umarł przepływomierz, krokowiec na zimnym nie steruje wolnymi obrotami, skład dobierany jest na zasadzie temperatury silnika i temperatury zasysanego powietrza oraz stopnia otwarcia przepustnicy i tyle. cala filozofia
Mariusz widziales kiedys silnik FIRE na oczy ? Z tego co piszesz to raczej nie bardzo- zaden silnik fire nie ma przeplywomierza, jest tylko czujnik cisnienia w kolektorze ssacym :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10363897bisz,
Sonda nie ma nic do tego -możesz ja odpiac i tez bedzie pracowal jedynie zuzycie wachy wzrosnie dosc znacznie. Sondy nie kupuj orginalnej -okolo 150zl - bo ma dlugi kabel - kup jak juz zwykla 4 przewodowa sonde boscha- uniwersalna
- kiedy "tesciowa" zmieniala( i czy w ogole ? ) filtr paliwa -jezel inie zmieniala to zmien jak najszybciej - wersja 75 ma metalowy skrecany na sruby taki sam jak w malej alfie chyba 145 -pisze bo jest kilka rodzajów i zazwyczaj sprzedawcy nie wiedza
- kiedy ustawiala luzy zaworowe ? Jezeli "nigdy" to zacznijcie od tego- regulacja na plytki, sami raczej nie ustawicie
- Jezeli sa trudnosci z odpalaniem jak jest zimny to jak zachowuja sie obroty po nagrzaniu ? sa stabilne czy faluja ? Jak faluja to szukaj nie szczelnosci w ukladzie dolotowym : waz od serwa, waz od MAP, uklad odpowietrzania zbiornika paliwa z par - niebieskie przewody i puszka zamontowana obok lewej lampy w komorze silnika lub pod lewym nadkolem(wersje ze wspomaganiem)
Jak po nagrzaniu jest ok zacznij od wyczysczenia silniczka krokowego - jest pod puszka filtra powietrza(2 sruby 10) i jest przykrecony na imbusy zaraz nad listwa paliwa . Pomaga tez odpiecie wtyczki wtryskiwacza z 2 cylindra
Nie zapomnij tez wyczyscic gniazda w srodku kolektora i podpiac wszystkich wtyczkek jak bedziesz skladal ( :wink: )
- jak bedzie ciemno odpal motor i zobacz czy nie ma dyskoteki pod maska i przewody nie kopia - moze ciezko odpalac bo przewody maja przebicia a jak jest cieply motor to izolacja sie wyszusza i jest ok
[ Dodano: 2009-12-27, 19:49 ]sprawdz czujnik temperatury plynu chlodzacego dla silnika. jak mnie pamiec nie myli to we fiacie jest 4 pinowy albo 2.
Akurat jest 2 pinowy w punto i 3 pinowy (sienia/palio bo tu sa odrazu dwa czujniki- pod kompa i drugi pod zegary)