Autor Wątek: Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu  (Przeczytany 16391 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 06, 2007, 00:05:18 am »

kermitdh

  • Gość
No więc przepraszam że tyle czasu to trwało, ale mam teraz egzaminy w sesji i zajmuje mi to cały czas...
No ale do rzeczy. Znalazłem kilka fotek jakiś czas temu odnośnie tego patentu na adaptacje zwykłego dyfra, na zeszperowany (ciernie- LSD).





a tu zamontowane wewnątrz dyferencjału




poglądowo poldkowy dyfer



pokazane jak się zużyły elementy współpracujące po iluś tam tysiącach...




Co do materiałów, to gdzieś było na stronie producenta z czego jest toto zrobione...

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 06, 2007, 08:45:36 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO cóż ja proponowałem przerobienie satelitów na elipsy ale koledzy mi odradzili ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 07, 2007, 14:51:31 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
jest jeszcze jedna opcja mady by Walezy którą miał u siebie a że poldek jeździł jak po sznurku w zakrętach to wiemy.
mianowicie należy przesunąć mocowanie dolnego sworznia zwrotnicy o około centymetr na zewnątrz. czyli wyjmujemy sworzeń, wiercimy rozwiercamy otwory o i cm na zewnątrz i wspawujemy podkładki tworząc tym samym nowe otwory w innych miejscach żeby sie nie miał szans sworzeń przesunąć. skladamy do kupy i testing.
podobo efekty są bardzo dobre, auto dużo lepiej skręca, ale pewnie tnie opony :(
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 07, 2007, 15:16:50 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
sova, no wlasnie walezy mial kola na minusach i cielo kola, poza tym wada jest zachowanie auta na mokrym, o tym ci chyba juz nie powiedzial. do codziennego uzytku odpada

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 08, 2007, 10:25:37 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
To że tnie opony to mi nie przeszkadza , i tak mi tnie  :P  , po za tym auto nie jest zrobione do normalnej jazdy tylko do poszalenia więc chyba pomyślę nad tym rozwiązaniem - problem - muszę załatwić sobie dolne wachacze z caro. Szkoda że nikt nie podpowiedział mi o tym wcześniej to bym od razu wykecił wachacze przy wykręcaniu dolnej belki szerokiego caro :roll:
"jest ryzyko , jest zabawa"

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 08, 2007, 19:18:03 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
panowie a co myslicie o phantom gripie ? albo jakims innym patencie na szpere bo elektro to moze byc lipa , sam tego nie testowalem ale ponoc na suchym jak sie nie jedzie poslizgiem to staje sie furka strasznie podsterowna

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 08, 2007, 20:27:11 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Tak sobie pomyslałem że skoro można przerobić wachacz to może w moim przypadku łatwiej byłoby troszkę rozpiłować otwór w belce pod silnikiem na mocowanie dolnego wachacza, wspawać od strony zewnętrznej grube podkładki i też zdystansuję wachacz o 0.5 cm - myślę że tyle starczy żeby nie przesadzić - a nie chce mi sie zmieniać wachaczy , zwłaszcza że sworznie nie są wyrobione a wachacze są starego typu.
Tak czy tak belkę będę wymieniał na szeroką więc to by rozwiązało problem dolnego wachacza - 2 pieczenie na 1 ogniu.
Co o tym pomyśle sądzicie ?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 09, 2007, 10:23:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
jak masz wąski zawias to moze ciekawą opcją być wsadzenie szerokiej belki i podkładki pod wahacz górny od szerokiego bez zmiany przedniego mocowania górnego wahacza. Podobno ludzie tak mają i jeździ się tym jakoś. Może po odpowiedniej regulacji uzyskasz to samo co walezy po spawaniu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 09, 2007, 13:35:28 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Myśle że jednak rozsunę dolny wachacz zmieniając otwór w belce o 0.5cm na zawnątrz i dospawując kawałek blachy.
Co do zmiany na szeroki to zapodam właśnie górne mocowania wachacza od mr93 i szeroką przerobion belkę. Z ciekawości to powiem że nie trzeba zmieniać drążków kierowniczych - FSO to nieźli kombinatorzy - stosowali w mr93 dłuższe drązki ale już w Truckach szerokich nie - zakłada się rury regulacyjne łączące drązki od trucka i po problemie - są dłuższe jakieś 3 cm od wąskich.
Do tego jakiś może się uda dopasować grubszy stabilizator na przód i powinno być git.
Na koniec lepsze oponki na przód i chyba auto zmieni sie w prowadzeniu nie do poznania.
Przy okazji modyfikacji zawiasu to jeszcze pójdą hample z argenty na przód coby lepiej wszystko hamowalo.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 09, 2007, 18:12:12 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Nie było szerokich trucków.
Zanim zaczniesz przerabiać wahacze sprawdź moze masz jeszcze jakieś podkładki pod wahaczem górnym - jak je wywalisz to zwiększy ci sie negat.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 09, 2007, 20:32:46 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Dokladnie tak jak pisze Olo, wszystkie Trucki mialy waski przod

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 09, 2007, 21:28:38 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Może gość w sklepie coś źle powiedział , ale może trucki plusy miały jakieś udziwnienia - w każyem razie da się spiąć gałki z wąskiego przez dłuższe rury żeby był szeroki.
"jest ryzyko , jest zabawa"