Autor Wątek: Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????  (Przeczytany 9247 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« dnia: Lipiec 29, 2009, 17:21:43 pm »

HOMZIK

  • Gość
WITAM WSZYSTKICH PO BAAAAARDZO DŁUGIEJ NIEOBECNOŚCI TUTAJ :-)

Jechałem sobie pewnego dnia. Jadę sobie, wyprzedzam autobus, silnik jak zwykle pokręciłem do 4,5 tyś, zatrzymałem się na światłach potem i............. chodzi se autko na 3 cylindry. Myśle sobie że pewnie świeca lub przewód na 4- wymieniłem. Nie pomogło.
Wtryskiwacz?- wymieniłem. Nie pomogło.
Zbadałem ciśnienie- ciśnienia zero.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, sprawdzanie zaworów, wlałem troszke nafty na tłok, nafta praktycznie nie ucieka, czyli pierścienie w normie.
Założone, poskładane zalane płynami, odpalone- dalej nie chodzi na 4. Ciśnienia zero!

CZY KTOŚ JEST W STANIE WYTŁUMACZYĆ MI TO ZJAWISKO? SKORO WSZYSTKO JEST SZCZELNE TO GDZIE PODZIAŁO SIĘ CIŚNIENIE???

ZAWORY OTWIERAJĄ SIĘ I ZAMYKAJĄ.

Czy jest możliwe że przeskoczył pasek rozrządu i przy suwie sprężania może otwierać się zawór a silnik chodzi prawidłowo na 3 cylindry?

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 29, 2009, 22:23:16 pm »

Logan

  • Gość
po przeczytaniu tego co zrobiłeś przychodzi mi do głowy tylko to:

Cytat: "HOMZIK"
Czy jest możliwe że przeskoczył pasek rozrządu i przy suwie sprężania może otwierać się zawór a silnik chodzi prawidłowo na 3 cylindry?


bo co innego? głowica nieszczelna na 4 garze? w sensie pęknięcie jakieś.

szczelność tłoka sprawdziłeś w całym zakresie jego pracy??

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 29, 2009, 22:34:22 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
pekniecie to zmniejsza kompreche ale nie zabiera calkiem. hydropopychle podwiesza zawor ???
pasek to szybciej bedzie klepac niz cos takiego

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 29, 2009, 22:43:02 pm »

HOMZIK

  • Gość
Rozmawiałem ze starszym gościem jaki się wyrobami z FSO zajmował od kilkudziesięciu lat i to co mu opisałem określił jako niemożliwe, fizycznie niewykonywalne. Bo nawet jakby wyjąć wszystkie pierścienie to przy pracującym silniku na 3 cylindrach było by przynajmniej 4 lub 3 atmosfery, a tu nie ma nawet 1. Palcem można zatkać bez problemu otwór od świecy.
Głowica nie jest pęknięta bo była sprawdzana po planowaniu i wszystko jest w idealnym stanie.  NORMALNIE JAKIEŚ CUDA SIĘ DZIEJĄ :(

I JESZCZE MAM DWA PYTANIA:

-TEORETYCZNIE MAM ZAMIAR NABYĆ POLDKA Z SILNIKIEM ROVERA I PRZEKŁADKE ZROBIĆ. JAK DŁUGO ROBI SIĘ TAKĄ PRZEKŁADKE WSZYSTKIEGO ABY TO NORMALNIE DZIAŁAŁO? I CZY JEST KTOŚ Z NIEDALEKICH OKOLIC ELBLĄGA KTO TO ROBIŁ, ZNA SIĘ NA TYM I ZROBIŁ BY MI TO DOBRZE?

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 29, 2009, 22:50:23 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
dziura w tłoku o średnicy tłoka lub absolutny brak zaworów.
Na pewno rozbierałeś silnik ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2009, 22:51:17 pm »

HOMZIK

  • Gość
Na pewno to mi się nie śni :shock:

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 29, 2009, 22:54:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
przy złożeniu silnika nawet na odwal się i włożeniu śrubokręta manometr powinien "cokolwiek" pokazać.miedzy zawor a gniazdo i zdjeciu pierscieni i dziurze w tloku.
Jeśli wogóle nie ma kompresji..... to... korba urwana  rozpadła się na 3 elementy i tłok wisi w powietrzu ? Niemożliwe rzeczy opowiadasz albo manometr wam umarł i kłamie.
Gdyby pasek przeskoczył na 1-2 zabki to chodziłby nie równo, ale nie powodowałoby to CAŁKOWITEGO braku kompresji. wskazówka powinna chociaż drgnąć.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 29, 2009, 22:55:29 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jak nic ktorys zawor jest podparty.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 29, 2009, 22:56:17 pm »

HOMZIK

  • Gość
Tłok normalnie się porusza, manometr na innych cylindrach pokazuje niecałe 10 . Na pewno jak dojdę co było to obszernie to wam opiszę.

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 29, 2009, 23:11:05 pm »

Logan

  • Gość
HOMZIK, szczerze życzę powodzenia i sam jestem ciekaw co to może być bo siedzę od czasu napisania pierwszego postu, szukam, myślę ale kompletnie nic nie mogę wymyślić i nigdzie nie ma o takim przypadku.

