Autor Wątek: dzwonienie zaworów  (Przeczytany 1535 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dzwonienie zaworów
« dnia: Czerwiec 27, 2008, 12:31:27 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Panowie wzsystko jak w temacie, zdarza sie ze przycisnac trzeba pedal do dechy, a wtedy slychac jakby dzwonienie takie z wydechu, więc obstawiam ze to przyslowiowe dzwonienie zaworow. Lecz troszkę podad moją wyobraznie jest to, czy zwiekszenie/zmniejszenie luzu przyczyni sie do poprawy/pogorszenia tego stanu rzeczy. Dodam ze wzsystko jezdzi na lpg, obecnie ustawilem jakis czas temu 0.2 i 0.25 wg ksiazki, ale pozniej doczytalem, ze w praktyce lepiej 0.15 i 0.2, z drugiej strony ktostam mowi ze na lpg lepiej wiecej dac, bo zawory w dupe nie dostają na gazie. Więc jednym slowem jak radzicie to ustawić?, dac 0.15 0.2 na lpg ?

dzwonienie zaworów
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2008, 14:09:16 pm »

vox+241

  • Gość
hmm,a nie jest to czasem spalanie stukowe. Ciężko zgadnąć po opisie

dzwonienie zaworów
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2008, 14:17:09 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Być może i stukowe, wniosek - za wczesny zapłon ?

dzwonienie zaworów
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 27, 2008, 15:46:27 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
No ja zawsze słyszałem, że gaz dłużej się pali i ma wyższą liczbę oktanową. Mniejszy luz zaworowy to dłużej otwarty zawór. Po 0,15 na wdech i wydech w większości sugerują.
Zawory słychać zwykle na wolnych obrotach a na wyższych (tak od 2000) to panewki już.
I jeszcze ważne jest wyprzedzenie zapłonu odpowiednie...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

dzwonienie zaworów
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 28, 2008, 03:03:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13963
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
luz zaworowt nic ma wplywu na dzwonienie zaworow
masz pewnie na bardzo przyspieszony zaplon - odpusc go o 2* i zobacz czy sie polepszy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

dzwonienie zaworów
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 04, 2008, 22:55:54 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
mam takie pytanie, regulowałem sobie kąt wyprzedzenia zapłonu i gaz tak na oko i ucho. chciałem sprawdzić stroboskopem i wyszło mi, że statyczny kąt to jakieś 20 stopni, albo i lepiej. cofnąłem troszke bo uznałem że to przesada, a auto się zamuliło i pojawił się ten dóóół przy zbyt szybkim puszczeniu sprzęgła na zbyt małych obrotach. jeszcze mam pytanie o podciśnieniowy przyśpieszacz - jak on ma działać, bo u mnie z wolnych obrotów jak delikatnie stuknę w przepustnice to wskakuje na max przyśpieszenia kąta, a jak gwałtownie dodam gazu to tak minimalnie go wyprzedza...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

dzwonienie zaworów
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2008, 09:19:32 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
graczol1. zadziałanie przyśpieszacza podciśnieniowego spowodowane jest przejściem przepustnicy koło otworu w ścianie komory mieszania,  połączonego z przyśpieszaczem. im szybciej przepustnica porusza się tym gwałtowniej przyśpieszacz działa. sprężyna znajdująca się w jego obudowie wymusza powrót do pozycji "0" po zaniku podciśnienia. istnieje możliwość regulacji wstępnego naprężenia tej sprężyny: w obudowie przyśpieszacza jest śruba, pod nią znajdują się podkładki regulacyjne.  więcej podkładek- większe, wstępne naprężenie, mniej- mniejsze. śruba ciężko się wykręca a jeszcze ciężej ją wkręcić.

spalanie stukowe, słyszane jako "dzwonienie zaworów" występuje wówczas kiedy czoło płomienia w komorze spalania przesuwa się szybciej niż 2000 metrów na sekundę ( wybuch ). spowodowane jest zbyt niską liczbą oktanową paliwa lub ( najczęstsza przyczyna ) za dużym wyprzedzeniem kąta zapłonu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

dzwonienie zaworów
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2008, 21:17:41 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
wrb, wszystko się zgadza, ale mnie intryguje to że mój przyśpieszacz działa jakoś odwrotnie - jak powoli otwieram przepustnice to dużo przyśpiesza, a jak gwałtownie to mało... nawet jak podłączyłem wakuometr do tego wężyka to przy gwałtownym otwarciu przepustnicy podciśnienie jest małe, a przy powolnym dużo większe. nie wiem czy tak w każdym poldku jest czy mi w gaźniku jakoś nietypowo ten kanalik wywiercili... dodam, że to silnik AB i czy w takim razie nie powinien mieć aparatu zapłonowego z 1600 skoro wałek ma...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

dzwonienie zaworów
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 05, 2008, 21:57:12 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Tak to typowe. Szybkie i duże otwarcie przepustnicy powoduje drastyczny spadek podciśnienia. Tak jest nie tylko w gaźnikowcach.