Autor Wątek: zbiorniczek wyrownawczy - dohc  (Przeczytany 7402 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« dnia: Sierpień 23, 2007, 19:39:58 pm »

kiko

  • Gość
witam. jak (gdzie) prawidlowo powinien byc podlaczony zbiorniczek wyrownawczy w 2.0 dohc ?
chlodnica i zbiorniczek z c+

czy wszyscy maja problem z przegrzewaniem sie dohc mimo nowego termostatu ?

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 24, 2007, 07:18:49 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Podłanczasz normalnie tak jak "stara" chłodnice- jezeli masz termostat na węzu. Jezeli chodzi o przegrzewanie to pierwsza sprawa - NOWY porządny termostat od fiata regaty/ritmo 1,6 -ten sam numer katalogowy co termostat do 2,0. Jak masz od łady to wywal to czym predzej bo tylko silnik załatwisz. Kolejna sprawa - sprawdz czy po prostu czujnik temp nie swiruje .Jezeli jest ok to pozostaje chlodnica. U siebie mialem 3 chlodnice  i na kazdej sie przegrzewał -nie wiedziałem co jest grane. Teraz mam praktycznie nówke sztuke i problem zniknał jak reka odjał- chłodnica musi byc czysta w srodku i na zewnatrz oraz nalezy naokoło pozakładac oslony tak aby powietrze leciało przez nia a nie obok niej. Dobrze jest tez przeczyscic przestrzen płynu chłodzącego w silniku - wlewasz wode i 4 litry octu jezddzisz 3 dni ,spuszczasz syf ,wlewasz wode jezdzisz jeden dzien i wlewasz płyn. Powinno byc dobrze. Te silnik sie grzeja poniewaz seryjna chlodnica(waska) pracuje na maksa swoich mozliwosci a one  wytwarzaja duzo wiecej ciepła niz zwykle ohv. Na szerokiej aluminiowej powinno byc dobrze
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 24, 2007, 07:59:13 am »

e_gregor

  • Gość
Elwood#1887, czyli do mojego pinto szeroka aluminiowa od nowszych poldków powinna wyrabiać? Mama wąską miedzianą - standard z drobną różnicą że niema korka (fabrycznie zaślepiony)

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 24, 2007, 08:59:30 am »

kiko

  • Gość
nadal nie uzyskalem odpowiedzi na moje pytanie --  gdzie sie powiniene wpiac z chlodnica ??

termostat mam nowy od argenty 2.0 dohc   - auto sie grzeje ( 100st) a chlodnica zimna - nie puszcza -  termostat puszcza przy 89 st  ( tak pisalo na opakowaniu )

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 24, 2007, 09:12:21 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
no to termostat do wywalenia albo czujnik - niekoniecznie od razu chlodnica - a jakie masz cisnienie w ukladzie? węże są gorące? masz przelot przez nagrzewnice?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 24, 2007, 10:37:55 am »

-Automatic-

  • Gość
chłodnica zimna ?
1. JEST tak zamulona że przepływ jest zdławiony .
2 ,termostat pomyliłeś końcówki ,albo jest zepsuty
3. szkoda roboty ¤ te chłodnice jak napisał ELWOOD są zbyt mało wydajne  do 2.0 zmieniłem na taką z d-fa w argencie i mam +10° w korkach zawsze więcej !

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 24, 2007, 13:17:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "kiko"
nadal nie uzyskalem odpowiedzi na moje pytanie -- gdzie sie powiniene wpiac z chlodnica ??


Przeciez napisałem :
Podłanczasz normalnie tak jak "stara" chłodnice- jezeli masz termostat na węzu.

Czy podpiecie dwóch wezy od chlodnicy w te same miejsca i podlaczenie zbiorrniczka wyrownawczego jednym koncem do chlodnicy a drugim do dolnego weza od chlodnicy(potrzebny specjalny kabel z trojnikiem) to takie skomplikowane zadanie ?


Cytat: "-Automatic-"
,termostat pomyliłeś końcówki


Nie bardzo wiem jak ktos móglby to zrobic :mrgreen: , ale w mysl zasady " Jezeli tylko cos da sie zastosowac niewłasciwie to na pewno znajdzie sie ktos kto to zrobi :wink: " istnieje taka mozliwosc tymbardziej jezeli ktos dorabial weze sam od zera
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 24, 2007, 13:44:30 pm »

-Automatic-

  • Gość
i jedna uwaga !
 oryginalne termostaty były typu obejściowego (by-pass)tzn tylko płyn z krótkiego obiegu omywał ciągle element termoczuły - a on uchylał ew. dopływ z chłodnicy do silnika
te co są w handlu - są omywane przez mix cieczy z obu obiegów -działać to działa ,
 ale temperatura zawsze jest inna (tańczy) :shock:  od 80°C do 95°C !!!

