Autor Wątek: sonda lambda i kabelki  (Przeczytany 4051 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sonda lambda i kabelki
« dnia: Sierpień 17, 2008, 14:08:11 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
wciagnalem niedawno silnik od plusa 1.6 celem zrobienia pod gaznik do 125p. Na kol. wydechowym mam sonde lamda z 4 kabelkami ucietymi. Moje pytanie co do ktorego kabelka powinno isc ? Podobno mozna poslugujac sie sonda i woltomierzem wyregulowac silnika analogicznie jak na analizatorze spalin. Tylko jakie napiecia sa rownowazne jakim wartosciom lambda ??

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 17, 2008, 15:35:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wywal sonde.
Nie potrzebna do niczego z wyjatkiem "czystosci spalin i nie zniszczenia katalizatora"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 17, 2008, 16:30:03 pm »

marcij

  • Gość
Dwa biale to grzalka , mierzysz napiecie miedzy szarym a czarnym. napiecie 0-0,4V to mieszanka uboga, 0,4 do 0,6 V to mieszanka prawidlowa, powyzej to zbyt bogata. Przy prawidlowej regulacji napiecie powinno swobodnie latac miedzy 0,1 a 0,9, lub jak masz slabszy miernik to oscylacji nie zauwazysz , tylko pokaze srednia w okolicach 0,5 V wlasnie

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2008, 16:35:07 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
0,4-0,6 pod obciazeniem to za ubogo

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 17, 2008, 21:39:53 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
zlapalem rezystancje miedzy dwoma kabelkami ok 5 ohm wiec to raczej grzanie, a na pozostalych dwoch mam od tak sobie jakies 100 mV, wiec to pewnie ogniwo sondy. Na necie znalazlem na necie charakterystyke sondy i ogolnie ciekawy artykul

http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html

wiec widac ze lambda=1 jest w miejscu skokowej zmiany napiecia.

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 19, 2008, 11:20:15 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
kurcze wlasnie patrze na te silniki a konkretnie dwururki wydechowe i widze ze ta plusowa jest inna niz w moim DF. Wiec jej nei zastosuje a tam mam wjazd na sonde. 2 rury spotykaja sie dopiero gzdies kolo skrzyni biegow a nie usmiecha mi sie tam robic nawiertow w wydechu i do tego ciagnac kabelki. Zatem mysle aby zrobic sobie taki zestaw ze rure jakas z metra przyciac w nia wpasowac sonde i jak bede analizowal spaliny to bede rure zakladal na koncowke wydechu. Da to rade? Katalizatorow nie ma wiec spaliny powinny byc w kazdym odcinku wydechu takie same

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 19, 2008, 13:54:50 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Za niska temperatura i bez podgrzewania nie będzie działać.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 19, 2008, 14:01:29 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
no to sobie zalacze podgrzewanie do sondy

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 19, 2008, 14:24:08 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
To podgrzewanie które jest w sondzie nie wiem czy jest w stanie nagrzać ją do temperatury pracy, ale możesz sprawdzić.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 19, 2008, 14:59:37 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Jak zapodajesz dwurure z sondą, to jest ona od Caro. Musisz dać pierwszy tłumik od caro i rure długa od Caro, reszta pasuje.
Albo pospawać :)

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 19, 2008, 21:14:08 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
w sumie to te sonde to sobie moge wspawac chocby w jedna z rurek dwururki, tylko wtedy bierze z 1,4 cylindra lub 2,3. Niby to samo, ale w praktyce chyba lepiej badac sume spalin, tak jak to w plusie, bo moga byc jakies tam roznice pewnie w kazdym garze.

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 20, 2008, 08:56:55 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1211
W dohc miałem sondę w pojedyńczej rurze. Wskazywała o ile nie wjechało się w kałuzę.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 09, 2008, 12:42:03 pm »

Krzysiek Murmuc

  • Gość
Sonda powinna być umieszczona w kolekorze ( tak zwanych portkach). Kolektor ma orginalny otwór zgwintem na sonde.

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 09, 2008, 12:47:44 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Krzysiek Murmuc"
Sonda powinna być umieszczona w kolekorze ( tak zwanych portkach). Kolektor ma orginalny otwór zgwintem na sonde.


No takie rzeczy mi piszesz jakbym się z drzewka świątecznego urwał, wiem, że oryginalny kolektor ma otwór na sondę, ja nie mam oryginalnego otworu z gwintem na sondę z powodu kolektora nie oryginalnego, a przespawanej dwururki z mirafiorki. Dlaczego nie chce wiercić kolektora? A to dlatego, że zrobić potem taki drugi kolektor to trochę problemu natomiast jakby co kupić I tłumik to 30zeta.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 09, 2008, 20:52:27 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
jimo#1921, to spróbuj z podgrzewaną. Zawsze się jej łatwiej nagrzać. Jak jej będzie za zimno, to się jej sygnał nie będzie zmieniał.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 09, 2008, 23:32:39 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "matucha"
jimo#1921, to spróbuj z podgrzewaną. Zawsze się jej łatwiej nagrzać. Jak jej będzie za zimno, to się jej sygnał nie będzie zmieniał.

chciałbym zastosować sondę która była razem z kolektorem z gsi który to kupiłem do atu, kolektor poszedł razem z autem natomiast sondę 1-przewodową mam w piwnicy. Nie chce kupować drugiej :)
Dlatego pytanie do znawców, czy sondzie nie będzie za zimno bezpośrednio przed I tłumikiem?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 10, 2008, 12:19:27 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
jimo#1921, nie masz miernika z sondą temperaturową czasami? A może jakiś znajomy ma. Często już coś takiego w najtańszych jest. Sprawdziłbyś różnicę temperatur.

A na pocieszenie znalazłem w internecie, że w niektórych układach wydechowych sonda lambda jest w obudowie katalizatora w miejscu łączenia z kolektorem wydechowym. W sumie u Ciebie w tym miejscu jest tłumik zamiast katalizatora, więc wszystko powinno grać.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 10, 2008, 13:22:59 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jakbyś jednak zdecydował się wiercić kolektor to polecam nakrętkę lewego przeniego koła. Ma taki sam gwint jak sondy lambda więc byłoby gdzie ją wkręcić. wiercisz otwór, wspawujesz nakrętkę wkręcasz sondę i cieszysz się wskazaniami.

Niektóre nowoczesne auta mają nawet po dwie sondy (ew. 4 przy podwójnych wydechach;)) przed i za katalizatorem... Ale jakie to typy sond i jak dizłają tego nei wiem.

PS. Np C5 tak ma jak mnie pamięć nie myli
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 10, 2008, 14:04:01 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bocian_s#313"
Jakbyś jednak zdecydował się wiercić kolektor to polecam nakrętkę lewego przeniego koła. Ma taki sam gwint jak sondy lambda więc byłoby gdzie ją wkręcić. wiercisz otwór, wspawujesz nakrętkę wkręcasz sondę i cieszysz się wskazaniami.

Niektóre nowoczesne auta mają nawet po dwie sondy (ew. 4 przy podwójnych wydechach;)) przed i za katalizatorem... Ale jakie to typy sond i jak dizłają tego nei wiem.

PS. Np C5 tak ma jak mnie pamięć nie myli


Masz namyśli, nakrętkę od łożyska przedniego lewego koła?

czytałem o tym, że stosuje się po kilka sond, nawet 1 na cylinder (wtedy można jeszcze regulować mieszanką na cylindrze, no ale nie w gaźniku - nie w gaźniku :P ).
Na forum gdzieś był link do ciekawej stronki traktującej o sondach i sposobie w jaki działają.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

sonda lambda i kabelki
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 13, 2008, 14:54:36 pm »

Grzechu025

  • Gość
którą sonde kupić są 2 rodzaje ??

http://allegro.pl/item424216751_sonda_lambda_1przewodowa_opel_astra_daewoo_polonez.html
http://allegro.pl/item427393737_sonda_lambda_1_przewodowa_opel_daewoo_polonez.html

do moderatorów post wygasnie za 2 dni

[ Komentarz dodany przez: jimo#1921: 2008-09-13, 15:32 ]
post nie wygaśnie za dwa dni, bo ktos w jego kontekście odpisze, natomiast jak wygaśnie to nie wiadomo będzie o co chodzi z tą odpowiedzią którą ktoś udzieli na twój (skasowany już) post. Temat stanie się nie czytelny.