Autor Wątek: O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy  (Przeczytany 11852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 23, 2006, 11:25:32 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "KGB"
glowica w polonezie nie skonczy sie ,bo planowanie to 0.1-0.2 mm ,wiec zanim zjedziesz 1.2mm to troche remontow zejdzie
mojej wystarczylo jedno planowanie i juz wiecej sie nie da :mrgreen:
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 23, 2006, 12:19:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Drobek,
skoro glowna przyczyna jest przegrzanie glowicy (zgadzam sie w tym wzgledzie)
to wlasnie przegrzana glowica sie wygina i dlatego uszczelka puszcza
a nie dlatego ze material uszczelki nie moze wytrzymac 130C
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 23, 2006, 20:34:21 pm »

wiciu

  • Gość
Cytat: "Drobek"
Osfald,  Główn? przyczyna wymiany uszczelki pod głowica jest przegrzanie głowicy a dlaczego? bo kto? nie splanował głowicy? chyba nie...


wła?nie tak
Osfaldowi silnik się nie przegrzał, przy poprzedniej wymianie uszczelki głowica nie była planowana, po kilkuset zagrzaniach i studzeniach uszczelka lekko siadła, głowica trochę popracowała i efekty widać.
Dlatego też jestem zdania, że głowicę należy planować zawsze.

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 24, 2006, 12:53:09 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
historii ciag dalszy...

dzis glowica zostala zawieziona do planowania i przy okazji zrobiono test na szczelnosc... jest OK :) Postanowilem aby fachowcy wyszlifowali gniazda zaworowe i zawory


male podsumowanie finansowe dla tych ktorzy sami podejma sie tego wyzwania:

1. wszystkie uszczelki (wtrysk, dolot, wydech, glowica)+jeden hydrokorektor = 100zl
2. planowanie+sprawdzenie szczelnosci+obrobka gniazd i zaworow = 170zl
3. olej+Dynagel2000 = 80zl
4. materialy pomocnicze+zakupione narzedzia = 100zl
5. robocizna = wlasna

razem koszt naprawy to okolo 450zl (ceny sklepowe)

w wersji minimalnej calkowity koszt wymiany (zakladajac, ze: wszystkie narzedzia posiadamy, jednynie planujemy glowice oraz nie wymieniamy oleju i plynu) wynioslby 120zl (ceny sklepowe)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 24, 2006, 14:30:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak test szczelnosci wyszedl dobrze to po co szlifujesz gniazda zaworowe ?
wydajesz tylko kase i zmniejszasz zywotnosc zaworow  (no chyba ze to tylko polerka przylgni pasta ,czyli pic na wode za dodatkowa kase)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 24, 2006, 16:05:39 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
glowica miala badana szczelnosc w sensie kanaly wodne-reszta swiata... to wiem na pewno, a nie wiem czy badano szczelnosc komor spalania (niestety powierzylem glowice ojcu...)
gniazda zaworowe frezowano (powiekszono ich zrednice zew o okolo 1mm) i polerowano oraz poprawiono ksztalt grzybkow zaworowych (podobno jest lepszy) i cos tam na nich polerowano :mrgreen:

a tu foteczka po obrobce:



niestety glowica jeszcze nie umyta
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 24, 2006, 16:56:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z tym powiekszeniem srednic to nie wiem czy dobrze ,ale okaze sie w dalszej eksploatacji  :mrgreen:

a o ile masz zfrezowana glowice ? bo widze ,zezaworek sie zblizyl do ktrawedzi  :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 24, 2006, 18:07:23 pm »

SerU#408

  • Gość
Osfald, ja Cię proszę-zrób co? z tymi komorami spalania (przynajmniej polerka) i przy okazji takiej roboty popracuj nad kanałami dolotowymi/wylotowymi i kolektorami. Grzechem by było tego nie zrobić. :twisted:

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 24, 2006, 19:51:57 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
zawory jeszcze troche miejsca maja  :mrgreen: nie jest zle... obecnie glowica pojechala 0,14mm w dol

komory beda polerowane... jeszcze nie wiem jak (brak narzedzi) ale beda  :mrgreen: nie mam pojecia jak sie poprawia w domowo-piwnicznych warunkach ksztalt komory...
kanaly w glowicy wyszlifowalem ile moglem i wypolerowalem
kanaly w kolektorze wylotowym (zeliwnym) juz 1,5 roku temu spasowalem z glowica, a przy obecnej okazji na warsztat poszedl kolektor dolotowy
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 24, 2006, 20:03:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ee 0.14mm
myslalem ,ze pojechales 1mm

nie ma co zabardzo poprawiac w ksztalcie komory - jedynie ostre krawedzie przechodzenia powierzchni kulistych dobrze by bylo wygladzic
no i mozesz gladkosc powierzchni zwiekszyc

kolektor ssacy zrob ladnie
jeszcze nie mialem okazji podziwiac przelotow we wtryskowcu ,ale z tego co pisal Elwood#1887 to sa mniejsze niz w gaznikowcu (przynajmniej ja tak zrozumialem jego wypowiedz) ,wiec jest szerokie pole do popisu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 24, 2006, 20:15:03 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
ciag dalszy dzisiejszego sprawozdania... oto blok i denka tlokow po czyszczeniu:









ciekawe dlaczego tlok na pierwszej fotce jest tak porysowany i posiada jakies drobne wzery?   :?  skad to sie wzielo?