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 29, 2009, 23:22:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jesli to podparty zawór to sprężyna przy "luzie" powinna być wyraźnie niższa niz pozostałe.
(suwmiarką zmierzyć odległości między zwojami poszczególnych sprężyn)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 30, 2009, 12:05:14 pm »

HOMZIK

  • Gość
Jak głęboko popychacz naciska na sprężynę od zaworów? Ile milimetrów ?

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 30, 2009, 13:11:37 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
sciagnij pokrywe zaworów i zobacz co jest garne pewnie Ci sie zawór nie domyka jak sciagniesz pokrywe to powinno byc wyraznie widac ze którys zawor jest wyraznie"nizszy" od innych
Powered by Lpg.

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 30, 2009, 14:25:58 pm »

HOMZIK

  • Gość
Ale ja już pisałem co robiłem.
Cytat: "HOMZIK"
ZAWORY OTWIERAJĄ SIĘ I ZAMYKAJĄ.


Głowica jest w idealnym stanie bo jest praktycznie nowa i była teraz dokładnie sprawdzana.
Popychacze działają- były sprawdzane. Była wlewana nafta na założonej głowicy do komory ssącej i wydechowej przy zdjętych kolektorach i tłoku ustawionym w początku suwu pracy i pozostawione to na noc. Rano praktycznie nic nie ubyło co oznacza że zawory idealnie dolegają.
 Nie ma nic, zero ciśnienia. Tłok chodzi normalnie, nie ma w nim dziury ani pęknięcia, nafta na tłoku wlana do cylindra utrzymywała się przez kilka godzin co świadczy o tym że pierścienie są w normie. Bo przecież jakby były nieszczelne to by to przeleciało.

KAŻDY MECHANIK W TYM MIEŚCIE TWIERDZI ŻE TO NIEMOŻLIWE I FIZYCZNIE NIEWYKONALNE ABY WSZYSTKO BYŁO SZCZELNE A NIE MA CIŚNIENIA.

Dla mnie to to jakieś czary są  :(

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 30, 2009, 22:45:07 pm »

Logan

  • Gość
nie wiem czy to pomoże w myśleniu ale miałem już parę takich sytuacji że każdy wysiadał a wystarczyło sprawdzić/zrobić/wymienić JEDNĄ lub dwie praktycznie nieistotnie pierdółki.

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 30, 2009, 22:52:22 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
A podczas montazu to nie zostawiliscie jakiejs szmaty w dolocie która zaciaglo na zawory, tak ze teraz sie nie domykaja ??  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 30, 2009, 22:55:28 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "HOMZIK"
Była wlewana nafta na założonej głowicy do komory ssącej i wydechowej przy zdjętych kolektorach i tłoku ustawionym w początku suwu pracy i pozostawione to na noc. Rano praktycznie nic nie ubyło co oznacza że zawory idealnie dolegają.
jak dla mnie ta tresc nie jest jasna. czy wlewales nafte do kanałow ssacych i wydechowych na zamknietych zaworach??? poczatek suwu pracy zaczyna sie z otwartym zaworem ssacym. zawor zamyka sie mniej wiecej w 1/3 1/4 odleglosci od DMP. czy sprawdzales to dla kazdego kanalu?? bo nie ma takiej opcji zeby wszystkie zawory ssace byly pozamykane... chyba ze zdejmiesz klawiature. jest jeszcze taka opcja ze sruba w dzwigni zaworowej sie poluzowala i sie wkrecila podpierajac przez to zawor. i dlatego nie ma kompresji.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 30, 2009, 23:24:58 pm »

Logan

  • Gość
mlodyolek#1934, podobno wszystko sprawdzał i wszystko ma szczelne...

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 30, 2009, 23:30:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Logan,  Ja ci powiem ze ja dopoki czegos nie zobacze to sobie moge mowic :D jak dla mnie napewno sa nieszczelne zawory albo dziura w tłoku  :mrgreen:  kiedys kiedys ktos tak mial w trucku. jechal i buch... nie chodzi na 4 gary :D co sie okazalo z tłoka zrobilo sie sitko  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Brak ciśnienia na 4 cylinderku. O co kaman????
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 31, 2009, 14:00:12 pm »

HOMZIK

  • Gość
Po rozebraniu silnika okazało się że popękały pierścienie na 4 cylinderku. Do tego wałek rozrządu jest w opłakanym stanie.

KUPIĘ WAŁEK ROZRZĄDU DO GSI !!!! PILNE !!!!!

Jeszcze raz panowie podkreślam że głowica jest w idealnym stanie i tego jestem pewny na 100%.  Prawdopodobnie to te popękane pierścienie. Ale moim zdaniem jakieś ciśnienie powinno być. Popękały dwa od góry tłoka a ten z tą spręzynką jest cały. Wszystko inne było sprawdzane tak jak opisałem, zawór żaden nie był podparty, bo wszystkie opcje luzów zaworowych były testowane i na 100005 się domykają.  Być może to te pierścienie.

KUPIĘ WAŁEK ROZRZĄDU DO GSI PILNE !!!!!