Autor Wątek: Spalanie detonacyjne  (Przeczytany 2169 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Spalanie detonacyjne
« dnia: Listopad 08, 2007, 22:40:58 pm »

bonifacy

  • Gość
Witam . Wprawdzie mój problem jest częściowo rozwiązany , ale chciałbym poznać waszą opinie . Więc tak - poldek z 1996 na wtrysku bosha , instalacja landi renzo z silniczkem krokowym ( no to chyba II generacji ) Zamontowana , o ile dobrze pamiętam - czas tak szybko leci..... , cztery lata temu . Silnik po przejściach - wymiana bloku silnika ( pękł )
na blok od abimexa i z tego powodu nie ma hydrauliki na zaworach .
Gaz zamontowałem bo zżerał kolosalne ilości etyliny i coś nie bardzo chciał jechać ( mulił )
Póżniej okazało się że to była wada fabryczna - zbyt wysokie ciśnienie paliwa na wtryskiwaczu . Po obniżeniu jechał przyzwoicie , zużycie paliwa też znacznie spadło .
Pojawiło się jednak spalanie detonacyjne . Na gazie - nie występował ten objaw . Do czasu .
Najpierw po przejechaniu sporego odcinka ( tak ze 30 km. ) póżniej podczas jazdy po mieście w gorące dni . a ostatnio zawsze . Spalanie gazu rosło i urosło do prawie 20 l.
Byłem u gazowników nie raz , no ale zawsze im wychodziło ok. Z tym że podczas przedostatniej wizycie padł wyrok - sonda do wymiany , bo daje zbyt niskie napięcie na bogatej mieszance , tylko 0,6 V . Ostatecznie nie została wymieniona . Poprawiono słaby styk masy do nadwozia i pomiar sondy dał 0,9 V . Po tym zabiegu spalanie detonacyjne znikło ( spalanie po trasie - 8- 10 L. ) ale k....wa znowu się pojawiło ! :evil: po przejechaniu ok. 500 km. Więc wywaliłem silniczek krokowy i założyłem śrube . Tak przejechałem 200 km. i na razie ( oby tak było zawsze ) jest dobrze , a nawet rewelacyjnie - motor się obudził , tak jakbym sie przesiadł do dużo ... lepszego auta . Dostał kopa ! Jeszcze tylko żeby dużo nie palił , ale to trzeba sprawdzić .
I co myślicie o tym ? Jakby co to zostawić tą śrube ? Dlaczego to się tak pie....czy na krokowym ? Gazownicy coś czarują ?

Spalanie detonacyjne
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 08, 2007, 22:46:59 pm »

alex1916

  • Gość
W poprzednim aucie (Punto) miewałem podobne objawy po walnięciu silniczka krokowego, też jakiś czas jeździłem ze śrubą, potem założyłem nowy silniczek - i problemy się skończyły ;)

Spalanie detonacyjne
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 09, 2007, 00:49:44 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ostatnio dowiedzialem sie ,ze bosche mialy problemy ze spalaniem detonacyjnym
ale u ciebie jest raczej problem z gazem
pojezdzij ze sruba i zobacz jak bedzie na dluzsza mete
co do krokowca to albo sie zepsul ,albo komp sie zepsul ,albo jest zle ustawiony
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Spalanie detonacyjne
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 09, 2007, 09:31:10 am »

kan

  • Gość
Cytat: "KGB"
ostatnio dowiedzialem sie ,ze bosche mialy problemy ze spalaniem detonacyjnym
ale u ciebie jest raczej problem z gazem


To nie Bosche miały problem tylko stacje które sprzedawały badziewną benzynę nie trzymająca norm. Na LPG takie zjawisko nie  ma prawa zachodzić.
Dołączam się do opinii że problem z gazem. Mogłes mieś mieszankę zbyt ubogą i po prostu wypadały zapłony. Sprawdź jeszcze raz tę masę. Często bywa tak że po niedokładnym wyczyszczeniu i wyrównaniu powierzchni dostaje się tam woda i masa się ponownie traci. Jak komp gazu będzie dostawał zły sygnał od lambdy to bedzie świrował.

Spalanie detonacyjne
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 09, 2007, 11:36:26 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Bosch ma pokopane mapy zapłonów. Jak sie trafi gorszy egzemplaż softwareu to potrafi stukać na PB i na LPG. Radzę zamontować zapłon od gaźnikowca lub wybulić kilka stów w krakowskim Vtechu na zmianę softu. Wiem żę robią takie rzeczy.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Spalanie detonacyjne
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 09, 2007, 12:28:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
lepiej kupic juz przestrojonego kompa z dopiskiem S05
mariusz_87  mial problem ze spalaniem detonacyjnym na LPG i posiada dwa takie kompy ,a ostatnoi kupil trzeci normalny (bez przerobek) i mu smiga dobrze
u mnie tez nigdy nie bylo problemu ze spalaniem detonacyjnym ,a mam przyspieszony zaplon
to jest podobno wada fabryczna i wystepuje tylko w niektorych kompach niezaleznie od oznaczen seryjnych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Spalanie detonacyjne
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 13, 2007, 17:56:52 pm »

mariusz_87

  • Gość
Witam, co do wypowiedzi KGB to z tym komputerem bylo tak, że od nowości wystepowało spalanie stukowe. Na gwarancji w serwisie przestroili komputer (opóźnili zapłon chyba) i opisali S05 bodajże. Od tamtej pory juz jest wszystko dobrze. Teraz nabylem z ciekawości komputer "seryjny" i odziwo też jest wporządku. Dodam, że jest  to poldek z 97roku