na koniec super kolektor wydechowy   :D  niestety pomimo pomalowania nadal jest zeliwny   :mrgreen:  

FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 24, 2006, 20:29:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co do tloka to moze byc wiele przyczyn
reakcja z jakimis kwasami o duzym stezeniu odpada ,choc ... kto wie co tam sie tworzylo po dodaniu borygo i oleju silnikowego
moze spalanie detonacyjne ,ktore wystepowalo napewno po padzie uszczelki
a moze poprostu trefna sztuka

P.S.
ale widze ,ze chyba silnik chcesz wystawic na allegro jako nowka sztuka fabryka  ;)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 24, 2006, 21:28:52 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
hehe... pomysle z tym allegro  :mrgreen:

a wiesz moze co oznaczaja te hieroglify na tlokach? jest to cos istotnego czy moze tylko zakodowane daty producji?
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 25, 2006, 00:57:22 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak z pamieci ci nie powiem ,ale w ksiazce jest to wszystko rozpisane
napewno jest tam podany wymiar selekcyjny i ewentualne nadwymiary ,no i jeszcze jakies dane
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 26, 2006, 02:52:33 am »

Zak

  • Gość
Co do tych "rysów" na tyłoku to uszkodzenia mechaniczne poczynione ludzk? ręk?! na 1000% 8)
oznaczenia:
"std" - (standard) typ tłoka
"AiB
K   J" -  oznaczenie grupy selektywnej i ?rednicy zewnętrznej tłoka

"L004" - Luz montażowy

"2     29
.....5" - kod daty produkcji

wedłóg ksi?żki E. Morawski!
 8)  8)

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 26, 2006, 08:05:10 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
ksiazke morawskiego mam i doczytalem te dane... tylko, ze chcialem sie dowiedziec zamiast tego, ze mam tam kod daty konkretna date... innymi slowy rozszyfrowac te oznaczenia  :)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 26, 2006, 11:12:42 am »

Zak

  • Gość
Osfald,
a tak poza topikiem!
zapytam przekornie:po co ci to wiedzieć kiedy ten nieszczęsny tłok był wyprodukowany?
Bo chyba tylko dla poszerzenia wiedzy co? ;) (też bym się chętnie poznał na tych hieroglifach) :D

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 26, 2006, 15:39:52 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
chce wiedziec bo nie mam tego poldka od poczatku (jestem II lub nawet III wlascicielem).... dzieki tej wiedzy mialbym obraz tego co kto juz przy nim dziobal, a jeden tlok ma wlasnie oznaczenia odbiegajace od reszty (czyzby silnik przechodzil juz jakis powazny remoncik?)...

a w topiku....

no i mam problem... prawie juz wszystko poskladalem tylko jeden hydrokorektor jakos nie chce wypuscic z siebie oleju pod dzialaniem sprezyny zaworowej, ktora jest mocno ugieta (zawor wylotowy na 3 garnku), a czekalem cala noc.... do kuraka... co robic?
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 26, 2006, 18:33:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
odpal silnik ,niech pochodzi pare sekund
oczywiscie jak po 15sek bedziesz slyszal dziwne dzwieki z rury wydechowej to wylacz silnik

albo scisnij w imadle popychacz - powinien puscic nawet gdyby byl zablokowany  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

O fałszywych oszczędno?ciach na NIE planowaniu głowicy
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 26, 2006, 19:37:26 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
no i chyba jest juz pod klopocie :)

caly silnik zostal zlozony i pomyslnie odpalony! jazda probna wypadla pozytywnie :D

zawory ustawilem na nowo wg. artykulu z FSO AK. Na poczatku, po odpaleniu klekotaly ale po okolo 5 min ucichly jak reka odjal. Samochod ladnie sie wkreca na obroty, trzyma takze wzorowo wolne obroty (chyba musze poluzowac linke gazu bo powiesila mi przepustnice na 1000obr/min na wolnych). Jutro wymiana oleju oraz test na dluzszej trasie.

oto silniczek po zlozeniu:



Dziekuje wszystkim "podpowiadaczom" za poswiecony mi czas! Pozdrawiam sedecznie. Temat z mojej strony uwazam za zamkniety :)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)