki i przewody

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 10, 2006, 07:34:06 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Strzelanie, problem z obrotami to zasadnicze oznaki walnietego czujnika polozenia walu. Tak jak napisal Van problem moze byc tez z zaplonem, ale pad kompa w zasadzie bym odrzucil bo to malo prawdopodobne. Bardziej stawiam na kopulke.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2006, 15:47:20 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ja bym sie przyjzal najpierw instalacji wysokiego napiecia bo piszesz ze na gazie jest jeszcze gorzej a gaz lubi dobra iskre :), potem tak jak pisza poprzednicy czujnik polozenia walu
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2006, 15:01:44 pm »

ajk#1212

  • Gość
może zabrzmi to troche dziwnie ale jak sprawdzić ten czujnik położenia wału?i wogóle gdzie on jest?zbieram wszystkie informacje i z pocz?tku tygodnia poldek na ostry dyżur.a jeszcze jedno pytanie czy mój problem może być zwi?zany z tym że kilka razy z rzędu wyjmowałem akumulator na noc(mrozy ok -20c)??????

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2006, 15:48:42 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180


To jest widok silnika od strony skrzyni, kola zamachowego. Czujnik znajduje sie w tej dziurce "na godzinie drugiej" :) od osi walu korbowego. Obok niej znajduje sie taka srubka, ktora normalnie jest wkrecana z drugiej strony (od komory silnika). Czujnik jest wepchniety od strony komory silnika i przykrecony ta srubka. Mozesz miec problem z wyjeciem. Czesto lubi sie zapiec. Ja i tak musialem sciagac kolo zamachowe wiec moznabylo go wypchnac od tej strony. Jak bedziesz montowal drugi to posmaruj go czyms na przyszlosc :). Ze sprawdzeniem jest roznie . Test polega na sprawdzeniu opornosci, ale czesto jest tak, ze jak jest zimny to bedzie dobrze, a jak goracy to zle. Najlepiej byloby podmienic ten czujnik z jakims pewniakiem. Jak nie masz Trzeciaka, czy Morawskiego i nikt Ci do wieczora nie udzieli info to Ci napisze jakie powinien miec parametry ten czujnik. Teraz nie pamietam i nie mam dostepu do knigi.

Co do wyjmowania aku to nie sadze zeby to mialo jakis wplyw.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2006, 23:15:57 pm »

Płaski#1866

  • Gość
Cytat: "Senn#1869"

Co do wyjmowania aku to nie sadze zeby to mialo jakis wplyw.


hmm.. na poczatku zaznacze, ze nie znam sie na roverach, ale moze komp po zresetowaniu, sie zle ustawil  :?:
z tego co slyszalem po uruchomieniu silnika komp ustawia sie na nowo, tzn powinien silnik pracowac, az osiagnie temp przy ktorej wlaczy sie dmuchawa (nie wolno wtedy uzywac wogole pedalu gazu) gdzies czytalem o tym na forum kiedys...

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 12, 2006, 12:26:33 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
zgadza sie ale to dotyczy tylko przepustnicy, natomiast cala reszta czujnikow ma pracowac dobrze przez caly czas,
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 12, 2006, 12:48:44 pm »

ajk#1212

  • Gość
do kolegi Senn"a.Morawskiego nabęde w poniedziałek.Dzieki za tak dobre wyja?nienie problemu z czujnikiem. Powinienem dać rade. Zaczne od klasycznego schematu.(kable WN,?wieczki, kopułka), jak nie to, przejde do czujnika.Wielkie dzięki i odezwe sie jak id? prace wkrótce.Oby doprzodu bo bez mojego autka jak bez ręki

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2006, 13:03:17 pm »

Cycu_E30

  • Gość
a może wystarczy ino wyczy?cić zwykł? szmatk? ten czujnik :?: bo moze być zabrudzony , u mnie tak było to niewiedizeli?my co sie kur.... dzieje :!: pojechali?my do Serwisu , tam kole? popatrzył , poszedł po szmate , przetarł czujnik , siadł odpalił i wszystko gra  :D

strzelaj?cy rover
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2006, 16:02:44 pm »

ajk#1212

  • Gość
Witam .Mam następuj?cy problem.Mam poldorovera i kiedy go odpalam na zimno niby wszystko jest ok pali z dotyku ale po kilku sekundach ga?nie .Ponownie odpala bez gazu z uderzenia ale znowu po kilku sek. ga?nie.to jeszcze mały problem.Nie chce sie wkręcac w obroty ,strzela :badass: w wydech i z pedałem w podłodze więcej niz 3 tys obr nie osi?gnie.dodajac delikatnie gazu wkręci sie do 5,5 tys ,do odcinki nie ma sily sie wkręcić.Tak samo jest podczas jazdy ,strzela aż idzie ogień z wydechu i sie dusi.Ale raz na jakis czas pracuje jak najbardziej dobrze jak gdyby nigdy nic .Nie trwa to długo bo po paru min znowu problem wraca. :help: Od czego zaczać szukac usterki?

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2006, 21:25:12 pm »

HENIO

  • Gość
mialem to samo.Zdejmij kopulke i Ja wyczysc:)pewnie jest w niej woda:D mialem to samo nalecialo Mi do kopulki woda i strzelaj i niechcial odpalac:P przeczyscilem i bylo OK:D

Rover - strzela i nie wchodzi na obroty
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 13, 2006, 10:05:51 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pozwoliłem sobie scalić oba tematy gdyż tematyka i problemy s? podobne.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.