Autor Wątek: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.  (Przeczytany 6502 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« dnia: Listopad 20, 2007, 19:24:38 pm »

Paweł Dudek

  • Gość
Witam serdecznie. Po zapaleniu samochodu 1.6 GLI na Abimexie polonez ma wysokie obroty w okolicach 2000 obr/min, które nie spadną niżej do momentu zatrzymania silnika i postoju ok. 20sekund. Np. Jeżeli ruszę w trasę nie zatrzymując się, samochód cały czas trzyma 2000 orotów. Mogę przejechać nawet 100km i jeśli wyluzuję to samochód cały czas trzyma wysokie obroty.Natomiast jeśli zatrzymam się na jakieś 20 sekund samochód zejdzie z obrotami do poziomu ok. 1000 i potem jest już lepiej tzn. spadają mu obroty do ok.1300. Wymieniałem silnik krokowy i resetowałem komputer i zero poprawy.
Bardzo serdecznie proszę o informację co może być przyczyną takiego zachowania.
Dziękuję bardzo za pomoc. Paweł Dudek

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2007, 19:51:18 pm »

e_gregor

  • Gość
Szukajka się kłania

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2007, 21:31:40 pm »

Dzakart

  • Gość
Powiem tylko tyle, że mam dokładnie ten sam problem, dzieje się identycznie, również wymieniłem silnik krokowy, również komputer zresetowałem i również zero poprawy, jak znajdziesz jakiś post konkretnie traktujący o problemie to wyślij na PM bo ja takowego nie znalazłem prócz dziesiątek traktujących pobieżnie o temacie.

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 01, 2008, 18:15:43 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja też tak miałem w moim autku. Okazało się, że zacinał się potencjometr przepustnicy. Wystarczyło wykręcić, zalać WD i zostawić na noc. Podziałał ponad rok, a jak się zaczęło dziać tak jeszcze raz to kupiłem na złomie za 30 zł i jest ok.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 02, 2008, 08:51:41 am »

Paweł Dudek

  • Gość
Dziękuję bardzo serdecznie za wszelkie uwagi i spostrzeżenia oraz dzielenie się wiedzą. Ja jeszcze w międzyczasie wymieniłem sondę lambda i oczywiście żadnej poprawy. Zaleję potencjometr środkiem WD40, głęboko wierzę, że to pomoże, chociaż powoli tracę wiarę.
Jeszcze raz serdecznie dziękuję i gorąco pozdrawiam.

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 02, 2008, 21:14:07 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A może spróbujesz wpiąć na próbę inny?? Bo żeby się nie okazało, że już nie jest naprawialny. A czujnik od automatycznego ssania sprawdzałeś już może?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 02, 2008, 23:36:36 pm »

Paweł Dudek

  • Gość
Szczerze pisząc, to nie sprawdzałem czujnika automatycznego ssania. Tu muszę przyznać, że nie wiem gdzie ten czujnik jest zlokalizowany. Bardzo proszę o podpowiedź gdzie go szukać i czy jest metoda, aby go sprawdzić poza wymianą na nowy. Bardzo serdecznie dziękuję za wszelką pomoc i życzliwość w tym temacie. Pozdrawiam.

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 03, 2008, 10:37:23 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Czujnik temperatury w kolektorze ssącym.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 03, 2008, 10:47:23 am »

Offline Mynx

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
Mój wujek ma Poldka 1.6 GLI. Ostatnio gdzieś nim jechałem i właśnie tak się działo. Obroty cały czas 2000, jak na ssaniu. Dopiero jak zatrzymywałem auto to spadały na 1000. Wydało mi się to dziwne, ale wujek powiedział, że tak powinno być, więc zamilkłem. Sam mam gaźnik, więc może się nie znam. Ale z tego co widzę, jednak coś jest nie tak
Polonez - just drive and relax....

www.histmag.org - portal nie tylko dla humanistów

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 03, 2008, 11:07:50 am »

mateuszOBR

  • Gość
A ja kopiłem mojego z takimi obrotami i męczyłem sie 3 miesiace zanim doszedłem dlaczego tak sie dzieje  ale ja mam GSI i wymieniłem silnik krokowy oraz sondę lambda

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 03, 2008, 18:11:39 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A czy za automatyczne ssanie napewno odpowiada czujnik temperatury z kolektora? Pewien nie jestem, ale wydaje mi się że jest podpięty pod czujnik temp. płynu chłodzącego.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 03, 2008, 18:15:08 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
No właśnie u mnie dziś to samo sie działo.
Przestało (tak mi sie wydawało) po około 20 przejechanych kilometrach i hmm, chyba dopiero wtedy mi sie silnik nagrzał...

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 03, 2008, 18:44:06 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja kiedyś pisałem jako pracę semestralną na uczelni algorytm działania wtrysku bezpośredniego. Oparty o zasadę działania systemów Bosch. I na 100% robią tak że odpowiedzialny jest czujnik temp. płynu. Jakby ktoś był zaiteresowany i chciał poczytać to mogę wrzucić tylko nie wiem gdzie najlepiej ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 03, 2008, 19:36:08 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Przecież to Abimex nie Bosch więc jaki czujnik  temp. co wy piszecie tam nie ma takiego badziewia jak juz to proponuje sprawdzić czujnik prędkości pojazdu
, ewentualnie czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, nawet to 2 prędzej.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 03, 2008, 19:57:36 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
No to od czego jest czujnik w bloku silnika od strony kabiny?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 04, 2008, 14:50:44 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jest czujnik temperatury w kolektorze ssącym w Abimexie, i na jego podstawie są regulowane obroty, w przypadku uszkodzenia przyjmuje temp na 70 czy 80 stopni.
Kolega RDT mi to tłumaczył kiedyś.
I ja w ksiażce to tez wyczytałem, jak znajde fragment to zacytuje.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 04, 2008, 15:21:59 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
faktycznie mój błąd , jest taki czujnik, co nie zmienia faktu że można sprawdzić te 2 które napisałem wcześniej.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 05, 2008, 21:49:01 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Nie wiem jak to jest w Abimexie, ale w GSI jest tak że ten czujnik jest "dwustanowy" tzn, że rozróznia tylko zimny i ciely silnik. Więc zależy jak się popsuje. Więc jeśli popsuje się tak że cały czas pokazuje że silnik jest zimny, to wtedy po rozgrzaniu będziemy mieli za wysokie obroty, a jeśli na odwrót to zimny silnik nie da się odpalić. Można po rozgrzaniu odpiąć przewód i sprawdzić czy obroty spadną. Jeśli nie to czujnik jest w porządku. Może ktoś wie czy tak samo jest w Abimexie? Stawiam że pewnie tak, ale głowy to sobie uciąć nie dam.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)