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 24, 2007, 16:25:15 pm »

kiko

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"

Czy podpiecie dwóch wezy od chlodnicy w te same miejsca i podlaczenie zbiorrniczka wyrownawczego jednym koncem do chlodnicy a drugim do dolnego weza od chlodnicy(potrzebny specjalny kabel z trojnikiem) to takie skomplikowane zadanie ?



o to mi chodzilo ---  ja wsztstko mam od nowa od zera .

dzisiaj udalo mi sie to poskladac lecz auto utrzymuje temperature ok 100st   wszystko to bedzie wina termostatu  - za pozno sie otwiera .  chlodzi go zimna woda  z chlodnicy.


sa takie termostaty ktore puszczaja przy ok 85 st ?

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 24, 2007, 19:18:47 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A tak z innej beczki - jak składałem DOHCa to najbardziej mnie zaskoczyło wyjście wody z głownicy na trójnik - ta część między kołami rozżądu - tak sobie myślę że tam jest nawiększe przewężenie w całym obiegu wody w DOHCu. Z tego co oglądałem fotki w książce Guya-Crofta to właśnie tą część przerabiono do sportu.
Tak sobie myślę że może to niedociągnięcie fabryki powoduje słaby przepływ wody i brak dobrego chłodzenia???
"jest ryzyko , jest zabawa"

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 24, 2007, 22:53:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "święty"
Tak sobie myślę że może to niedociągnięcie fabryki powoduje słaby przepływ wody i brak dobrego chłodzenia???

Tak moze byc- w przednionapedówkach byly juz inne kominki -posiadam taki który jest po prostu metalowym kolankiem wychodzącym z głowicy i co ciekawe odkreciłem to od glowicy 132  :)  Niestety nie wiem od czego to pochodzi
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 25, 2007, 08:10:08 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
dlatego się mocno zastanawiam czy nie przerobić jeszcze tego puki silnik jest nie w aucie.
Roboty nie jest jakoś strsznie dużo - kolanko , flansza oraz jakis system doszczelnienia tego w głowicę. Do tego 2 nakrętki dospawane do góry i po porblemie.
"jest ryzyko , jest zabawa"

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 25, 2007, 08:21:05 am »

SerU#408

  • Gość
Moze pomoze ;)




zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 25, 2007, 10:12:12 am »

kiko

  • Gość
na tych fotach  autko nie posiada termostatu

[ Dodano: 2007-08-25, 10:21 ]
sa takie termostaty ktore otwieraja sie przy 85 st ??

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 25, 2007, 10:33:22 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
A skąd wiesz? Pod kominkiem w głowicy jest miejsce na termostat. I co?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 25, 2007, 12:39:19 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Niektórzy instaluja 2 termostaty w dohc -jeden na wezu a drugi pod kominkiem. Mój kolega tak miał i twierdzil ze silnik nagrzewa sie zdecydowanie szybciej, ja sam nie próbowałem wiec nie wiem. Jako tego 2 termostatu mozna uzyc poldkowego po drobnej obróbce na szlifierce
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 04, 2007, 23:43:45 pm »

felga

  • Gość
Cytat: "kiko"
na tych fotach  autko nie posiada termostatu

[ Dodano: 2007-08-25, 10:21 ]
sa takie termostaty ktore otwieraja sie przy 85 st ??


jak nie ma jak ma termostat.

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 05, 2007, 07:29:36 am »

kiko

  • Gość
chyba w glowicy !

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 06, 2007, 21:35:27 pm »

felga

  • Gość
byly 2 mozliwosci w dohc , ta (na prostym smoku ) i na trojniku

zbiorniczek wyrownawczy - dohc
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 08, 2007, 21:05:19 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
oooo a o tym nie wiedziałem właśnie myślałem że jak jest tak podłączone to właśnie jest bez termostatu może ma ktoś fotkę jak to dokładnie wygląda czy da się to kupić czy tak jak elwood pisał trzeba kombinować z polonezowskim