Autor Wątek: zbiorniczek wyrownawczy - dohc  (Przeczytany 7405 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 08, 2007, 21:27:32 pm »

kiko

  • Gość
czy jak wsadze termostat w glowice - tzn tam gdzie jest wyjscie z glowicy to bedzie dobrze ??

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 08, 2007, 22:08:49 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "kiko"
czy jak wsadze termostat w glowice - tzn tam gdzie jest wyjscie z glowicy to bedzie dobrze ??


Tak, co do termostatu to wez kominek i idz do sklepu na pewno dopasuje sie od jakiegos fiata typu tipo, croma albo ritmo -ten silnik mial kilkanascie wersji które przez ponad 30 lat napedzaly wiekszosc fiatów a rodzajów osprzetu bylo duzo. Od poldka jest najtanszy ,najłatwiej dostępny i pasuje po niewielkiej przeróbce podobno :)
Sam wolałem zainwestowac 60 zl w termostat od ritmo 1600  i mam spokój
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 09, 2007, 09:25:18 am »

kiko

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "kiko"
czy jak wsadze termostat w glowice - tzn tam gdzie jest wyjscie z glowicy to bedzie dobrze ??


Tak, co do termostatu to wez kominek i idz do sklepu na pewno dopasuje sie od jakiegos fiata typu tipo, croma albo ritmo -ten silnik mial kilkanascie wersji które przez ponad 30 lat napedzaly wiekszosc fiatów a rodzajów osprzetu bylo duzo. Od poldka jest najtanszy ,najłatwiej dostępny i pasuje po niewielkiej przeróbce podobno :)
Sam wolałem zainwestowac 60 zl w termostat od ritmo 1600  i mam spokój


60 zl za termostat do glowicy ??   ja tyle placilem ze termostat ten trojnik na weze no ale puszczal przy ok 100 st wiec go wywalilem

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 09, 2007, 10:41:09 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Mówicie o termostacie w głowicy na kominku - jak wtedy wygląda kwestia małego obiegu ?? Zastanawiłem się nad tym kiedyś i jakoś nie bardzo wiem jak to działa - bo jeśli dobrze rozumuję to pompa jest spięta bezpośrednio z chłodnicą , podobnie brakuje trójnika na wyjściu z kominka i woda idzie bezpośrednio na chłodnicę.Jeśli wsadzimy u góry termostat to po prostu zostanie zablokowany obieg całkowicie ?? Chyba że cos pomyliłem ??
"jest ryzyko , jest zabawa"

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 09, 2007, 11:48:58 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "kiko"
60 zl za termostat do glowicy

Mialem na mysli termostat na węzu  :)


Cytat: "kiko"
no ale puszczal przy ok 100

Czy na pewno to jest temostat fiata ?? Moze ktos wcisnal ci termostat od łady który montuje sie na WEJSCIU do chlodnicy natomiast termostat fiata pracuje na WYJSCIU z chłodnicy i sa podobne w budowie. Czyli jezeli np chlodnica zbija powiedzmy 20 stopni to masz 3 sytuacje-
1)Temostat od fiata na wyjsciu- woda schłodzona w chlodnicy z ilus tam ma 80(lub wiecej) stopni i termostat sie otwiera- utrzymuje normalna temperature pracy czyli 80 stopni  :)
2)Termostst od lady który otwiera(np przy 100 -czemu o tym dalej) -sytuacja analogiczna jak punkt pierwszy z tym ze silnik pracuje przy 100 stopniach czyli sie przegrzewa
3)Temostat od łady na wejsciu do chlodnicy- temostat dostaje z silnika temp 100 stopni. otwiera sie, chlodnica schładza go o 20 stopni czyli na WYJSCIU z chłodnicy mamy 100-20 = 80 stopni czyli tez utrzymuje normalna temperature silnika


[ Dodano: 2007-09-09, 11:55 ]
Cytat: "święty"
bo jeśli dobrze rozumuję to pompa jest spięta bezpośrednio z chłodnicą , podobnie brakuje trójnika na wyjściu z kominka i woda idzie bezpośrednio na chłodnicę.Jeśli wsadzimy u góry termostat to po prostu zostanie zablokowany obieg całkowicie ?? Chyba że cos pomyliłem ??

