Autor Wątek: Wkręcanie tłoczka? Czyli bez hamulców?  (Przeczytany 5199 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wkręcanie tłoczka? Czyli bez hamulców?
« dnia: Sierpień 22, 2007, 21:54:58 pm »

asdx21

  • Gość
Witam

Jak wkręcać tłoczek do cylinderka zacisku (do oporu)? Czy ma tam byc płyn (w cylinderku)? Czy można sprawdzić scisk zacisku kiedy koło wisi w powietrzu? Proszę o sugestie w tej sparawie (Polonez 1.5 gle).

Pozdrawiam

[ Dodano: 22 Sie 2007 22:05 ]
Aha - jak to jest z tym odpowietrzaniem hamulców - w trakcie montażu tłoczka czy same się odpowietrzą przez odpowietrzniki??

[ Dodano: 22 Sie 2007 22:15 ]
Właśnie - wkręcać czy wpychać?

Wkręcanie tłoczka? Czyli bez hamulców?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 23, 2007, 00:43:05 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
TARCZE:

przod wciskac
tyl wkrecac
Obie czynnosci do momentu w ktorym bedzie tak wcisniety zeby zmiescily sie w zacisk klocki zalozone na tarcze :)

przy czym.. nie ma potrzeby odpowietrzania jesli tloczek ci nei wyskoczyl lub do ukladu nie dostalo sie powietrze w jakis inny sposob.

Bebny
Przod wciskac
Tyl.. nie ruszac :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wkręcanie tłoczka? Czyli bez hamulców?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 23, 2007, 11:32:49 am »

asdx21

  • Gość
Troszku nie rozumiem - chyba tłoczek - przod wciskać a tył wkręcać. No i też co tu jest bębnem??? :oops:  Bo tego chyba u mnie nie ma.

Wkręcanie tłoczka? Czyli bez hamulców?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2007, 11:48:14 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No wlasnie:)
Jesli amsz hamulce tarczowe, to z przodu wciskasz a z tylu wkrecasz.
Jesli masz z tylu bębny to z tylu nic nie robisz :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wkręcanie tłoczka? Czyli bez hamulców?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 24, 2007, 20:40:22 pm »

asdx21

  • Gość
No tak - klocuszki założone, tłczki ok , nic nie chlapie z zaciskow i instalaka jest ok. Tylko teraz jak i przedtem hamulce mozna powiedziec nie hamuja jak treba (pedal h. jest bardzo miękki) myśłe że to pompa , ale najpierw wziołem sie za odpowietrzanie TYLKO NIE WIEM JAK???? :(   Jescze w dodatku w z w tylnych zaciskach są maksyamlnie ukręcone gwinty odpowietrzników  :evil:  (nie za co chwycić - będę spawał???). Poradzcie co mam w tej sytyacji zrobić.

Wkręcanie tłoczka? Czyli bez hamulców?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 24, 2007, 21:17:11 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wkręcanie tłoczka? Czyli bez hamulców?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 25, 2007, 20:37:34 pm »

asdx21

  • Gość
Z tym ze jest tu opis jak odkrecic zeby nie ukręcić . Z przedznimi dałem sobie spokojenie rady. Ale co mam zrobić jak juz są oberwanie bo z tyłu nic nie ruszałem bo są już oberwane (odpowietrzniki) . czyli co ? - mam kupić nowy zcisk czy bawić się wiertarką i gwintownikem , ale chyba zwykła śruba nie wystraczy . czy można odpowierztyć (ale odpowietzyć a nie udawać ) w inny sposob tylnich zaciskow. :(

Wkręcanie tłoczka? Czyli bez hamulców?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 26, 2007, 00:04:41 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "asdx21"
mam kupić nowy zcisk czy bawić się wiertarką i gwintownikem


Mozliwosci sa 3 :
-pierwsza -wyjmujesz rozwiercasz  i gwintujesz na odpowietrznik od zuka(jest wiekszy)
-druga- odpowietrzasz na przewodzie hamulcowym, wada tego jest taka ze nie odpowietrzy tak dobrze jak przez odpowietrznik ale hamulce beda działac dobrze
-trzecia- idziesz na szrot  i za pare zlotych kupujesz komplet dobrych zacisków zacisków ktore teraz sa po cenie zlomu praktycznie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wkręcanie tłoczka? Czyli bez hamulców?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 26, 2007, 11:42:05 am »

