Autor Wątek: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????  (Przeczytany 9244 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 31, 2009, 15:35:41 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ten ze sprężynką to pierścień olejowy, te dwa co popękały są kompresyjne :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 31, 2009, 15:41:22 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
BARTEK#1925, pierwszy od gory to kompresyjny. drugi czyli srodkowy to pierscien pomagajacy zwany tez uszczelniajaco-zgarniajacym. tak dla scislosci  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 31, 2009, 16:07:26 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Tak, owszem, ale te ze sprężynką są olejowe - czasem nawet trzyelementowe - natomiast kompresyjne są jednoelementowe.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 31, 2009, 16:16:16 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zgadzam sie z Toba w 100%
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 31, 2009, 21:56:15 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Reasumując, skoro pierścienie są dobrze założone, niema przecieku przez uszczelkę, no to trzeba sprawdzić wznios krzywek wałków rozrządu i laski popychaczy.Bo może być tak,że  laski na tym cylindrze są pogięte i wtedy zawory się nie otwierają i może wtedy być spręząnie zerowe, mogą być również wytarte krzywki na tym właśnie cylindrze i objaw podobny będzie. Lub mogą być zawory podparte poprzez żle wyregulowane luzy zaworowe lub brak pracy poprzez hydropopychacze.

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 31, 2009, 22:03:45 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
HOMZIK, nowy wałek w Polparts blisko 200zł.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 05, 2009, 10:17:37 am »

HOMZIK

  • Gość
Wałek rozrządu już jest nowy i czeka na zainstalowanie. Zastanawiam się tylko ile da się kilometrów nakręcić zanim ten wałek znowu się wytrze???  Ze względu że teraz jestem sobie na wypadzie przy granicy ze Szkocją ( piękne Angielskie wioski, pola, widoki i.t.p.) to naprawa i składanie silnika została na czas jakiś wstrzymana.   Na pewno poinformuje co i jak pomogło po złożeniu silniczka.  

TYLKO NA ILE SIĘ NASTAWIAĆ KILOMETRÓW ZANIM BĘDE MUSIAŁ PRZYMIARKE ROBIĆ DO WYMIANY TEGO NOWEGO WAŁKA? :?:

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 05, 2009, 23:08:57 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
200 tys km, o ile będzie olej w silniku
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 11, 2009, 12:02:05 pm »

HOMZIK

  • Gość
Mam pytanko jeszcze.  Jakim momentem dokręcać ostatecznie głowicę?
Czy ma być to książkowe 112 czy więcej? Oczywiście chodzi o głowicę w 1,6 GSI

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 11, 2009, 16:52:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja dokrecalem glowice w OHV na 13kgm czasem wiecej  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 12, 2009, 16:11:57 pm »

HOMZIK

  • Gość
Czy tłoki w GSI 1,6 mają jakąś różnicę w budowie od starszych modeli 1,6 ? Bo mam okazję kupić tłoki wraz z pierścieniami nominalne i chcę wsadzić je do mojego GSI  :roll:

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 12, 2009, 19:09:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie. W GSi inna jest tylko głowica.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 19, 2009, 22:30:30 pm »

HOMZIK

  • Gość
Panie i panowie :shock:
Przyczyną usterki jaką tutaj opisywałem były pęknite dwa pierścienie na 4 cylindrze :(
Cały był tylko zgarniający.
Do tego doszła wymiana wałka rozrządu bo ten od nowości wytrzymał 167 tyś i byc może wytrzymał by jeszcze z 20 tyś ale z każdym kilkometrem auto było by słabsze. Fotkę wałka zamieszcze niebawem bo definitywnie stwierdzam że jego wykonanie jest bardzo, ale to bardzo tandetne, po tym jak zobaczyłem że odlew z jakiego go zrobiono ma puste przestrzenie wewnątrz materiałowe.
Ile wytrzyma nowy wałek? To się okaże :shock: