Zebys mogł znalezc przyczyne przepalania sie bezpiecznika , to po pierwsze znajdz schemat instalacji odpowiadajacej Twojemu pojazdowi. Polecam Morawskiego . Ja lokalizowałem usterke na bazie schematu Polonez MR od 1993 r. /Konkretnie Caro 1,6 GLE 1994/. Z kasety bezpiecznikow bezpiecznik 14 N zasila wylacznik świateł cofania , wyłacznik stopu , podswietlanie nomogramow korektora wysokosci reflektorow, oswietlenia wskaznikow , ideogramy nagrzewnicy i jeszcze inne , teraz nie pamietam. Napiecie + 12V dochodzi do złacza oznaczonego na w/w schemacie jako 116. Jest to kluczowe złacze rozdzielajace napiecie na poszczegolne elementy instalacji i odbiorniki. Musisz przesledzic schemat , a jest to troche zmudne i posprawdzac wszystkie mozliwe drogi pradu wychodzece z tego kluczowego zlacza. Do włacznika swiatel cofania +12 V podawany jest bezposrednio ze zlacza 116 i po przełaczniku drugi kabelek podaje dalej +12V na złacze 119 , skad rozdziela sie na lampe tylna L i P. Na pewno nie lekcewaz tej usterki , bo wiaze sie ona z zasilaniem obwodu wylacznika "stopu" tj. hamowania i przerwa w obwodzie prawdopodobnie powoduje u Ciebie też brak swiateł stopu.