Autor Wątek: Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów  (Przeczytany 5317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« dnia: Grudzień 27, 2009, 13:13:35 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Taki problem mam w aucie potencjalnej teściowej :) Punto 96 rok 1.2 75km wielopunkt, Za każdym razem gdy jest zimny, nie trzyma obrotów i gaśnie. Jak już sie go rozgrzeje to jest ok. Podejrzewam sonde lambda (4 przewodowa), która jest podobnie zardzewiała jak okolice wydechu, co sugerowałoby chyba podobny wiek sondy co reszty auta. Dobrym tropem ide jeżeli chodzi o zjawisko ? Czy ryzykować kupno nowej ? Czy gdzie indziej szukać przyczyny ?

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2009, 13:18:42 pm »

simon0203

  • Gość
wszystko ok ale powim tak kolego sonda lambda działa ci poprawnie gdyz sonda zaczyna dzialac na ciepłym silniku na zimnym ona nie pracuje :)

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2009, 13:27:38 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Wiem, że tak jest z sondą, ale mimo wszystko chyba nie tak powinno być z silnikiem, więc co może być winne takiej sytuacji ?

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2009, 13:55:40 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
sprawdz krokowca...
Powered by Lpg.

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2009, 14:01:56 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wystarczy wyjąć, wyczyścić, zamontować i się okaże :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 27, 2009, 14:12:28 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Jakiego krokowca jak to auto nie jezdzi na LPG ?!

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2009, 15:02:15 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
bisz nie ma lpg, ale krokowca ma bo miec musi, kazdy silnik na wtrysku ma silnik krokowy, który to steruje uchyleniem przepustnicy, i ustwaia nam obroty silnika na biegu jałowym, mozliwe ze to on jest przyczyna twojego problemu, wiec dla spokoju i zlokalizowania przyczyny tych problemów, sprawdz jego dziłanie, nie jest to zbytnio kłopotliwe, nie powiem Ci niestety jak on wyglada i gdzie sie znajduje itp w punciaku bo tego poprostu niewiem. POZDRAWIAM
Powered by Lpg.

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2009, 15:31:23 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Przepustnica sterowana jest mechanicznie. A skład mieszanki wynika z czasu wtrysku którym steruje komputer na podstawie temperatury i innych dupereli, według mojej wiedzy, za którą ręki sobie uciąć nie dam.

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2009, 15:41:51 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
bisz,  teraz sam sobie odpowiedziales na pytanie
Cytat: "bisz"
. A skład mieszanki wynika z czasu wtrysku którym steruje komputer na podstawie temperatury
sprawdz czujnik temperatury plynu chlodzacego dla silnika. jak mnie pamiec nie myli to we fiacie jest 4 pinowy albo 2.
Cytat: "bisz"
Przepustnica sterowana jest mechanicznie.
tak jak kazda inna przepustnica. ale powinno byc elektryczne urzadzenie sterujace jej uchyleniem, badz tak jak w abimexie otwiera i zamyka kanal obejsciowy
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2009, 16:12:34 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
umarł przepływomierz, krokowiec na zimnym nie steruje  wolnymi obrotami, skład dobierany jest na zasadzie temperatury silnika i temperatury zasysanego powietrza oraz stopnia otwarcia przepustnicy i tyle.  cala filozofia
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2009, 16:14:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
polenizowalbym z tym przeplywomierzem. bo wydaje mnie sie ze tam nie ma przeplywomierza
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 27, 2009, 16:27:47 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Musi być, jesli nie pełny tak jak w BMW to chociaz jakas jego namiastka.

TO wyglada tak:
za "ssanie" odpowiada komputer, ktory ustala dawkę powietrza( i czas otwarcia wtrysku) na podstawie czujnika temperatury płynu (+ ew. dodatkowo czujnika temp powietrza)
Nigdy odwrotnie !
Jeżeli czujnik jest sprawny to za jego pomoca sterowany jest krokowiec ktory to albo steruje mechanicznie uchyleniem przepustniy (polonez 1.4) lub uchyleniem w kanale obejściowym przed i za przepustnicą (BMW, Rover)

I teraz tak, jeśli czujnik temperatury jest padniety, komp przyjmuje sobie jakąś średnią wartość awaryjna około 60 stopni i dla tej temperatury ustala mieszankę.

Jeżeli czujnik temperatury dla komputera jest dwu pinowy to mozna bardzo latwo przeprowadzic eksperyment: MIanowi zamiast czujnika podpiiac do przewodów kawałek spinacza do papieru (rezestancja bliska zera a to oznacza niską temperaturę czujnika)
Jeśli po takim zebiegu odpali, znaczy że czujnik. Jeśli nie, to oznaczac bedzie ze albo krokowiec do wymiany/czysczenia bo nie reaguje albo nie dostaje sygnalu z kompa (przewód ?)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 27, 2009, 19:33:57 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Mariusz#1926"
umarł przepływomierz, krokowiec na zimnym nie steruje wolnymi obrotami, skład dobierany jest na zasadzie temperatury silnika i temperatury zasysanego powietrza oraz stopnia otwarcia przepustnicy i tyle. cala filozofia
Mariusz widziales kiedys silnik FIRE na oczy ? Z tego co piszesz to raczej nie bardzo- zaden silnik fire nie ma przeplywomierza, jest tylko czujnik cisnienia w kolektorze ssacym :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10363897

bisz,
Sonda nie ma nic do tego -możesz ja odpiac i tez bedzie pracowal jedynie zuzycie wachy wzrosnie dosc znacznie. Sondy nie kupuj orginalnej -okolo 150zl - bo ma dlugi kabel - kup jak juz zwykla 4 przewodowa sonde boscha- uniwersalna
- kiedy "tesciowa" zmieniala( i czy w ogole  ? ) filtr paliwa -jezel inie zmieniala to zmien jak najszybciej - wersja 75 ma metalowy skrecany na sruby taki sam jak w malej alfie chyba 145 -pisze bo jest kilka rodzajów i zazwyczaj  sprzedawcy nie wiedza
- kiedy ustawiala luzy zaworowe ? Jezeli "nigdy" to zacznijcie od tego- regulacja na plytki, sami raczej nie ustawicie
- Jezeli sa trudnosci z odpalaniem jak jest zimny to jak zachowuja sie obroty po nagrzaniu ? sa stabilne czy faluja ? Jak faluja to szukaj nie szczelnosci w ukladzie dolotowym : waz od serwa, waz od MAP, uklad odpowietrzania zbiornika paliwa z par - niebieskie przewody i puszka zamontowana obok lewej lampy w komorze silnika lub pod lewym nadkolem(wersje ze wspomaganiem)
Jak po nagrzaniu jest ok  zacznij od wyczysczenia silniczka krokowego - jest pod puszka filtra powietrza(2 sruby 10)  i jest przykrecony na imbusy zaraz nad listwa paliwa . Pomaga tez odpiecie wtyczki wtryskiwacza z 2 cylindra
Nie zapomnij tez wyczyscic gniazda w srodku kolektora i podpiac wszystkich wtyczkek jak bedziesz skladal ( :wink: )
- jak bedzie ciemno odpal motor i zobacz czy nie ma dyskoteki pod maska i przewody nie kopia - moze ciezko odpalac bo przewody maja przebicia a jak jest cieply motor to izolacja sie wyszusza i jest ok

[ Dodano: 2009-12-27, 19:49 ]
Cytat: "mlodyolek#1934"
sprawdz czujnik temperatury plynu chlodzacego dla silnika. jak mnie pamiec nie myli to we fiacie jest 4 pinowy albo 2.
Akurat jest 2 pinowy w punto i 3 pinowy (sienia/palio bo tu sa odrazu dwa czujniki- pod kompa i drugi pod zegary)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 27, 2009, 20:42:43 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
w całej eliminacji spekulacji dodam, że jak sie nagrzeje (z minute), wszystko śmiga jak trzeba i obroty są stabilne. Więc czujnik temperatury powietrza? Gdzie on jest w puncie ? (słabo auto znam)

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 27, 2009, 20:54:13 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
miałem na myśli  cały zespół
namiastką tego jest map i czujnik temp zasysanego powietrza tak więc ja to określam ogólnie w każdym razie przyczyna na pewno leży po stronie  układu  dolotowego.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Punto 1.2V mpi zimny, nie trzyma obrotów
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 27, 2009, 20:55:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zdejmij obudowe filtra powietrza i na samej gorze obok wlotu powietrza do przepustnicy jest taki maly element, najczesciej nad nim jest plastikowa obwódka zeby go nie uszkodzic (z tym ze to na 99 % nie to chyba ze ktos go uszkodził mechanicznie)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG