Autor Wątek: Regulacja przekładni kierowniczej JKC - Caro Plus GLi  (Przeczytany 3484 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regulacja przekładni kierowniczej JKC - Caro Plus GLi
« dnia: Sierpień 13, 2007, 20:49:25 pm »

PEPCIO

  • Gość
Cześć.

Od jakiegoś czasu walcze z moim Pluszakiem z powodu jego ,,złego prowadzenia'
Pluszak na drodze żył własnym życiem, tzn: jego prowadzenie przypominało (do dziś) rosyjską ruletkę. Dwie wizyty u mechanika pomogły..... mojemu portwelowi w pozbyciu się wszelkiej maści zaskurniaków. Efekt - ZERO.
Dziś się ostatecznie wnerwiłem i pomimo przelotnych opadów postanowiłem sam zabrać się do dzieła. Na początek wziąłem się za przekładnie - dociągnąłem nieco śrubę regulacyjną (około jeden pełny obrót) i poskręcałem wszystko do kupy - próba była dość krótka, ale droga na której sprawdzałem samochód jest usiana koleinami (zwykle na tym odcinku samochód pływał we wszystkie strony) - po podregulowaniu przekładni samochód prowadzi się o niebo lepiej. Każdy ruch kierownicą powoduje reakcję, nie ma już konieczności ciągłego ,,kontrowania' kierunku jazdy. Tym sposobem zaoszczędziłem jakieś 400 zł (ostatni mechanik namawiał mnie do wymiany przekładni bo to CHYBA ona)

Kolejna sprawa - mechanik naprawiał zawieszenie (drążki, mocowania stabilizatora i na koniec geometria kół) - z usterek zgłaszanych przed przyjęciem auta na warsztat występowało zjawisko STUKU podczas najazdu na skręconych kołach na krawężnik (lewym kołem przy skręcie w lewo). Oczywiscie ,,PAN DOKTOR' skasował swoje a stuk jak był tak był (o złym prowadzeniu nie wspomnę). Dziś sprawdziłem sobie domowymi sposobami i wychodzi na to że mam wybite tuleje wahaczy dolnych (bynajmniej strony lewej)

Jeden z Polskich wykonawców ,,Liroj' ma dobry utwór na tą okazję którego refren brzmi m/w tak - JAK TU SIĘ NIE WK..(CENZURA) MAM KIEDY WIDZĘ TO.....'

Nawet nie chcę jechać do tego patałacha bo szkoda mi nerwów. Kupię wahacze (profilaktycznie dwa) i postaram się wymienić je we własnym zakresie.
Wszystkim którzy zastanawiali się czy w przekładni ze wspomaganiem JKC da sie wyregulować luz mówię ŻE SIĘ DA.

Pozdrawiam.

Regulacja przekładni kierowniczej JKC - Caro Plus GLi
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 13, 2007, 21:29:45 pm »

elektrokiler

  • Gość
Pojedź tam gdzie robią przeglądy i poproś, żeby zbadali ci luzy. Będziesz wszystko wiedział. Od razu pisze, że domowe (ręczne) sposoby sprawdzenia luzów nie zawsze działają - o ile luzy drążków jeszcze da sie sprawdzić o tyle luzy sworzni musiałyby być niewyobrażalnie duże żeby koło ruszało sie w ręce. Problemy z prowadzeniem (szczególnie w koleinach) miałem dopuki nie wymieniłem sworznia właśnie.

Regulacja przekładni kierowniczej JKC - Caro Plus GLi
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 13, 2007, 22:22:05 pm »

PEPCIO

  • Gość
Cytat: "elektrokiler"
Pojedź tam gdzie robią przeglądy i poproś, żeby zbadali ci luzy. Będziesz wszystko wiedział. Od razu pisze, że domowe (ręczne) sposoby sprawdzenia luzów nie zawsze działają - o ile luzy drążków jeszcze da sie sprawdzić o tyle luzy sworzni musiałyby być niewyobrażalnie duże żeby koło ruszało sie w ręce. Problemy z prowadzeniem (szczególnie w koleinach) miałem dopuki nie wymieniłem sworznia właśnie.


