Autor Wątek: poszukiwanie czujnika temperatury  (Przeczytany 2869 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

poszukiwanie czujnika temperatury
« dnia: Marzec 25, 2006, 11:44:30 am »

sebekh

  • Gość
szukam czujnika temp. powietrza (IAT) zasysanego przez silnik w poldku caro + gsi 98r. bardzo mile widziane fotki, chce przetestowac urzdznie od kolegi podobno daje do 20 KM a ja w to nie wierze za bardzo wiec chce to sprawdzic i szukam tego czujnika

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 25, 2006, 12:11:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czujnik moze byc w puszcze filtra - albo to bedzie przeplywomierz  :oops:
czujnik powietrza moze byc tez przy przepustnicy

20KM to ci zadne urzadzonko nie da ,ale jak juz oszukiwac wtrysk to chyba lepiej na czujniku temperatury plynu chlodzacego ,bo z tego co pamietam to GSI ma sonde lambda na jednym przewodzie ,wiec zanim sie nagrzeje to musi dzialac w petli zamknietej (jak Abimex)
zreszta kolega ma GSI i mowil ,ze zanim sie nagrzeje to ma wiekszego kopa - wiec cos w tym musi byc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 25, 2006, 13:04:59 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
tego nie mozna nazwac urzadzeniem  :mrgreen: to jest rezystor wlutowany rownolegle lub szeregowo (w zaleznosci czy czujnik to termistor PTC czy NTC) z rezystancyjnym czujnikiem temperatury  :? samochod bedzie silniejszy bo wtrysk bedzie mial sygnal o zimnym silniku ale ciekawe o ile wzrosnie spalanie  :roll:

widzialem tez to "urzadzenie" z regulacja mocy... poprostu zamiast rezystora wlutowuje sie potencjometr i umieszcza w kabinie  :roll:

btw... czujnik temp. powietrza w GLI (!) jest na boku wtryskiwacza
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 25, 2006, 13:14:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Osfald"

btw... czujnik temp. powietrza w GLI (!) jest na boku wtryskiwacza

to wiadomo ,nawet Morawski opisuje gdzie jest
ale w GSI nie wiadomo gdzie jest ,a w Abimexie wiadomo jest ,ze go nie ma  :70:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 25, 2006, 13:18:59 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
IAT w GSi jest w obudowie filtra powietrza...
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 26, 2006, 11:09:42 am »

sebekh

  • Gość
wielkie dzieki wiec bede szukal w filtrze powietrza, ten chip jest z regolacja a co do lepszego kopa na zimnym silniku to u mnie jest lepszy jak sie nagrzeje a zimny silnik to wole oszczedzac  :roll:

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 26, 2006, 16:49:35 pm »

Tomas

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
to jest rezystor wlutowany rownolegle lub szeregowo (w zaleznosci czy czujnik to termistor PTC czy NTC)  


Czemu niby ma służyć wlutowywanie goszeregowo lub równolegle skoro NTC PTC okre?la jedynie współczynnik temperaturowy rezystancji ( czyli czy opór jego maleje czy ro?nie wrazze zrostem temperatury ) ??

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 26, 2006, 17:21:58 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
juz odpowiadam...

1. PTC - temp rosnie i rosnie wartosc rezystancji - lutujemy rownolegle (zmniejszamy rezystancje) aby wtrysk odczytywal nizsza temperature

2. NTC - temp rosnie, a maleje wartosc rezystancji - lutujemy szeregowo (zwiekszamy rezystancje) aby wtrysk odczytywal nizsza temperature

jesli to wyjasnienie nie przemawia do Ciebie to oczywiscie moge wyrysowac 2 charakterystyki termistorow PTC i NTC bez modyfikacji i z modyfikacja... napewno zobaczysz o co mi chodzi :)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 26, 2006, 17:57:55 pm »

Tomas

  • Gość
ok juz wiem o co chodzi

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 26, 2006, 18:30:25 pm »

sebekh

  • Gość
Osfald, i o to chodzi zeby oszukac komputer i dzieki temu on bedzie dozowal wiecej powietrza i paliwa przez co wzrosnie spalanie

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 26, 2006, 19:12:06 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
tak tak... napisalem to w 3 poscie... tylko dla mnie liczy sie ekonomia jazdy... uwazam ze przyrost mocy po takim "tuningu" jest maly w porownaniu do pozeranego paliwa...

a smieje sie ze zdziercow z allegro co sprzedaja ludziom "chipy" za 40zl podczas gdy calym urzadzeniem jest zwykly rezystor za 5gr lub potencjometr weglowy za 1zl... elektroniczne tuningowanie silnika to naprawde skomplikowana dziedzina dla ludzi z dobra znajomoscia zarowno teorii jak i praktyki...

wlutowanie rezystora w obwodzie czujnika temperatury to prosty sposob aby zgubic na stacji beznzynowej nastepne 50zl... tak uwazam
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 27, 2006, 12:43:45 pm »

sebekh

  • Gość
Osfald,  ale wiesz co zaszkodzi obadac co i jak jak ja mam to za free wiec wiesz pobawie sie i pozniej wymatuje jak za duzo bedzie jadl lpg a co do chip tuningu to do poloneza w zalezkosci od modelu i silnika zaczyna sie od 1600 zł. a do tego jezeli ktos chce dochodza tez mechaniczne zmiany np. wałkow itd.  :roll:

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 27, 2006, 14:20:31 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
ok... jesli moglbys to podziel sie potem z nami wlasnymi doswiadczeniami
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

poszukiwanie czujnika temperatury
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 27, 2006, 17:58:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
najwieksza moc silnik osiaga przy Y=0.85 ,najwieksza sprawnosc przy Y=1.15
komputer chce utrzymac Y=1
tak wiec oszukujac komputer by podawal Y=0.9 zyskamy na mocy - wiadomo ze kosztem wiekszego spalania i trucia srodowiska

jazda caly czas na bogatej mieszance sie nie oplaca - lepiej zrobic sobie przelacznik ,najlepiej jeszcze na Y=1.1

w Polonezie ,zamiast bawic sie w dowalanie benzyny to lepiej pomyslec o obnizeniu glowicy - wtedy mamy wieksza moc i odzczednosc paliwa

* Y - Lambda (do gory nogami  :P )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.