Tak jest ale nie do konca- jest jeszcze cały czas obieg przez nagrzewnice/parownik. Silnik dohc  nagrzewa sie bardzo szybko wiec taki czas pracy jest bardzo krótki, tymbardziej ze jest montowany w glowicy która jest aluminiowa i jest najcieplejsza czescia silnika  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 09, 2007, 11:59:25 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
To mnie pocieszyłeś Elwood bo ja mam z łady ...... Ale jak będą problemy to spinam obieg na krótko
"jest ryzyko , jest zabawa"

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 09, 2007, 12:03:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "święty"
To mnie pocieszyłeś Elwood bo ja mam z łady

Od łady tez bedzie działal tylko nalezy go odpowiednio zamontowac ,ja osobiscie unikam tych termostatów jak ognia -bardzo kiepsko wykonane i w dodatku kiedy sa wyprodukowane u ruskich maja podobno inne nastawy niz te produkcji polskiej
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 09, 2007, 12:08:43 pm »

kiko

  • Gość
ja mam termostat z fiata ritmo jak sie nie myle - nowy kupiony ze sklepu fiata  i mam z nim duze klopoty - dlatego wyciapalem go i mam 1 obieg - przez chlodnice  no tylko zamin auto sie zagrzeje do 90 st to trzeba dluuugo jezdzic

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 09, 2007, 12:14:07 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "kiko"
ja mam termostat z fiata ritmo jak sie nie myle - nowy kupiony ze sklepu fiata i mam z nim duze klopoty

Tez mam od ritmo  i działą wysmienicie  :)  W gre wchodza tylko 3 mozliwosci -albo jest uszkodzony termostat, albo zle załozony, albo chlodnica do wymiany ! U mnie sie przegrzewal kiedys i dopiero czwarta(wszystkie uzywki) chlodnica dala rade schladzac dobrze- reszta poza nia nie byla ruszana.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 09, 2007, 12:15:24 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
To napisz jak powienien byc podłączony ten z łady żeby działało to jak należy
"jest ryzyko , jest zabawa"

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 09, 2007, 12:20:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "święty"
To napisz jak powienien byc podłączony ten z łady żeby działało to jak należy
Nie wiem- nie bawie sie ladowskimi- na forum łady by trzeba wejsc- silniki ohc lady to bardzo bliskie krewniaki naszego fiatowskiego dohc i czesto jest tam rozniez swapowany i termoststat zostawia sie od łady raczej(mam kumpla który buduje wybebeszona łade 2000 Dohc, podwójne pionowe gazniki, sportowe wałki i silnik podlubany i porobiony, nie moge sie doczekac az to odpali  :twisted: )

[ Dodano: 2007-09-09, 13:03 ]
http://www.allegro.pl/item239567960_termostat_fiat_lancia_seat_dobra_jakosc_i_cena_.html

Tutaj jest taki jak trzeba i jest napisane od czego pasuje  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 09, 2007, 13:25:38 pm »

kiko

  • Gość
moja 1 chlodnica to standard z pn - pozniej oryginalna fiat nastepna to ford escort cisnieniowa no i w koncu szeroka z plusa ale zadna nie dala rady na tym termostacie .

termostat ma 3 wyjscia no i na wyciagnietym zimnym jak dmuchniesz w wejscie to tam gdzie jest przelot to jest maly obieg - duzy obieg idzie sprawdzic -  widac w ktora strone sie przesunie termostat.

u mnie w sucie byla duza temperatura ale wiecej nie rosla ale ponad 100 st to za duuzo

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 10, 2007, 10:56:54 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Ja zastosowałem termostat z tawrii ze zmodyfikowanym króćcem wejsciowym.

Miedziana płytka przylutowana do skróconego króćca i całość przykręcana do kominka głowicy zamiast trójnika. Przy pompie zastosowałem zwykły trójnik hydrauliczny chyba 1".
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 10, 2007, 12:07:51 pm »

kiko

  • Gość
i dziala to jak nalezy ???  przy  jakiej temperaturze puszcza ?

[ Dodano: 2007-09-10, 13:06 ]
Cytat: "Elwood#1887"

http://www.allegro.pl/item239567960_termostat_fiat_lancia_seat_dobra_jakosc_i_cena_.html

Tutaj jest taki jak trzeba i jest napisane od czego pasuje  :)




ja mam wlasnie taki sam !!!

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 10, 2007, 14:32:38 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
oczywiście że działa. 87 stopni było jak w morde strzelił!
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 10, 2007, 14:37:32 pm »

kiko

  • Gość
moze by cza bylo sprawdzic ...  lutowales to czy jak ?

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 11, 2007, 20:11:52 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216

Otwór w płytce, od zewnątrz fazka, zalutowane, wyszlifowane, założone.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9