Byłem na stacji diagnostycznej (u dobrego znajomego) ale i on niczego nie wykrył. Jestem na 95% pewien ze ,,rozwulkanizowała' się tuleja metalowo-gumowa mocująca dolny wahacz do podwozia. Bokami wychodzi guma, a każdy ruch (nie używając nawet dużej siły) np: śrubokrętem opartym o metalową część wahacza oraz belkę sprawia że cały wahacz przemieszcza się wzdłuż tulei praktycznie bez oporu. Całe szczęście ze Poldek to nie mercedes albo Audi i wahacze są tanie. Kupię, wymienię i zobaczymy -tak czy siak osiągnąłem zamierzony efekt.

Pozdrawiam.

Regulacja przekładni kierowniczej JKC - Caro Plus GLi
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 13, 2007, 23:10:42 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytat: "PEPCIO"
Całe szczęście ze Poldek to nie mercedes albo Audi i wahacze są tanie. Kupię, wymienię i zobaczymy -tak czy siak osiągnąłem zamierzony efekt.
no nei wiem czy takie szczescie,bo w audi np wymienia sie sam silentblock ktory kosztuje 8zł :)
Cytat: "PEPCIO"
Byłem na stacji diagnostycznej (u dobrego znajomego) ale i on niczego nie wykrył. Jestem na 95% pewien ze ,,rozwulkanizowała' się tuleja metalowo-gumowa mocująca dolny wahacz do podwozia. Bokami wychodzi guma, a każdy ruch (nie używając nawet dużej siły) np: śrubokrętem opartym o metalową część wahacza oraz belkę sprawia że cały wahacz przemieszcza się wzdłuż tulei praktycznie bez oporu
no to jak to w takim razie sprawdzał twoj znajomy skoro nie zauwazył??

Cytat: "PEPCIO"
Tym sposobem zaoszczędziłem jakieś 400 zł (ostatni mechanik namawiał mnie do wymiany przekładni bo to CHYBA ona)
bo wiekszosc tych debili nie ma pojecia ze w polonezie luz da sie wybierac poprzez regulacje..
Cytat: "PEPCIO"
Nawet nie chcę jechać do tego patałacha bo szkoda mi nerwów. Kupię wahacze (profilaktycznie dwa) i postaram się wymienić je we własnym zakresie.
.
I tak zrob> Mnie tez zasrany partol nauczył ze lepiej jednak samemu sie douczyc,poszukac,poczytac niz dawac zarobic jakiemus partolowi ktory przez 40lat naprwiał ciagniki Ursus w Kombinacie Rolnym i smie nazywac sie "Panem mechanikiem"
  • Jef
  • Czaku

Regulacja przekładni kierowniczej JKC - Caro Plus GLi
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 20, 2007, 11:06:04 am »

Luke

  • Gość
ja bylem pare miechow temu naprawiac caly uklad paliwowy b chodzil poldek tylko na gazie. gosc po kilku godzinach(!) stwierdzil ze mam syf w baku i ze dysze sie "zalepiaja"... wymienil pompe bo rzekomo -zepsuta. wymienil gaznik bo -zepsuty... poskladal do kupy i dalej nico nie dzialalo... w koncu powiedzial: "niech pan go odpali na benzynie i na prostej dlugiej drodze go przygazuje, to syf zejdzie z baku". w koncu po kilku dniach wqrwiania sie zabralem sie sam do tego i okazalo sie ze niesprawny byl POPYCHACZ a ten baran tego nawet nie zauwazyl i skasowal mnie lacznie z czesciami ok 250zl... dalem sie zrobic w h*ja... od tego czasu all usterki naprawiam sam ;) P I E R D O L E  TYCH ALL NIBY MECHANIKOW!!!

pzdr ;)

Regulacja przekładni kierowniczej JKC - Caro Plus GLi
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2007, 11:30:44 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
mialem tak samo ale naciałem sie na kwote nieporownywalnie wyzsza i to mnie takze nauczyło ze zaden partol łap w moj samochód wiecej nie włozy...
  • Jef
  • Czaku

Regulacja przekładni kierowniczej JKC - Caro Plus GLi
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 20, 2007, 17:37:02 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
miałem to samo, tez na stacje diagnostyczna no i to wykryli to wymienilem a auto dalej tańcowało na drodze a najleoiej w koleinach.Wymieniłem wszystkie końcówki i dolne sworznie, no i teraz wszystko jest jak trzeba