Kriss

  • Gość
Albo 4 możliwość idziesz do sklepu i kupujesz nowe zaciski. W tej chwili mam ten sam problem w jednym tylni kole udało się odkrecić odpowietrznich ale w drugim się ukręcił. Próbowałem nawiercać gwintować - efekt płyn hamulcowy się leje. W końcu się wpieniłem i kupiłem nowy zacisk. Z używkami ze szrotu też nie warto się specjalnie bawić no chyba, że na szrocie uda się odkręcić odpowietrznik i wykręcić tłok.

Wkręcanie tłoczka? Czyli bez hamulców?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2007, 13:41:06 pm »

asdx21

  • Gość
W takim razie naszybciejsza opcja to odpowietrzanie poprzez przewod hamulcowy a jak nie pomoże to bedzie trzeba kupic nowe zaciski (dobrze ze to nie przednie). Dziękuję za sugestie.

[ Dodano: 28 Sie 2007 21:19 ]
No tak ale jak to zrobić żeb bylo dobrze??? :?  :?  :?

Wkręcanie tłoczka? Czyli bez hamulców?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 06, 2007, 15:38:54 pm »

txxxx

  • Gość
odkrecajac odpowietrznik trzeba go ostukac, polac plynem penetrujacym, najlepiej na dluzszy czas tak zostawic, mozna tez ogrzac, i nic na sile, a gwintowanie  to czesto konczy sie wyciekiem, co do zakupuy nowych zaciskow to nie oplacalne, kup na szrocie 2 identyczne przednie i dwa idetyczne tylne, kompletne, (zaciski rozne maja niewielka roznice w srednicy tloczka, co moze powodowac nierownomierne hamowanie. rozbierz wszystkie caciski, nie pomieszaj tloczkow, oczysc wszystko dokladnie, zakup nowe wzmacniane odpowietrzniki, na klucz 9 lub 10, oryginalne uszczelki do zaciskow(musza byc dobrze ulozone, i wszystko czyste) . wymieniajac uszczelki i wciskajac tloczki, wszystko musi byc mokre oporowo od plynu ham, zeby byl poslizg, nie smaruj nic smarem i olejami, nie moze byc nic tlustego, przedni tloczek/cylinderek jest wciskany, ale wciskasz go poczatkowo wkrecajac, zeby przeszedl przez uszczelke, gdy zaczniesz go wciskac zarwiesz uszczelke, gdy tloczek przejdzie, wcisnij go tak aby byla wysunieta poza zacisk wewnetrzna krawedz, tylny wkrecasz i tak samo postepuj co do uszczelek plynu. odpowietrzanie popusc odpowietrznik w tylnym kole i pombuj pedalem (robi sie to w 2 osoby 1 pompuje druga popuszcza lub dokreca odpowietrznik) musisz zrobic tak zeby z kazdego opowietrznika wylewal sie plyn, gdy juz zacznie zakrec odpowietrznik, a druga osoba ma pompowac peadlem, powoli i do konca ale nie z bardzo duza sila, trzymajac teraz bezustannie pedal wcisniety, odkrecasz odpowietrznik, wtedy bedzie wylatywac powietrze, pedal sam opadnie (caly czas noga na hamulcu wciskajac) i wtedy trzeba dokrecicodpowietrznik  , czynnosc powtarzaj dla kazdego, tak dlugo az plyn bedzie bez pecherzykow, (kontroluj caly czas stan plynu w zbiorniczkach, na odpowietrznik zaluz rurke i miej butelke na plyn, rurka powinna byc zanurzona. na koniec sprawdz czy nie ma wyciekow, dokrec odpowietrzniki ale z umiarem, wyczysc wszystko do sucha, a odpowietrzniki mozesz oblepic dookola jakas masa bitlumiczna (nie beda sie utleniac, i tak szybko zapiekac), to wszystko powodzenia