Autor Wątek: Regulacja bezwładnościowego regulatora siły hamowania.  (Przeczytany 4094 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regulacja bezwładnościowego regulatora siły hamowania.
« dnia: Sierpień 10, 2004, 19:29:03 pm »

Pablo-X

  • Gość
Aloha.

cytuje:
"brak elementow regulacyjnych powoduje, ze jedyna regulacja polega na ustawieniu korektora pod wlasciwym katem" (Morawski 2000)

po lekturze morawskiego wniosek jest nastepujacy.,ze jesli bardziej owy korektor ustawie do poziomu to wczesniej zwiekszy sie sila hamowania kol tylnych. czy sie myle? bawil sie ktos juz tym ustrojstwem?
Efekt jaki chce uzyskac to mocniejsze hamowania kol tylnych w stosunku do przednich (przednie blokuja mi o wiele szybciej niz tylne).

Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 10, 2004, 20:02:04 pm »

Czaku

  • Gość
Mi sie wydaje ze przednie kola zwsze mocniej blokuja i hamuja 1 :D

Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 10, 2004, 20:57:34 pm »

Guciu1801

  • Gość
wywal go, albo zepsuj. Ja mam to chyba walniete i mi tylne sie blokuja, a przednie niekoniecznie:)

Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 11, 2004, 09:32:48 am »

Pablo-X

  • Gość
ja wiem,ze na przod jest mocniejsza sila hamowania...ale ja wlasnie pytam jak to zmienic.

Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2004, 08:19:01 am »

Dziekan

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
ja wiem,ze na przod jest mocniejsza sila hamowania...ale ja wlasnie pytam jak to zmienic.


Zastanow sie czy na pewno chcesz to zmienic, jezdzilem dawniej Peugeotem Boxerem i w ziemie gdy paka byla nieobciazona wlasnie wczesniej blokowal sie tyl, efekt tego byl taki, ze przy prawie kazdym mocniejszym hamowaniu na sniegu samochod od razu zaczynal jechac bokiem.....

pozdrawiam
Krzysiek

Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 12, 2004, 10:06:09 am »

Cyneq

  • Gość
PRzecież korektor w lukasie jest prosty jak budowa gwoŹdzia, no trochę wyobraŹni!
To jest rurka z kulką w środku. I tyle.
Jak ustawisz go pionowo to w ogóle nie będzie działał.
Jak ustawisz poziomo to przy niedużym hamowaniu tylny obwód będzie odcinany.

Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 13, 2004, 09:13:08 am »

Pablo-X

  • Gość
czyli tak jak sadzilem.i takiej odpowiedzi oczekiwalem od poczatku.
Dziekan- a nie przeszlo ci przez mysl,ze taki efekt wlasnie chce uzyskac  :twisted:  :twisted:

Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 11, 2007, 18:20:48 pm »

poltec#762

  • Gość
Witam,

Trzeba się zastanowić co wpływa na nie działanie tylnich hamulców i jest związane z regulatorem siły hamowania.

- żużyte amortyzatory  :wink:
- podniesiony tył  :wink:
- obiniżony przód  :wink:

jeszcze jedna sprawa
- wszelkiego rodzaju luzy które powodują iż most nie jest stablinie umiejscowiony względem karoserii moga powodowac zaburzenia w jego pracy.

można oczywiście regulować "na oko", ale "na oko chłop umarł".
 :mrgreen:

Pozdrawiam,

Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 14, 2007, 10:51:43 am »

Cyneq

  • Gość
Poltec, wyciągając tego trupa z szafy pomyliłeś korektor bezwładnościowy (Lucas)  z obciązeniowym (stary układ).

Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 21, 2007, 19:11:22 pm »

poltec#762

  • Gość
Cyneq#1748 pardom, racja jest - bezwładnościowy (high quality).  :mrgreen:

Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 23, 2007, 18:35:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dziwnym trafem zastanawiałem się jak toto działa w lucasie. Dzięki chłopaki za tego trupka.

Zasadniczo mając obniżone i utwardzone zawieszenie przednie i tylne mogę chyba założyć korektor bo i tak nurkowanie przodu będzie znacznie ograniczone...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.